Ankeborg-äventyr
Jag vill nästan inte skriva något inlägg i den här tråden, för det är ju upplagt för folk att skriva "det finns visst!" eller "det håller jag på med och nu ska jag berätta, bla bla".
Ännu värre är det kanske att jag kallar den genre jag efterlyser för "ankeborg-äventyr" eftersom det säkert redan finns något som åtminstone på ytan stämmer in på det jag efterfrågar.
Men okej; Gurgeh efterlyste för länge sedan ett rollspel för den sortens fantasifulla och sensationella äventyrshistorier som vi känner igen från Carl Barks Kalle Anka, Ducktales, det där Piff & Puff-programmet, m.m. Alltså resor till Långtbortistan, häxor och foffbomber, spöken och piratskatter, hästtjuvar som målar om hästarna och säljer tillbaka dem till ägarna, och fan och hans moster.
Det är inte några "strider" i dessa berättelser, men gott om humor och spänning i olika former, samt olika typer av såväl fantasifulla som finurliga problemlösningar.
Ett sådant här rollspel vore kul. Men, som sagt; nu kommer någon snart och rekommenderar "Toon" och missar således allt jag skrivit i det här inlägget.
/Rising
som inte alls efterlyser något porr-rollspel