Re: Jag tycker det är skitlätt
Korrekt. Det är förhållandevis lätt att bli divisionschef i N2, men det är ju du som gör det valet, så om den inte går att få in i spelet är det ju i mångt och mycket ditt problem. Om SL sedan säger "tyvärr, vi behöver inga divisionschefer i det här äventyret, för det handlar, som jag sa, om djungelsmygning", så blir det bara att antingen göra en ny RP eller gå hem.
Ok, nu låter jag lite aggressiv, kanske, men efter att ha tvingas förkasta ett tiotal rollpersoner (totalt, fördelat på 5 spelare) eftersom de inte kunde följa enkla direktiv vad gällde RP-skapandet inför en ny kampanj, är jag lite lättirriterad vad gäller det här ämnet /images/icons/wink.gif.
Vad vi, i stort sett alltid, gör hos oss är att SL-för-kvällen bestämmer vilken sorts äventyr det är som vi skall spela - må det vara gutterpunk eller djungelsmyg eller politiska intriger i styrelserummen. Han väljer sedan ut ett antal sysselsättningar som passar för äventyret, och sedan måste RP-skaparna se till att den sista sysselsättningen RPn har, är en av de SL valt; är det gutterpunk måste RPn spendera sin sista period som kriminell eller ganger (eller i finkan); är det företagspolitik måste sista perioden vara som tekniker, mediearbetare eller företagsman. Hur 17 rollpersonen kom dit, är i sammanhanget ointressant.
Vad jag vill ha sagt är: jag förstår inte riktigt hur man kan klaga på att man får för rika/mäktiga/whatever rollpersoner, som sedan knappt går att få in i spelandet, när det bara är att låta bli att göra sådan rollpersoner. Den som gör rollpersonen kan ju välja själv vilken väg RPns karriär skall ta, så dylika klagomål blir ju jämförbara med "Oh nej! Jag har använt 3 timmar på att göra en 5-rätters festmeny när jag egentligen bara ville koka kaffe."
...usch, nu är jag för irriterad känner jag - dags att hålla tyst.