Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Om det är någonstans jag förväntar mig att det här diskuteras så är det just på RPGnet. Men jag misstänker att de (EDIT: "vi" ety jag också är medlem där) inte är representativa för resten av rollspelspubliken ungefär som vi här på rollspel.nu inte heller är det.
Ska kolla hur det ser ut på EN World, tänker mig att det är rätt annorlunda där.
Men självklart så vet jag ju inte, det kanske är så att alla i hela världen utom jag och nån till ser att att Blade Runner-rollspel måste adressera hela problematiken med slaveri och rätten att jaga slavar ur ett moraliskt/etiskt perspektiv. Om det blir så kommer jag nog att tycka att det är ett alltför tungt spel för mig att ta mig igenom och alltför svårt att sätta upp bra äventyr för mina spelgrupper. Det skulle bli för krävande, för stor instats, för stort allvar för mig.
Men om det är så massor med folk vill att det ska vara, så more power till dem!
Det jag framför allt får intrycket av är att de nog skulle sälja bra om det första supplementet handlade om att spela replikanter som försöker överleva eller slå tillbaka. Det finns definitivt gott om folk vars glada eskapism-fantasi är att vara rebell och döda företagshöjdare snarare än att vara snut och döda brottslingar, och många vars sympatier hamnar hos Roy Batty snarare än Deckard.