Genbaronerna från Rutland III

God45

#PrayersForBahakan
Jag kan erkänna, Huset Argus har tagit del av en sådan vision. Vid den första pulsen.

Det var en vision av att vi ledde vår flotta mot ett sista, förvisso heroiskt, nederlag. Vi har inget intresse av att göra den framtiden mer trolig.

Nu kan det vara ett bra läge för alla genbaroner att för en gångs skull ärligt dela med sig av sina hemligheter för Rutlands bästa.
En policy av ärlighet är kanske det bästa. Vi fick en vision där alla baronerna var slagna i kedjor, slavar och besegrade. Det var tyvärr inte mycket matnyttigt i den. Men jag vill inte vara med om det, förstör artefakten!

Tant Ragnar

Gamle usling
Min vision handlar enbart om husets interna angelägenheter, men eftersom vi nu delar fritt skall väl inte Lyra vara sämre!

Jag fick en vision om en historisk händelse, där interna konflikter löstes på ett diplomatiskt sätt. Visionen ändrade dock mina handlingar till något mer handfasta metoder, vilket tycks ha återspeglats i den verklighet vi lever i nu.

Som sagt, enbart internpolitik, och inget som vidare angår mina kära kusiner.

Tant Ragnar

Gamle usling
Det vill säga, det tycks som att den mörka pulsen både har bäring på framtiden, men även kraft att omskapa historien. (Hrm, vilket den där vetenskapssnubben tydligt sade, jag lyssnar sällan så noga om det inte finns profit att göra på forskningen...)

Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Nej. Vi vet inte vilka mål den förra strålen träffade, det enda vi har konfirmerat än så länge är att strålen definitivt missade Jorden-som-Var och Mars. Med all sannolikhet så har den troligtvis träffat flera av imperiets centrala världar”
.....vilket gör det rätt intressant att stämma av med hur läget är på dessa centrala världar i den här tidslinjen.....

Arrikir

Venator
Om vi ska dela visioner på detta vis tänker jag inte var sämre.

Visionen vid första kontakt med Nekroförsten, var... från insidan av en rum med säkerhetsdörrar. Väl inredd och med de bekvämligheter man kan förvänta sig av ett normalt rum i kejserlig lyx. Men likväl en Cell.
Jag målade ett vacker landskap över en dynbeklädd ökenplanet.... Tror jag. Det var vid målandet jag kom till mina sinnens fulla bruk igen.

Var det visioner från alternativa universum?

Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus Illmortis meddelar att det sett två visioner. Enda från barndomen som verkat fört med sig effekter till nu tiden, en i manskapet hade få ett nytt implantat och var förvirrad över något annat, detta är hanterat. Denna uppkom när P6 reagerade första gången.

Den andra som också var den första som Hus Illmortis kan rapportera om uppkom på mötet hemma i Rutland III. Denna vision visade en framtid då nekrofursten besegrat Rutland III och vi levde endast som huvuden i en behållare och nekrofursten hånade våra misslyckanden.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Vi såg ett Rutland 50 år i framtiden. Ett rutland i spillror, ödelagt av atomvapen och härjat av nekrofursten. En framtid där Hydran bedrev ett blodigt guerillakrig mot de Rutlandshus som förrått Rutland och sällat sig till Nekrofurstens läger.

Vet att så länge Hydran lever kommer Rutland alldrig falla! Och för varje huvud som huggs av tar två nya dess plats!

Vi är Rutland!

Vi är Legio!

Vi är Hydran!

Vi röstar för att förstöra artefaktet, och alla dylika artefakt! (1)

Och vi sätter igång evakueringen omedelbart! (2)

De speculis et fallaciis

Leon

Leo carcion
Vi vill tacka alla hus som delat med sig av.sina visioner. Hotet är uppenbarligen större än vi insett, och vi stöder därför förstörelse av artefakten (1).

Vi försöker evakuera alla trupper så snabbt som möjligt

Cybot

Mest spelbar
Rutlands Baroner bestämmer sig för att inte ta några risker utan förstör vapnet. Under ledning av Doktor Russell placerar Stormkompani 27 en rad sprängladdningar och retirerar från kammaren innan de detonerar dem. Placerade sensorer rapporterar att det svarta hålet har börjat destabilisera planeten, men att kollapsen sker något snabbare än beräknat.

