Ok, jag fattar poängen men Rhaenyra har väl knappast haft dåligt med scener i avsnitt 1 och 2. Så lite orättvist är den allt.med ett meme som summerar ett mindre klagomål jag har med denna säsong dock.
Nä, hon har inte haft dåligt med scener, jag delade den med glimten i ögat. Men jag vill såklart ha mer screentime för Rhaenyra än för Criston, och jag såg någon analys som visade att än så länge så har Cole varit i fler scener än Rhaenyra (tror det beror mycket på att tv-serien fokuserat mer på King's landing än så länge i säsong 2 och han står alltid med i bakgrunden någonstans).Ok, jag fattar poängen men Rhaenyra har väl knappast haft dåligt med scener i avsnitt 1 och 2. Så lite orättvist är den allt.
Haha, snällt. Men det är nog mer mems i sig som kanske är haken för mig.Jag hämtade hit ett annat meme åt @Bifur istället som förhoppningsvis tillfredsställer honom bättre
View attachment 18561
Jag uppskattar hans kaosenergi väldigt mycket, men tror jag uppskattar den mycket mindre om det inte vore just för skådisarnas insatser. Det här är en så löjligt väl skådespelad serie så det bara går.(Daemon vet inte ens själv varför han gör vad han gör, däremot.)
Det är jätteroligt att han bara får sina repliker som skådis, ingen underliggande teori om vad det är för fel på honom. Han skulle bli mindre intressant om det gick att hitta någon riktig systematik i det hela. Uppenbarligen är han rabiat kring att inte behöva känna sig tvungen att göra något eller inskränkt i sitt handlande av några yttre faktorer, men utöver det? Svårt att säga.Jag uppskattar hans kaosenergi väldigt mycket, men tror jag uppskattar den mycket mindre om det inte vore just för skådisarnas insatser. Det här är en så löjligt väl skådespelad serie så det bara går.
Tycker det är briljant hanterat. (Sen hur det skötts bakom kameran vet jag inget om.) Som exempelvis i bråkscenen i avsnitt 2 där Rhaenyra frågar om han erkänner henne och han bara inte kan svara ja, utan måste komma med liksom något annat påstående som typ innebär "ja". Men bara inte uttalat eller på ett sätt där han tydligt ger efter.Uppenbarligen är han rabiat kring att inte behöva känna sig tvungen att göra något eller inskränkt i sitt handlande av några yttre faktorer, men utöver det? Svårt att säga.
Om vi gissa helt från höften?Avsnitt 2 var precis så bra jag ville att det skulle vara och serien fortsätter att vara 5/5! Jag vet att det är långt kvar och lär inte bli förrän i säsong 3, men jag ser verkligen fram mot hur de hanterar ”hour of the wolf” då Stark från första avsnittet inte var vad jag tänkte mig när jag läste Fire and Blood. Men annorlunda än vad jag tänkt betyder inte dåligt Ser fram mot avsnitt 3 och resten av säsongen, skall bli intressant att se hur långt in i ”dansen” man kommer i denna säsongen.
Kanske, vi får se!Om vi gissa helt från höften?
Säsongen slutar med...
Rhaenyra erövrar King's landing.
Eller näst sista - det är en GoT-vana att göra den stora grejen i näst sista avsnittet och låta det sista runda av.Om vi gissa helt från höften?
Säsongen slutar med...
Rhaenyra erövrar King's landing.
Ja, det låter troligt.Eller näst sista - det är en GoT-vana att göra den stora grejen i näst sista avsnittet och låta det sista runda av.
Kanske, det är möjligt. Å ena sidan dog Ned i näst sista säsong 1, men å andra sidan fick Dany sina drakar i säsongsfinalen - tror att det är någonstans där denna säsong kommer avrunda. Harrenhall lär dyka upp i nästa eller näst-nästa avsnitt oavsett.Eller näst sista - det är en GoT-vana att göra den stora grejen i näst sista avsnittet och låta det sista runda av.
Ned dog väl i avsnitt åtta av tio i säsong ett? Eller jag som totalt glömt hur säsong ett i GoT var?Kanske, det är möjligt. Å ena sidan dog Ned i näst sista säsong 1, men å andra sidan fick Dany sina drakar i säsongsfinalen - tror att det är någonstans där denna säsong kommer avrunda. Harrenhall lär dyka upp i nästa eller näst-nästa avsnitt oavsett.
Nu gjorde du mig osäker så jag googlade.Ned dog väl i avsnitt åtta av tio i säsong ett? Eller jag som totalt glömt hur säsong ett i GoT var?