Nekromanti Gå på stan i mantel

Arfert

Facit
Re: To each his own

när folk stirar på min fru så är det svårt att veta om det beror på att hon är (ganska ljus) afroamerikan eller för att hon är sjukt snygg ;-)

Rosen

Myrmidon
tycker att overall (och teknologmössa) är ett helskönt, opretentiöst och stryktåligt partyplagg

Studentoveraller kan också vara utmärkt terapi. När jag pluggade var vår overall rosa med illröda ärmar, och våra kårhusfester var alltid vildast och hade flest lökiga upptåg - när man väl har knallat dit i den utstyrseln och försökt limma på brudar iklädd den, så finns det ingen angstig ungdomsprestige kvar i kroppen, liksom. (-:

--
Åke

Storuggla

Champion

"Om jag och min fru (som bara är ljusbrun , men ändå) går ute på stan kan man ibland se mötande snabbt snegla på
1: henne
2: mig
3: henne igen
4: tittar åt ett annat håll."

Jag har en teori där. jag har en teori om den andra situationen också, men den tar jag sist. Jag tror att det första de tänker är något i stil med "importerad brud" eller så. All denna uppmärksamhet på folk som åker till länder i asien för att hitta en maka för att de inte får någon i Sverige har färgat bilden på multinationella giftemål. Därav titten åt ett annat håll. Vilket är förjävligt, jag har en släkting som mötte en kvinna i Jakarta när han var där på semester och de har gift sig. Folk i hans hembygd skakar på huvudet bakom dem och mumlar om postorderkvinnfolk och sådant, trots att det var ett helvete för honom att bli godkänd av hennes familj och att hon tjänar bra mycket mer om året än han gör. Dock är bröllopsbilden lite kul, en likblek finne i indonesisk bröllopsdräkt.. hehehe. Anyways, det var min första teori.

"Fast det är inte så farligt. Om vi istället går på en gata i Indien så sneglar de inte utan blåstirrar, och då blir turordningen
1: mig
2: henne
3: hennes mangalsutra (bröllopssmycke)
4: mig
5: fortsätter stirra medan de går förbi, och vänder sig ibland om."

Teori nummer två, formad av min bild av Indien!
De tänker "Vafan.. han är ju inte indier!". Och det förvånar dem. Men det finns alltså smycken som berättar att man är gift? Ball, som våra ringar fast tuffare alltså? :gremlaugh:

Du förresten, har du visat bilder på din fru någon gång? Du talar om henne som en skönhet, men jag kan inte minnas att jag sett en bild. Dela med dig, för bövelen! :gremwink:

Storuggla, man såg ränderna

Jaggernaut

Hero
När jag pluggade var vår overall rosa med illröda ärmar

Hmm nästan så man börjar fundera på att byta linje min (som jag inte har ännu) är bara helsvart :gremfrown:

/Jaggernaut - diggar overaller.

Jaggernaut

Hero

Åke, som tyckte bäst om alkisen på Blackebergs station som stannade, glodde storögt på henne med öppen mun och flämtade "jävLAR! ..... jäävlar..."

Hahahaha!!! Det var det roligaste jag hör på länge :gremgrin:

/Jaggernaut - skrattar så han kiknar.

PAX

Jordisk Äventyrare

I en by i Kina går det säkert långsamt. I en stad i Kina är trafiken tät och snabb och stannar du upp för en sekunds betänketid så kan du ge dig fan på att bilisten bakom häver sig på tuten.

Jaggernaut

Hero
Jag vill inte associeras med någonting som jag tycker är löjligt titta-på-mig beteende.

Men vad nu då? Menar du att du inte ska gå i sjörövarkläder på fredagar? Det är ju liksom därför man skulle gå med, allt annat är ju bara bonus :gremsmile:

Iofs är sjörövarkläder inte löjliga utan stentuffa.

/Jaggernaut - låter sjörövaren i sig tala.

Rickard

Urverk speldesign
"nja.. PERSONLIGEN skulle jag aldrig knalla omkring på stan i maskeradkostym.. inte ens för 20 år sen när jag var mycket mer enkelspårigt inriktad på fantasy/medeltid... skulle känna mig monumentalt fjantig... och så är det ju extremt ocoolt. ;-)"
Jag drog på mig min tunika på tågcentralen i Stockholm för att få lite uppmärksamhet.. Jag och några kompisar var på väg till medeltidsveckan.. Men ingen jävel lade märke till mig.. Jävla pack! :gremlaugh: Stockholmare.. Tydligen är de vana vid (att ignorera) konstiga saker..

