Gobliner i Mhurr skogen (rutland)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Kvask använder sin tomburk och några öronvaxljus för att bygga en enkel liten lykta på toppen av sin trollkarlspinne (om det går för sig att göra något annat än en rustningsdel). Eller kan man kanske ha en fången älva däri som lyser av ilska när man skakar käppen?
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Vem vet? Du får trycka in en och se vad som händer.
Jag prövar! Och jag förvarnar den jäklen att om hen inte skiner av egen förmåga så kommer jag trycka ner ett öronvaxljus och lite tändstickor också.

Jag kan tänka mig ett befalls-ord, istället för att skaka staven. Om älvan lovar att sammarbeta. Annars kör vi skakningen.
 
Last edited:

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Kapitel 2. Problem i KackelTräsk

På morgonen vaknar ni och den mystiska dimman är borta. Tant Guther går ut ur hålan och lyssnar med sina stora öron åt alla håll. “Det är något på gång, jag känner det i stortån”.
En rapande röst kväker sig fram mellan träden och Häxan Kväkerta kommer inspringandes till Tant Guther.
“Mitt träsk! Mitt träsk är fullt av äventyrare som får de dränkta att vakna och skuggorna att dansa!”

Häxan Kväkerta berättar om hur äventyrarna går runt och gör oväsen, de har en guda bönare som nästan brände borta Kväkerta med ett starkt ljus. Hon tittar runt på er, klädda i hjälmar av ben och fjädrar. Ni ser ut att nästan vara de hon behöver, lite mer utrustning kan dock behövas mot brännande böner av ljus. Kväkerta berättar om KrumKnuts Torn, ett förfallet torn som kanske har något kvar i ruinerna. “Magi läcker ut ibland, det kan vara farligt också”.
Krumpers Tält är ett ställe som du kan använda mynt, pälsar och annat som du kan handla saker med.
Alkvars Ruin är ett farligt ställe, det vet Kväkerta. “Gå inte dit om ni inte är många, det bor något där bland stenarna!” Kväkerta ryser till, tar en klunk av blaskigt träskvatten från sin flaska och avslutar med att berätta om de två Dvärgstäderna långt norrut: Malmborg och Stenborg. “Gå inte dit om ni inte har guld och byta med, dvärgar är sura och har ihjäl er om ni kommer upp dit och inte har guld att handla med!”
-*-

De redskap/rustningar ni ville ha, har ni skapat inne i hålan. Hjälmar till: Roderick, Tistel, Tissla & Uggo. Sköld till: RoLo & Iste. Kvask har en av de fångade älvorna i den tomma glas burken på en stav!
Vad Stump, Fladderfax och Slemmo skapat, det vet jag inte.... eftersom de varit upptagna med annat goblin bus.
-*-

Dag 1. Vad gör ni?
  1. Lyssnar på Tant Guther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
  2. Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
  3. Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
  4. Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
  5. Utforskar område X (tex: Krumknuts torn).gobbo map.png
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,860
Slemmo är i hemlighet djupt förälskad i Häxan Kväkerta - hon har ett så smarrigt moln av spyflugor och bromsar runt sig! Så så fort hon säger KumKnuts torn är Slemmo iväg! "Det fixar ja slemmaste kväkertina! Sen kommar ja tebax å nitarom äventyrarna!"

5 Utforskar område Krumknuts torn
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,661
Location
Helsingborg
"Pfft. Inte mäktig nog att spetsa äventyrare? Kväkerta måste vara blind och mossig. Skogsugglans utvalde är utvald av Skogsugglan!" utbrister Uggo, lite till sig själv och lite till eventuella andar i närheten.
"Skogsugglans utvalde är mäktig nog att besegra äventyrare, eller hur Andar?"

...efter att andarna ger Uggo några förlägna "ehh..." och "mjaaa. Ummm" fräser Uggo och ger sig iväg till Tornet med de andra (5), muttrande om att han allt ska visa alla att respektera Skogsugglans fantastiska makt.
 
Last edited:

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
163
RoLo tar sin nya sköld så klart, spänner sandalerna och greppar sitt spjut. Mumlar något om att sticka, hugga, skära till dödens döds död. Och följer leende resten av gänget. 5.
 
Last edited:
Top