För de flesta hur sker evakueringen trots det utan problem. Även för Hus Janus, som pga att de evakuerar tidigt lyckas dra sig tillbaka till omloppsbana trots att någon tycks ha saboterat ett antal av deras atmosfäriska attackskyttlar.

Undantaget är Hus Ordos. Då de bestämde sig för att plundra till sista ögonblicket var de inte redo när en hemlig attackstyrka från Hus Van der Baas sveper in och bombarderar både Hus Ordos trupper vid P3 och deras skepp i omloppsbana. Hus Van der Baas styrkor är dock numerärt underlägsna och drivs relativt snabbt bort, men inte förrän de har orsakat disproportionellt stora skador. Skadorna innebär även att Hus Ordos tvingas att överge den mesta av den utrustning och värdefulla metaller de samlat på sig.

Efter ett kort tal på öppen kanal om “Hämnd är en rätt som serveras bäst kall. Rymden är mycket kall” så accelerar Hus Van der Baas ut ur systemet och uppskiftar sina skepp till interstellär drift i riktning mot Rutland.

Övriga hus följer. Bakom sig lämnar de Nekropol 5 i sina dödsryckningar, då planeten kommer att inom de närmaste veckorna slita sig i bitar och bli ännu ett asteroidbälte runt en olycksbådande och mörkröd stjärna.

Spelare. På Måndag börjar sista akten av Genbaronerna av Rutland. Det kommer att vara ett litet tidshopp då Rutlands emissarier och spioner försöker luska ut vad effekterna av Det Svarta Fyrtornet har varit (hint: it’s not gonna be good) och slickar sina sår efter en brutal strid på Nekropol 5.

Under tidshoppet, vad har ditt hus fokuserat på. Välj 2, två, alternativ. Du kan inte välja samma alternativ två gånger):

1. Ekonomi
  2. Militär
  3. Bygga upp mina allierade på Rutland (politik)
  4. Etablera en mer kapabel underrättelsetjänst (Underättelse)
  5. Scheming and backstabbing (esoterik)
  6. Försök att blidka inkvisitionen efter ert uppenbara misslyckande (inflytande: Inkvisitionen).
  7. Skicka ut emissarier till den interstellära adeln (inflytande: Interstellär adel)
  8. Förhandla med den kejserliga administrationen (inflytande: Kejserlig administration)
  9. Bygg upp kontakter med smugglare, kriminella och hus-i-exil (inflytande: undre världen)

God45

#PrayersForBahakan
2 & 9 (Alltså, någon måste hålla koll på den undre världen som inte är frestad att bli korrumperad. Och den ärligaste mannen jag känner bara råkar vara jag själv).

Last edited:
2 och 7 får det bli.

Dags att svetsa ihop alla skadade rymdskepp, träna nya elitsoldater, bjuda in till tornerspel och gifta bort lite avkomma till anrika rymd-ädlingar

Vicotnik

Den onde
Staff member
3 & 7. Hus Illmortis kommer tillbringa sin tid med att stärka sina relationer med övriga hus samt med den interstellära adeln.

Mogger

Hipsteranka
1&8. Innan vår avresa till Nekropol 5 försökte hus Van der Baas tillsammans men några kejsartrogna hus avråda och avstyra. Nu har vi istället provocerat fram den enskilt värsta attacken mot imperiet någonsin!

Vi behöver bygga upp vårt förtroende igen. Rutland och Kejsaren!

Leon

Leo carcion
Argus trogna soldater och vassaler har kämpat och dött på Nekropolis främmande radiakmylla. Vi vet hur vi hedrar våra hjältar.

Först en stor generalparad på ArgoHabs storboulevard. Sedan ett generöst veteranprogram med cybertroniska ersättningslemmar för de som stympats i tjänst. Stora, glittriga medaljer och nya titlar åt alla. ArgoRadio spelar "För han är min soldat, någonstans i rymden" på repeat.

Samtidigt sonderar Argus diplomatiska kår terrängen med den kejserliga inkvistionen. Det är viktigt att vår heroiska seger mot Nekrofursten inte, missförstås.

2 & 6

Arrikir

Venator
4 & 9

Vi behöver hålla koll på vår organisation och vi behöver hålla koll på vad som försiggår i skuggorna. Gör inte vi det kommer tvetydiga krafter utnyttja dem mot oss.