Jag hoppas också på ett ytterst minimalt världsbygge. Gärna får det komma fram främst i äventyren. (De facto har jag just ovetandes gjort en modell för Fria Ligan att gå efter - det är bara att trycka Ctrl+C:
Jag har läst så många olika BRP- och DoD-trådar här på sistone, så tänkte att jag kunde dela med mig av det här. Det är alltså mitt ”Svärdets Sång T20” som jag haft på hårdskivan ända sedan jag skrev en vansinnigt överlång kampanj med SS-systemet (Mörkrets zenit) och ville ha bort vissa, i mina...
www.rollspel.nu
Hoppas lite på att de kör Morwhayle-konceptet med en regelbok och sedan ett äventyrshäfte. Allt mjukpärm och skönt i handen, kring 100 sidor per bok
Parentes:
Sen blir jag intresserad när FL (och folk överlag) nämner Dimön i samma mening som Döda skogen. Jag har nämligen aldrig spelat Dimön själv, men läste just igenom det och blev mest förvirrad och trött. Har folk överlag bra minnen av det? Jag gjorde nämligen ovetandes just ytterligare en gratis tjänst åt FL
och piffade upp Skelettbyns hemlighet (
https://www.rollspel.nu/threads/operation-skelettbyns-hemlighet.77782/ ) och hade så roligt att jag tänkte göra om samma grej med Dimön. Men det äventyret visade sig vara en helt annan slags best - rälsad och konstig, och saknar den lättsamma enkelhet och öppenhet som Skelettbyn har och som också Döda skogen har i mina ögon. Kände att jag mentalt satte undan restaureringspenseln och började treva efter motorsågen så jag beslöt att lämna det därhän
Anyway - intresserad av hur folk upplever Dimön (men det är visserligen OT)