Krille
Super Moderator
Kanske inte stockholmare sinsemellan, men i egenskap av lantis så uppfattar i alla fall jag att stockholmare allt som oftast bekräftar fördomarna. Låt oss säga att turistnäringen i Stockholm knappast främjades av den dryga stockholmare som besvarade en artig fråga om vad klockan är med ett ärkesnorkigt "skaffa en egen tick-tack, jävla bonne!" senaste gången jag var där. Det bemötandet har varit rätt arketypiskt för alla gånger då jag pratat med stockholmare och inte känt dem sedan tidigare.Grejen är den, att Stockholmare rätt sällan beter sig på det viset som vi förväntas göra av folk på landsbygden.
Naturligtvis är det högst ankedotiskt, men det är du och dina kompisar också, så vare sig det ena eller det andra hjälper oss att nå vishet om saken. Poängen är dock att jag inte har sett några bevis mot den där "moderna myten"; snarare tvärtom. Undantagen är som sagt var dem som jag känner sedan tidigare.
Min uppfattning är den omvända. Vad säger det oss om hur det faktiskt är? Egentligen inte ett jota.Så well, min uppfattning är att skiten färdas i en huvudriktning, och det är mot Stockholm, inte från.