Mutant Novellettetävling 2003:
Så det här är alla korta äventyr eller uppslag till äventyr till Mutant Undergångens Arvtagare som en del av en tävling. Jag borde kanske ta hänsyn till att de är skrivna av fans eller amatörer, men den gränsen är så tunn i den här hobbyn att jag bara kommer hantera dem som riktiga 1-sides scenarion. Det är väldigt många av dem så jag kommer recensera dem ett par i taget.
Äventyr: Tokbäng i Knasskogen
Av: Peter
Det här är ett Mörkrets hjärta inspirerat scenario med teman av civilisation, frihet och vilja satt mot en bakgrund av att en vansinnig, kannibalistisk vetenskapsman anfallit karaktärernas båt med vansinnes pollen. Det finns zombies, ruiner, roliga npc:er och en sidohandling om smuggling. Författaren får in väldigt mycket på väldigt lite utrymme och alltihop är bra.
Det här är det mest Mutant scenariot jag läst hittills och kanske det bästa.
5 av 5.
Äventyr: Kött i Grytan
Av: Mördarmackan
Jag älskar att kärnan av det här scenariot är att en massivt fet telepat (som är den brutala borgmästaren av en liten isolerad by) hyr in karaktärerna för att skaffa döda Rubbitar (kaninmän) för honom att kannibalisera. Han är fucking öppen med att han tänker äta dem och betalar karaktärerna i ammunition i bästa krigsherre stil. Att det sedan finns en intelligent och ond skog är mest kul för att det sätter upp en strid uppe i träd som knäcks om spelarna klättrar i dem men inte om Rubbitarna gör det.
Scenariot slösar lite med utrymmet och det är inte bäst upplagt. Men det är bra stämning och en rejält kul fight.
4 av 5.
Äventyr: Se döden på dig väntar
Av: vonVinkelslip
Ett kul Agatha Christie äventyr där man någon blivit mördad och det är dolt som att han lagt sig själv i ett ogenomskinligt stasis skämt. Tyvärr är hela äventyret bakgrund istället för vad som händer under utredningen…. men det är en smart bakgrund.
2 av 5.