Tidigare inlägg från SL pga upptagen söndag, ber om ursäkt för er som inte hunnit svara.
Tistel (arrikir) går åt höger, skallen Nosrep verkar väldigt intresserad och Tistel känner hur tatueringen bränner till när de kommer fram till en stenvägg, slutet på korridoren. “Jag känner lukten av brända fiender!” ropar Nosrep i Tistels huvud. Tistel tittar runt och hittar ett gömt fack som han lyckas precis öppna, även om fingrarna bränner till lite av en elak liten magisk fälla! I facket ligger en tunn liten bok klädd i rött läder: Nosrep, den bortkomna djävulen som försvann. Bakom honom ser Tistel hur den bitska boken (som ligger på golvet för att kunna ha händerna fria) har börjat tugga på en dammig bok. Skuggorna i hallen växer sig tjockare och tjockare... tills Tistel sätter sig på boken.
Iste (sömniga isaac) berättar för spökena att Kvask kan spela flöjt. Den sura Birgit verkar intresserad när musik nämns. “Behöver han noter?” frågar hon. “Det finns lite böcker om gamla hemsökta döda musiker här nere.”
Iste frågar om kedjorna och det tredje spöket suckar. “Ja, det är liksom vårt straff. Vi glömde lämna tillbaka böckerna, tappade bort dem och betalade inte böterna på över ett år och sen hamnade vi här.” En liten spöktår glider ned. “Var inte ledsen Greger, vi är ju alla tillsammans.” säger det trevliga lilla spöket. “Vi har bara 28 år kvar här nere, sen får vi komma ut igen.”
Kvask (rymdhamster) hör Iste prata med spökena, det känns lite frustrerande att inte kunna förstå vad som sägs, men Iste har ju talanger som inte han har och det är ju bra att ha stöd. Kvask hittar underliga små smala böcker om olika användningar av blod i magiska formler, så som tex alv blod, orc blod, goblin blod och flera andra.
Slemmo (leon) rider ut i skogen, håller fast i pälsen med händerna medan detta kattdjur hoppar, springer och klättrar runt i skogen med honom bak på ryggen. Slemmo känner hur halsbandet som han hittade på alven vill komma i kontakt med honom och tar chansen att gräva fram det ur fickan när katten dricker från Bjärrbäcks kalla vatten. Halsbandet som Slemmo har, ger honom en lugnande aura kring djur. Även om Radamantius kommer ikapp och ser svartsjuk ut, som om han inte är stor nog för Slemmo.
Uggo (cybot) står under trädet där rösten kommer ifrån,
Stump (mogger) står nära till hands om faran är framme med Svamp på axeln. Det känns lite lättare nu när bark rustningen försvunnit.
Kingsley (god45) andas lite tungt, det gör ont lite överallt även om det tack och lov har slutat att blöda så mycket. Det som är bra med att slåss i skogen, är att när man är trött så kan man luta sig mot ett stadigt träd.
RoLo (majk) står allert bredvid Kingsley, beredd på att stötta om han faller.
Ned från trädet glider en rödhyad liten kobold. "Aj, aj, och…aj, aj.” Han verkar hitta ett par jobbiga kvistar, vassa barr och annat som gör ont. “Hej, jag heter Knuffelbusk. Tack för hjälpen. Ni verkar vara ett par starka kämpar, vår underbara Barhgur skog är överfull med monster! Vill ni följa med mig och slåss?” Knuffelbusk har på sig en lite för stor mössa, en vass rapier (en lång vässad sticknings sticka) och ett riktigt fint bälte som håller upp ett par , lite för stora, byxor.
Knuffelbusk
Barhgur skogen:
Om man blir skadad i Barhgur skogen kan det vara bra att ha i åtanke att man har en helande dryck (
plus att någon har 2st från Tissla när ni var i Alkvars ruin).
Att gå från Barghur skogen tillbaka hem till tant Guther för att är långt bort att gå för en skadad goblin. Men kanske om ni hjälper Knuffelbusk så kan ni fixa ett litet läger i en grotta eller så (detta är SLs försök till att höja svårigheten för er nu när ni är starka goblin utforskare).
Kan vara bra att förbereda lite kanske, samla ihop sig och bege sig över Bjärrbäck och in i den outforskade Barghur skogen, slåss mot monster, klura ut vad som skrämt upp alla djuren, andarna o bestar!
Vad gör ni:
- Lyssnar på Tant Gunther (automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador) - detta val kommer ändras i Barhgur skogen.
- Utforskar Mhurr skogen (mindre chans till erfarenhet pga er höga level).
- Utforskar Barghur skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada). - nytt val!
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
- Skriv fritt om inget passar.