Roderick (god45) får benet läkt med lite iglar och moss massage plus en liten sup av mjöden för smärtan.
Uggo (cybot) tar det lugnt och blir ompysslad av Tant Guther med en läkande ansiktsmask över såren. Tillsammans lyssnar de på sagan om trollet under Klumper bron och den dumma äventyrar människan.
Tissla (lupus) och
Tistel (arrikir) sitter och jobbar tillsammans, ljudet av benbitarna som slår på varandra, vässas på stenar får dem båda att starta sjunga en lite trudelutt tillsammans med Fokus Pokus som slutkläm i hopp om magiskt stoft.
De har nu båda två varsin benkniv och ett starkare vänskapsband.
Det finns spår av äckliga pixies som leder in i gravkammaren, det står en kopp med någon typ av dryck som Hobben måste ha druckit ur, på muggen står det: Krumpers loppis tält!
Med gobliners mörkersyn ser ni fällor i den dammiga och unkna sten gången som leder in, spindelväven är borta, inga pixies vill fastna i klibbiga nät.
Kvask (rymdhamster) hittar en ledsen spindel i en glasburk, åtta små händer gnuggar alla ögon som gråter. “De tog bort alla mina nät, ta mig ut så blir jag din kompis!”
Fällor sitter spända med kladdiga rep kors och tvärs, det är svårt att ta sig förbi dem om man inte är kunnig i örter som
Slemmo (leon). Med skicklighet med örter och mossa, ser Slemmo till att de kladdiga repen inte är kladdiga längre och är säkra att ta sig över. Han hittar också en burk av det slem som smetats på repen: Snorsnigel slem.
Inne i gravkammaren börjar
Iste (sömniga isaac) höra röster viska till honom: “jag kan inte hitta min fot” “det kliar på näsan” “jag är allergisk mot älvstoft” "Får jag haka på?" och
Iste känner att det är en till ande som behöver en docka. <----ändrat
@Sömniga Isaac
Rösterna hjälper gruppen att inte gå vilse och leder dem till en stor öppen sal.
Stump (mogger) och
RoLo (majk) ser en grupp med pixies som besudlar denna sal av döda genom att måla skeletten som ligger på rad med pastellfärger, dekorerar deras skallar med googly eyes och lösmustascher av mossa och päls. De flyger iväg, backar undan till det sista lilla rummet genom en trång liten passage och lämnar saker efter sig.
Gruppen modiga gobliner hittar fyra stycken skändade skelett, klädda i trasiga läder rustningar förutom en som verkar ha på sig en metallisk typ av ring bikini under all pastell färg. Stump och RoLo hittar två fint vävda handskar som de tar en av var.
Slemmo - Örtplockare nivå 2. Udda ring. Koppar mynt. 1 burk Snorsnigel slem.
Roderick - Kvickfot nivå 2. Gramcalibursting (dolk/svärd). Trasig tunika
Uggo - Andepratare nivå 2. Glittrande bajs sten. Marulks spjut.
Iste - Andepratare nivå 2. Skrattande ansikte: ledtråd. Påse med benpulver. Viskande anden Bengt som hakar på lite när han orkar.
Kvask - Magixäxare nivå 2. Bränd/stekt fladdermus. Hjärnskakning. Barkbits hatt & stinkande säck rustning. Spindel kompis i burk aka familliar.
Stump - Krigare nivå 2. Tillplattat murmeldjur, pytte liten sadel. Höger handske (lättare att slåss)
RoLo - Krigare nivå 2. Två små skadade har pälsar. Björnbär från taggbusken. Vänster handske (lättare att slåss)
Tissla - Örtplockare nivå 2. Svampar och fotspår. vass benkniv +1 ben kunskap
Tistel - Kvickfot nivå 2. 1 plockad bofink och 1 par armskenor av ben. vass benkniv +1 ben kunskap
Material: 6 skelett & en död Hobgoblin. Ring brynje bikini, 3 trasiga läder rustningar.
Reklam mugg för Krumpers loppis tält.
Vapen: Stor klubba (överdrivet stor för en goblin)
Byns försvar: 2st fällor & en grop som är full av Hobgoblin
Dag 5 kommer imorgon.