Game of thrones - House of the dragon.

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,147
Hand: Tywin

Kingsguard: Gregor

Wife: Alicent eller Margaery

Heir: Aemond

Med en sån kombi hade ingen (utom möjligtvis arvingen) vågar utmana mitt styre, och jag hade nog kunnat erövra halva Essos.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,832
Location
Ereb Altor
Årets varmaste dag bäddade jag ner mig med te och feber och kollade på senaste säsongen av HotD. Så bra den var! Persongalleriet är överlag svagare än i de bra delarna av GoT men det är ändå en svag fyra. Framförallt blir man ju så glad när folk agerar hyfsat rimligt (utifrån att de inte alltid är rationella). Den enda som känns konstig är Larys Strong, som verkar vara en misslyckad spion som till slut nöjer sig med att få en vän. Vilket jag på något plan kan köpa. Klåpare finns, vänskap finns, och det känns som att det blev något band där mot slutet.

Har inte läst tråden än för jag vill behålla mitt intryck en stund till.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,765
Location
Eslöv
Den enda som känns konstig är Larys Strong, som verkar vara en misslyckad spion som till slut nöjer sig med att få en vän. Vilket jag på något plan kan köpa. Klåpare finns, vänskap finns, och det känns som att det blev något band där mot slutet.
Fick själv intrycket att det inte enbart handlar om vänskap. Alternativet är Aemond, som kallar honom för en idiot, eller Rhaenyra, som är allierad med folk som (helt korrekt) misstänker att Larys mördade sin egen familj.
Han har inget val förutom att satsa på Aegon.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,832
Location
Ereb Altor
Just det där är jag inte säker på om det är ett medvetet beslut eller en budgetfråga. I planeringsstadiet hade säsong 2 tio avsnitt, men efter den stora mergern så landade man på 8 avsnitt istället.
Om så ett bevis för att riktigt bra kreativa beslut kommer ur problemlösning. Vilket är lite av min käpphäst varför jag passar på att kommentera det :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,832
Location
Ereb Altor
Fick själv intrycket att det inte enbart handlar om vänskap. Alternativet är Aemond, som kallar honom för en idiot, eller Rhaenyra, som är allierad med folk som (helt korrekt) misstänker att Larys mördade sin egen familj.
Han har inget val förutom att satsa på Aegon.
Så är det förvisso. Men han borde förstå att det är en svag hand att spela med. Men visst, en svag hand är bättre än ingen. Och det är mycket det som gör den här säsongen väldigt bra. Det är ingen som förklarar intentioner i krystade scener utan vi får lov att försöka tolka det som sker. En kul grej är ju att när Larys verkligen får underrättelser om en världsomvälvande händelse så viftar han bort det "Det är nog bara ett rykte. Glöm det" :)

Nu har jag f.ö läst igenom tråden och det var ju kul att den gillas även av er som kan källmaterialet.
 
Top