/Han som tror det är utbölingar som tittar och pekar

Mask_UBBT

Hero
En intolerant jävels försvarstal

Jag tycker faktiskt att det säger mer om de intoleranta jävlar som inte kan acceptera utstickande klädsel, än om spetsöringarna med mantel.Och det är faktiskt hemskt tragiskt att jag själv inte har lust att springa omkring med de kläderna, just på grund av de intoleranta jävlarna.
Ok, själv är ju "acceptera" precis vad jag gör gentemot folket i fråga, men jag har på känn att vissa skulle peka ut mig att vara en av de "intoleranta jävlarna" som du nämner i andra meningen.

Nå, på samma sätt som folk mycket väl själva är anledningen till att de stör sig på något som inte stämmer överens med deras världsbild, som funky kläder, så är det ju de med de funky klädernas problem om de tar åt sig av att det finns människor som inte gillar deras kläder. Såvitt jag vet finns inte mycket biologiskt belägg för att bli accepterad i alvöron, och det lilla som finns är troligen i såpass mild grad att ett uns jävlarannamma fixar det, ändå.

Så... öh... folk borde sluta göra andras angelägenheter till sina egna helt enkelt. Vare sig det är vi som skrattar åt att andra ser fåniga ut, eller vi som klär oss fånigt.

Sorgligt att inte alla kan vara precis som de vill och bli accepterade till fullo? Oh, ja. Oundvikligt? Med största sannolikhet.

hraufnir

Swordsman
nämen djävlar vad jag höjde på ögonbrynen när jag gjorde lumpen och genom matsalen knallar en kille med pösbyxor och tunika. Då blev jag förvånad. Jag upptäckte att det fanns individer inom det svenska försvaret!

Mask_UBBT

Hero
Arrgh!

Sjörövarkläder är inte bundna till fredagar. Fredagar är bara lediga dagar, sjärövarna är en helt annan grej.

Du förstår, sjörövare är koola, alltså motverkar de Växthuseffekten. Vi har ett diagram och allting:

Alltså: Ju färre pirater, desto varmare blir det. Slutsats: För att motverka växthuseffekten måste vi få fler pirater.

Alltså, att klä sig i piratkläder är inte exhibitionism, det är en samhällstjänst. Och en religiös grej, dessutom. Jag trashar inte folk i turban! :gremwink:

hraufnir

Swordsman
Re: Arrgh!

Men i ökningen mellan 35k-45k pirater, där under 40 år gick medeltempen upp ca 0.15 grader. Har detta att göra med konstant kanoneld eller vad beror det på?

Mask_UBBT

Hero

"Om jag och min fru (som bara är ljusbrun , men ändå) går ute på stan kan man ibland se mötande snabbt snegla på
1: henne
2: mig
3: henne igen
4: tittar åt ett annat håll."

Den fick jag med mitt ex också. Svensk/Persiska förhållanden är inte så ovanliga i Stockholm, men om det är killen som är svensk blir det lite konstigare. Och ute på landet trodde jag nästan folk skulle komma fram och peta på oss för att vara säkra att de inte såg i syne.

Jag tror att i vissa fall tänker folk "postorderbrud", i alla fall ifall mannen ser relativt vuxen ut, men i mitt fall tror jag helt enkelt det rör sig om ovana att se svensk/utomlandiska relationer överhuvudtaget.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Jag tenderar också att notera svarta personers hudfärg och kanske titta lite längre på dem än vad jag skulle ha gjort ifall de var vita (eller för den skull mellanöstriga eller östasiatiska... de grupperna är tillräckligt vanliga för att passera obemärkt). Mitt försvar är att det är rent naturligt att man noterar den enda person som har avvikande hudfärg på en gata fylld med mer eller mindre bleka personer. Samma sak sker när jag passerar folk men annat utmärkade utseende (utstuderat uppseendeväckande klädstilar hamnar här).

Och vad gäller ämnet är jag helt och hållet för mantlar. De är bekväma, varma och behändiga. Öronen är däremot sällan särskilt snygga, men man ser värre smycken var dag.

Jaggernaut

Hero
Re: Arrgh!

Sjörövarkläder är inte bundna till fredagar. Fredagar är bara lediga dagar, sjärövarna är en helt annan grej.

