Svarte Faraonen
ром и смерть
Mitt fantasyprojekt närmar sig den fas då jag faktiskt börjar fundera på det som en fysisk produkt och inte bara som en tankekonstruktion. Illustrationer är en väsentlig del av detta: jag presenterar en spelvärld som inte är helt bekant (inte riktigt klassiska fantasyraser, inte riktigt direkt parallell till en viss epok, inte samma grundantagande att människor by default är vita), och att presentera detta i bild är smidigare än att göra det i text. Men problemet är just detta: jag är inte precis stadd vid kassa, utan är en snart utexaminerad humaniorastudent med osäkra framtidsutsikter och studielån som snart ska betalas tillbaka. Jag behöver alltså råd om hur man gör för att på bästa vis få till en visuellt hyfsad produkt på en liten budget.
Hur mycket behövs illustrationer? Hur hög standard behöver de hålla? Om man ska ha en sparsamt illustrerad bok, hur är det bäst att placera ut sina få bilder? Vilken typ av illustrationer är det högst prioriterat att ordna? Vilka resurser finns att tillgå för att dryga ut budgeten?
Hur mycket behövs illustrationer? Hur hög standard behöver de hålla? Om man ska ha en sparsamt illustrerad bok, hur är det bäst att placera ut sina få bilder? Vilken typ av illustrationer är det högst prioriterat att ordna? Vilka resurser finns att tillgå för att dryga ut budgeten?