Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Tillåtna och otillåtna symboler …
Det där tycker jag var ett alldeles utmärkt inlägg som tydligt förklarar hur redax ställer sig till ovanstående.Dante said:Jag avhåller mig gärna från att skapa en lista över exakt vad som är tillåtet eller förbjudet. Vi betraktar varje fall för sig och skapar på så sätt prejudikat för framtiden.Mikael Johansson said:För det första, ÄR det ok med hammaren och skäran? Skulle vara kul om Dante hade nämnt det under det långa inlägget ovan.
Vad gäller svastikor kan vi nu konstatera att NSDAP:s partisymbol inte är okej. Särskilt inte om den postats enkom i syfte att provocera redaktionen. En svastika i sig behöver dock inte vara över gränsen. Trots att den postats enkom i syfte att provocera redaktionen.
Säger vi explicit att SSSR-flaggan är förbjuden kommer någon att reta sig på det och kräva att vi i så fall även förbjuder stjärnbanéret för att USA minsann gjort både X och Y. Och då kommer nån annan att kräva att vi även måste förbjuda nationalflagga Z för att …
Ja, ni fattar vart jag vill komma.
Den som nu känner sig lockad att byta profilbild till hammaren och skäran bara för att se vad som händer – var snäll och gör inte det. Jag kommer nämligen att tolka det som en medveten provokation och bums stänga av vederbörande en vecka. Att provocera enbart för att testa var gränserna går ser jag med oblida ögon.
Betrakta detta som en vänskaplig men ytterst bestämd varning.