Rangertheman
Myrmidon
Jag startar alltid med ett koncept som jag tror kan vara intressant att spela och väljer egenskaper och förmågor utifrån det. I vissa spel fungerar det väldigt bra, i andra hyfsat och i några inte alls. I teorin skulle jag kunna lägga zonstrykaren i kopieringsmaskinen och sedan byta personlighet varje gång jag aktiverade en ny klon, men jag tror jag hade tröttnat rätt fort. Jag vill ha helheten med personlighet, egenskaper och förmågor i samklang.luddwig;n259937 said:Jag tycker att du glömmer bort en viktig del här: karaktären. Det är förstås en fråga om spelstil, men för min del behöver en rollfigur inte vara varken optimerad eller nischad för att vara intressant att spela. Visst, det är trevligt att kunna bidra till gruppen, men två vargmän med distinkt olika personligheter och allt annat lika kan ändå vara intressanta att spela. Därmed inte sagt att vargmän kommer att vara varken lika eller olika i Forbidden Lands. Hur det blir där får framtiden utvisa, men det Tomas skriver ovan låter i alla fall lovande i mina öron.
Ett väl utbyggt talangsystem låter lovande, för även om det är rätt mycket kakform i början går det att sätta upp en målbild för talanger som matchar konceptet.