Stump(
@Mogger ) går runt i Mhurr skogen, letandes efter det perfekta badstället. Efter en stund kommer de fram till kackelträsk. Solen skiner och vattnet är lite kyligt, näckrosor guppar i vattnet. Svamp hoppar ned och springer iväg och piper till när hon hittat örter som kan få håret att lukta gott. Stump tvättar håret i det mörka vattnet med örterna som får det att lukta gott. En av näckrosorna reser sig upp från vattnet litegrann, kommer närmare strandkanten och ett sött litet monster ansikte tittar upp mot Stump. Hon tittar snällt upp mot Stump, innan hon grabbar tag om Svamp och börjar simma bort i träsket.
Iste (sömniga isaac) springer bort från Kvask och Tistel, jagandes dock tjuvarna. Iste greppar böcker, pergamentrullar och kastar mot dockorna. En slumrande råtta kastas iväg av Iste mot Tuss dockan som knuffas in i väggen, de andra två dockorna springer åt olika håll bland bokhyllorna. När Iste kommer fram svävar spöket Putte ut från dockan och flyger snabbt bort mot kedjorna igen, Tuss ande kommer snabbt flygande tillbaka in i sin docka. “Iste, de där kedjorna var så kalla.” Med Tuss tillbaka i famnen behöver Iste bestämma om han ska springa efter Räv eller Mammut dockan.
Tistel (arrikir) börjar prata om olika typer av skägg. “Jag tror att faster Irma hade ett litet tunt getskägg, stod åt att håll på morgonen. Gammel farfar träffade jag inte, men Tant Guther sa att han hade skägg ned till knäskålarna.” Nosrep verkar ha tappat intresset för samtalet om skägg och är tyst. Tistel känner hur den bitiga boken är på väg att smita iväg.
Kvask (rymdhamster) sätter tillbaka kortet i boken, vilket gör demon-damen arg. Kvask bläddrar igenom boken och hittar namn på olika gudar som ogillar odöda, gillar odöda och även hur en del spöken verkar vägra gå till andra sidan och hemsöker de levande. Kvask hittar en titel på spök magi, men hinner inte läsa då Kvask känner hur skägget börjar krympa! “Förstör kortet med namnen på lilla goblin, eller så blir det inget mer än skäggstubb!”
Slemmo (leon) rider bort till bäcken, hoppar över i sin bekväma stol ovanpå stora katten. Det är mindre skumpigt i den nya Howdahn, känns riktigt trevligt att inte behöva hoppa över bäcken på egen hand.”Det här är livet Radamantius, bekvämt resande.” Radamantius verkar inte ha värmt upp till att rida på katten än och är nöjd med att ligga i Slemmos jackficka. Spåren efter vännerna är enkla att hitta, speciellt i Kingsleys dvärg rustning.
Kingsley (god45),
RoLo (majk) och Knuffelbusk tittar mot
Uggo (cybot) som ber Storugglan om vägledning. Uggo märker hur andarna är rädda, vilse och har gömt sig i gamla stenar, träd och stubbar. Denna tystnad gör det enkelt att höra Storugglans visdomsord: “Björnen sover, björnen sover men inte i sitt bo. En väckt björn är en arg björn.” Uggo får en vision om hur monstrena och de farliga djuren är på fel plats, något stort och argt har rubbat balansen uppe i bergen, något som verkar känna av Uggos krafter. Uggo känner hur det stora farliga verkar titta direkt igenom honom, tynger ned honom med dess stora närvaro.
Kingsley ser hur Uggo svajar till och hinner fånga honom när Uggo svimmar (men vaknar upp efter ett litet tag).
Vad gör ni:
- Lyssnar på Tant Gunther (automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador) - detta val kommer ändras i Barhgur skogen.
- Utforskar Mhurr skogen (mindre chans till erfarenhet pga er höga level).
- Utforskar Barghur skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
- Skriv fritt om inget passar