Stump (mogger) vadar runt i träskvattnet, på jakt efter styggelsen som tog Svamp! Medan han går runt och ropar efter svamp känner han hur ett par gäddor drar i hans byxben, svingar med stjärtfenan och simmar åt ett håll. De tittar tillbaka på Stump, simmar tebax och drar lite mer i hans byxben och repeterar detta mönster tills han följer efter. Stump känner hur skogen vill hjälpa honom, till och med en häger sveper nedåt och skuggar Stump från att bländas av solens spegling när han spårar med gäddorna. Så här nära naturen är det som att Stump känner ro, fokus och kraft från alla naturens element (skogsvigd grejer). Stump hittar en liten grotta mellan några mosstäckta träd. Grottan verkar inte vara stor, han kan höra Svamps pipande och en suddig form av träskfrun som tog henne!
Slemmo (leon) visslar på Radamantius där han ligger, omkramad på ett mindre skönt vis och försöker att inte förlora medvetandet. Ormödle saken väser, dess små händer river på Slemmo, munnen tuggar på hans ena öra, sliter bort en liten bit. Slemmo känner hur blod rinner ned på hans ansikte, en till tugga tar den innan något hårt slår in i denna fjälliga best. Radamantius har blivit stor som en hund igen, biter och sliter i besten som håller fast sin kompis! Slemmo känner hur greppet om honom lossnar och faller ut på marken medan orm besten slängs iväg. Radamantius frustar till innan han attackerar igen i en vildsint attack, bitar av ormen slängs iväg överallt omkring. Slemmo känner hur något varsamt lyfter upp honom från marken, katt besten slickar det trasiga höger örat på Slemmo och purrar.
Iste (sömniga isaac) kramar om Tuss och Gorm, det känns varmt i kroppen nu. Iste ser
Kvask (rymdhamster) komma springande mot honom med tårar på kinden, bärandes på hans spindel. Kvask har inget skägg längre, ser lite trött ut och bakom honom kommer
Tistel (arrikir) med lite böcker och hans högra öga är fortfarande rött istället för att matcha det vänstra. Både Tistel, Kvask ser ledsna ut när de kommer med spindeln och Iste är både glad över att ha Tuss och Gorm tillbaka men också ledsen för att Bengo är borta.
Iste fokuserar på den döda spindeln men ser ingen ande kopplad till den lilla krabaten, som om spindelns ande är någon annanstans. Iste känner av andar som är fasta i böcker omkring sig, de tar gärna plats i spindeln, allt för att få komma bort från mögel och unkig doft här nere.
Kvask ser hur det lyser ut lite genom den magiska väven, en bit bort och ned till höger verkar någon fiffla med någon typ av magi. Magi som känns tung, som om något hemskt är på väg att hända. Tistel ser en väldigt fin kandelaber stå på ett litet bord, ljuset har slocknat, men den ser värdefull ut med snirkliga ingraveringar.
RoLo (majk) står redo med spjutet redo för att attackera besten, utan att komma för nära en motattack.
Uggos (cybot) ögon lyser vitt igen, greppades marulkspjutet plingar den magiska bollen i ett mer dovt ljud är Uggo frammanar de dräpta andarna från kobolderna (tänk er kyrkklocka). Besten hör ljudet, stannar upp och tittar rakt mot Uggo som en ny måltavla. Knuffelbusk skriker till och klättrar upp i första bästa träd.
Kobold andarna reser sig upp, en syn som ser underlig och hemskt ut när kropparna står upp. Där det saknas ben, armar eller huvuden syns auran av anden istället. Uggo hör hur Knuffelbusk hulkar uppe bland grenarna.
Kropparna greppar tag i besten till deras bästa förmåga, lukten av död är inte trevlig, likadant med stora samlingen av flugor som surrar runt kropparna.
Kingsley (god45) springer bort mot barrikaden, bryter upp en planka och tar ställning bakom. Ett par rädda kobold ansikten tittar på honom från ett hörn. Kingsley ser hur RoLo får till ett par bra träffar, vissa missar besten men de frammanade andarna istället. RoLo får en träff rakt i magen av besten, flyger bakåt och känner hur ett revben verkar vara brutet.
RoLo : Skada-brutet revben
Slemmo: Skada - klämd, allt gör ont och värker + skadat höger öra (bitar fattas)
(ni har alla 1 helande dryck)
Vad gör ni:
- Lyssnar på Tant Gunther (automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador) - detta val kommer ändras i Barhgur skogen.
- Utforskar Mhurr skogen (mindre chans till erfarenhet pga er höga level).
- Utforskar Barghur skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
- Skriv fritt om inget passar