Jag läste om meningen och såg att jag läst fel. Så mycket bättre då :gremgrin:

Alltså, att klä sig i piratkläder är inte exhibitionism, det är en <font size="3">samhällstjänst</font size>. Och en religiös grej, dessutom. Jag trashar inte folk i turban!

Det håller jag med om.

/Jaggernaut - sjörövare i själ och hjärta.

Rickard

Urverk speldesign

"Mitt försvar är att det är rent naturligt att man noterar den enda person som har avvikande hudfärg på en gata fylld med mer eller mindre bleka personer."
Påminner mig om studenten, där alla killar "ska ha" svart kostym.. Jag och några polare såg en neger som hade vit kostym.. Det var som om han var inverterad jämfört med oss andra.. Så jäkla fräckt! En person som kan tänka på det sättet skulle jag gärna vilja festa med..

/Han som, när vi åkte runt med buss till alla, bytte till gul t-shirt och blå jeans (landsfärgerna dagen till ära)

Mask_UBBT

Hero
Nudlig balans

"Men i ökningen mellan 35k-45k pirater, där under 40 år gick medeltempen upp ca 0.15 grader. Har detta att göra med konstant kanoneld eller vad beror det på? "

Troligen är det efterdyningarna efter den dedgång av pirater som fanns vid tidpunkten. Det tar ett tag innan vindarna skapade av Hans Nudliga Storhets frenetiska viftande kommer igång, förstår du. Den logiska förklaringen är följande: Ju färre pirater det finns, desto mer vind skapar monstret, för att blåsa i deras segel. Vi har en illustration här, gjord av någon tomte på venganza-forumet.

Alltså. Fler pirater = mer vind = svalare klimat. Men det tar ju ett litet tag innan saker kommer igång efter svackor, det vet ju alla. :gremtongue:

Rosen

Myrmidon
Re: To each his own (nu ganska OT)

jag har en släkting som mötte en kvinna i Jakarta när han var där på semester och de har gift sig. Folk i hans hembygd skakar på huvudet bakom dem och mumlar om postorderkvinnfolk och sådant, trots att det var ett helvete för honom att bli godkänd av hennes familj och att hon tjänar bra mycket mer om året än han gör.

Vad folk i gemen inte inser är att om man bara är ute efter en tjej så är det bra mycket lättare att bli ihop med en svenska -- då är det enbart henne själv man behöver charma, utan föräldrar, fastrar, morbröder och gammelfarfar som ska fälla avgöranden, och det kommer inga pappersvändande byråkrater som bestämmer när och om man får träffas.
Med allt strul och bök som Sangita och jag fick ta oss igenom, hade jag behövt tugga igenom det med vilken annan tjej som helst så hade jag förmodligen gett upp nånstans halvvägs.

det finns alltså smycken som berättar att man är gift? Ball, som våra ringar fast tuffare alltså?

Ja, fast bara för tjejerna. De är guldhalsband med hängsmycken i en oändlig uppsjö av olika designer och storlekar. Man känner främst igen dem på kedjorna, som har länkar i omväxlande guld och gagat (som är kolsvart).

Du förresten, har du visat bilder på din fru någon gång? Du talar om henne som en skönhet, men jag kan inte minnas att jag sett en bild. Dela med dig, för bövelen!

Jaao, nån gång har jag nog gjort det. Här finns lite gamla bröllopsbilder - sidan är inte uppdaterad på flera år, men jag småsamlar på foton som jag har tänkt scanna till den vid tillfälle.

--
Åke

Krille

Super Moderator
Re: En intolerant jävels försvarstal

"Så... öh... folk borde sluta göra andras angelägenheter till sina egna helt enkelt. Vare sig det är vi som skrattar åt att andra ser fåniga ut, eller vi som klär oss fånigt."

Problemet är att folk tar illa upp om man skrattar åt dem när man tycker att de ser fåniga ut. Att se fånig ut borde dock inte antasta någon.

Mask_UBBT

Hero
Jag lovar att du fick en och annan trött sneglig i ögonvrån när du vände ryggen till. Stockholmare, eller jag och mina polare i alla fall, granskar sällan saker mer än att vi "lägger märke" till dem, och that's it...

Så till viss del har du nog rätt. Man blir lite blasé av att bo här. :gremtongue:

Vidare är väl en tunika inte SÅ konstigt?