Mycket, mycket spännande! Som uråldrig Mutant-SL/-spelare så ser jag fram mot detta med stora ögon, öppen mun och dräggel i mungipan.
Ang. humor så är problemet med humor att det är bland det mest subjektiva som finns - vissa fattar Monty Python, andra inte. Vissa skrattar så de gråter åt Stefan&Krister, andra skakar oförstående på huvudet. Vissa tycker att David Brent och The Office är det bästa efter syre och soljus, andra förstår ingenting alls.
Själv hade jag jättesvårt för humorn i MUA. Jag kom inte in i spelet när det blev för mycket spex-humor, speciellt inte när spelet på andra sätt var så mörk. Men jag rycktes ut ur illusionen för ofta och för kraftigt. Så jag hoppas att det finns en annan typ av humor i År Noll, en mer in-game-humor. Gärna lite med svärta, åt det absurda (för Mutant har alltid varit ett absurt spel - när en slutboss är älgen Bengt, liksom...). Och färre gangsterbossar som heter Cappuccino.
En sak som jag skulle gilla att se är en smula (och absolut inte för mycket) simulation av att äventyra och leva i spelvärlden. Att mat och vatten, underhåll och sällsynthet, får ta lite plats. The One Ring gjorde resandet i rollspel intressant - en light-version av det tror jag skulle kunna göra mycket för att fånga en stämning hos spelarna, så inlevelsen blir lite större än bara "nu kör vi!".