w176
Förlorad dotter
Jovisst. Men jag håller någon som är 63 år, har varit verksam författare i 40 år, som varit gift 2 gånger, är väl medveten om diskusioner om sexualisering och könsroller i media och fantasy, m,m, till en högre standard än någon som är 24.Arfert said:Jag tycker i så fall det hade vart lika obehagligt om han varit 24.w176 said:Jag valde ordet gubbsjuk just för att det finns ett ganska obehagligt element av ålder här. De karaktärer som sexualiserats allra mest, skrivs med allra mest fanservice i hur deras kroppar m.m. beskrivs och utsätts för mest sexuellt våld och hot om sexuellt våld är i många fall väldigt unga.Arfert said:Nu talade vi om böckerna och Martins blick, inte TV-versionen. Och jag harinte märkt av hans gubbskuka. (jl-a ord förresten, gubbsjuka.. hade det varit OK om Martin varit 25? Eller åtminstone haft den goda smaken att vara snygg?)
Alltså väldigt unga i meningen 12-14 år. Och de sexualiseras av en man på 63 år.
Det tycker jag förtjänar epitetet gubbsjukt såväl obehagligt.
Minns dock inte det du beskriver. Men kanske missat bara, du har säkert rätt. Sexualiseringen alltså.
Vid 24 kan man fortfarande vara okunnig, dum och lida av brist på livserfarenhet och självinsikt av den enkla anledningen att man bara är 5 år äldre än en tonåring.
Men är man 63 och välinformerad ska man banne mig veta bättre.