Kvask (rymdhamter) tar tillfället i akt för att försöka prata bort demon-damens fokus från vad han faktiskt gör. Listan med namn är lång, Kvask är långsam och försiktig med att ta upp lappen så den inte går sönder:
Fiffilura Hilki
Bob Bubbelgurka
Ali Kahvara
Rolger Putt
Gath Akustier
Vaulza Putt
Tistel (arrikir) tittar bort mot Kvask som glatt pratar om boken han hittat om skuggkrig och hur magiskt skägg är. Tistel ser en röd aura runt Kvask i formen av en kvinna. Det känns som om kvinnan tittar rakt mot TIstel och sen hör han Kvask fråga honom om sitt öga. Nosrep viskar: Verkar som om det inte bara är du som har en kraftfull hjälpreda, men det är ju bra att du har mig och inte en fåfäng tant.” sen skrattar Nosrep litegrann.
Iste (sömniga isaac) ser sina ande vänner fastkedjade, Tuss i sin harform, Gorm i sin rävform och Bengo i sin männska form. Iste springer efter andedockorna med tårar i ögonen, de där spökena försöker fly med hans vänners kroppar! Iste hör Tuss ropa: Hoppa på dem, sparka med bakbenen! Gorm ylar: Bit dem i strupen! och Bengo gormar: Vi litar på dig sir Iste!
Slemmo (leon) tar emot pengapungen med guldmynt, sätter sig uppe på sin stridskatt och reser upp mot Malmborg dvärgarna. De släpper inte in Slemmo med katten och hänvisar till barbarerna borta i Stenborg istället. Slemmo reser längs med berget bort till Stenborg där dvärgarna verkar lite mer glada att se honom tillsammans med stora katten. De ger tittar på Howdahn som Slemmo byggt, skakar på huvudet, klappar på katten som känner sig lite rädd och aggressiv med alla som tar på honom. Slemmo har fullt upp med att hålla katten ifrån att äta dvärg, lyssna på dvärgarnas ideer och tips. Det kostar Slemmo
10 guldmynt för att få en förbättrad Howdah som sitter lite bättre, är inte lika tung för katten, har ett tak som går att fälla upp, ned eller framför som sköld. Den är bekväm att sitta i, lite mindre högt i tak, men det förklarar dvärgen Uhlf : Om du är för stor på slagfältet, kan andra träffa dig bättre.
Stump (mogger) tar en promenad med Svamp som sitter på hans axel, efter en stund kommer de bort till trädet med trä kvinnan. Stump ser hur hon kliver ut och klappar Svamp snällt på huvudet, ger Stump en puss rakt på munnen med händerna varmt och ömt om hans kinder. Stump känner hur det kittlas lite på huvudet. Efter att kvinnan gått in i sitt träd igen tar han av sig krashkrukan och känner hur han fått axel långt hår, det är är mörkt, tjockt och fint. Svamp piper lite busigt när hon gömmer sig i det.
Kingsley (god45),
RoLo (majk) och
Uggo (cybot) vandrar in mot Barhgur skogen. Istället för de långa gamla barrträden, granar och taggiga buskar kliver de in i en skog med långa träd som har löv i sina kronor, mjuk ljusgrön mossa och vita blommor. Bakom dem kommer
Knuffelbusk som lite nervöst ser sig omkring efter farorna.Uggo känner hur andarna här i skogen känns lite annorlunda, rädda och gömmer sig. Till och med plinge bollen är lite mer tyst här i skogen, kanske är det bra när Kingsley och RoLo ser en stor björn ligga i en glänta. Björnen ser ärrad ut efter strider, stor och stark. Gläntan visar tecken på en hemskt strid, Knuffelbusk sätter händerna för munnen och snyftar, verkar som om björnen slagits mot några kobolder. “Ska vi gå runt?” frågar Knuffelbusk.
Björn
Vad gör ni:
- Lyssnar på Tant Gunther (automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador) - detta val kommer ändras i Barhgur skogen.
- Utforskar Mhurr skogen (mindre chans till erfarenhet pga er höga level).
- Utforskar Barghur skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
- Skriv fritt om inget passar