Nekromanti Fråga om regel 4

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Tillåtna och otillåtna symboler …

Dante said:
Mikael Johansson said:
För det första, ÄR det ok med hammaren och skäran? Skulle vara kul om Dante hade nämnt det under det långa inlägget ovan.
Jag avhåller mig gärna från att skapa en lista över exakt vad som är tillåtet eller förbjudet. Vi betraktar varje fall för sig och skapar på så sätt prejudikat för framtiden.

Vad gäller svastikor kan vi nu konstatera att NSDAP:s partisymbol inte är okej. Särskilt inte om den postats enkom i syfte att provocera redaktionen. En svastika i sig behöver dock inte vara över gränsen. Trots att den postats enkom i syfte att provocera redaktionen.

Säger vi explicit att SSSR-flaggan är förbjuden kommer någon att reta sig på det och kräva att vi i så fall även förbjuder stjärnbanéret för att USA minsann gjort både X och Y. Och då kommer nån annan att kräva att vi även måste förbjuda nationalflagga Z för att …

Ja, ni fattar vart jag vill komma.

Den som nu känner sig lockad att byta profilbild till hammaren och skäran bara för att se vad som händer – var snäll och gör inte det. Jag kommer nämligen att tolka det som en medveten provokation och bums stänga av vederbörande en vecka. Att provocera enbart för att testa var gränserna går ser jag med oblida ögon.

Betrakta detta som en vänskaplig men ytterst bestämd varning.
Det där tycker jag var ett alldeles utmärkt inlägg som tydligt förklarar hur redax ställer sig till ovanstående.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Och för att förekomma …

Och för att förekomma den som till varje pris vill påpeka att redaktionen minsann släppt igenom NSDAP-symboler (och en hel skrälldus olika kommunistsymboler) tidigare: I den diskussionen förekom symbolerna i ett rimligt sammanhang.

solvebring

Superhero
Re: Ful bild …

Hahaha! :gremgrin:
Fan vilken cool gadd. Det är fan den mest säregna gadd jag någonsin sett.

... Suveränt jävla tuff är vad den där. En gayglad WP-tattoo - det är fan inte varje dag man ser det.

Dante

Staff member
Re: Och för att förekomma …

Svarte faraonen said:
Vi har ju även :zeppelinare:
True dat.

Visserligen går det inte att se några svastikor på stabilisatorerna, men de röda och vita pixlarna runtomkring ger vid handen att de ändå finns där. (Och jag om någon borde veta.)

Eksem

Champion
Re: Inget sånt!

Det var inte min avsikt, och är inte heller något jag ansett att jag har gjort, och jag ber om ursäkt. Inte nödvändigtvis i den ordningen.

krank

Går ondskans ärenden

Kraetyz said:
Jag har blivit bannad förut, jag kommer bli bannad igen. Jag har roligt med det. :gremsmile:
Låter som en fantastiskt sympatisk inställning, som säkert kommer att göra dig en välkommen och långvarig medlem på det här forumet. Jag lovar nämligen att det finns en generell toleransd och uppskattning av det här med att testa gränser eller jäklas med reglerna "för skojs skull".

EDIT: Om det nu inte framgick: Ovanstående är alltså s.k "ironi".

Telash

Swordsman

Är du säker på att alla greppar sådan ironi? Det finns fler än en som läser ett sådant inlägg. (om du nu är ironisk)

Bunny

Crazy like a fool

krank said:
Kraetyz said:
Jag har blivit bannad förut, jag kommer bli bannad igen. Jag har roligt med det. :gremsmile:
Låter som en fantastiskt sympatisk inställning, som säkert kommer att göra dig en välkommen och långvarig medlem på det här forumet. Jag lovar nämligen att det finns en generell toleransd och uppskattning av det här med att testa gränser eller jäklas med reglerna "för skojs skull".
Medhåll. Om vi nu stryker ironin, vill säga:

Det är inte självklart att moderatorkåren tolererar återkommande provokation för provokationens skull. Respektera vår tid och undvik att testa vårt tålamod, lika mycket som våra användare och det debattklimat vi har på forumet ska respekteras. Användare som tänker sig att ha en långvarig tillvaro här på forumet bör i regel undvika den typen av förhållningssätt som Kraetyz ger uttryck för här. Valet, och ansvaret, är i slutändan ert.

Telash

Swordsman

nu är jag seriöst förvirrad. Jag antar att du menar styrker, inte stryker?

Skriftspråket måste vara det mest handikappade sättet som finns att kommunicera på.

Dante

Staff member

Mikael Johansson said:
Jag antar att du menar styrker, inte stryker?
Jag tror att Bunny menar exakt vad han skriver.

Han uttrycker precis samma åsikt som Krank gjorde – men i klartext och utan ironi.

En åsikt som jag själv f.ö. skriver under på: Vårt tålamod är generöst, men det är inte oändligt. Och medvetna provokationer förbrukar detta tålamod extra fort.

Bunny

Crazy like a fool

Dante said:
Mikael Johansson said:
Jag antar att du menar styrker, inte stryker?
Jag tror att Bunny menar exakt vad han skriver.

Han uttrycker precis samma åsikt som Krank gjorde – men i klartext och utan ironi.
Haha! Ja, precis. Jag tänkte inte på att det kunde missuppfattas så. :gremsmile:

Nu har tre redaktörer formulerat i stort sett samma sak, så förhoppningsvis är vår hållning tydlig nog i just den här frågan.

Jättebra att du påpekar oklarheter, Mikael Johansson! (Med efternamn blir så formellt, men eftersom krank också heter Mikael så kan det vara värt att vara tydlig med det också)