Rising
Vila i frid
Re: Samlarrollspel
Då får ni radera mycket, ty jag har pratat om det rätt länge.
Då pratar vi alltså ändå om ett datorspel som egentligen har extrema resurser till administration. Man håller möjligheterna nere för att det ska bli överskådligare.
Att just välja sin "sexa" är något av det roligaste som finns i Pokemonspelet, och jag kan lätt föreställa mig att det blir ännu roligare om man skulle få göra ett sådant här begränsat urval tillsammans med ens medspelare.
:^)Någon admin som kan tänka sig att radera Risings inlägg för att undanröja bevisen?
Då får ni radera mycket, ty jag har pratat om det rätt länge.
I just gameboyspelet Pokemon håller man nere administrationen på så vis att även om man teoretiskt sett kan samla flera hundra pokemon, så kan man ändå bara ha med sig sex stycken åt gången. Dessa sex kan ha fyra förmågor som mest, och (i den utökade avancerade versionen) bära ett objekt med sig.Det enda egentliga problemet jag ser är att det finns risk för att bokföringen blir ohanterlig om man samlar på sig för många stridskonster/fickmonster/superkrafter eller vad det nu är man samlar på, men det går alltid att lösa på något sätt
Då pratar vi alltså ändå om ett datorspel som egentligen har extrema resurser till administration. Man håller möjligheterna nere för att det ska bli överskådligare.
Att just välja sin "sexa" är något av det roligaste som finns i Pokemonspelet, och jag kan lätt föreställa mig att det blir ännu roligare om man skulle få göra ett sådant här begränsat urval tillsammans med ens medspelare.