Hellzon är hjälte!
Alltså hell du har spelat ruskigt bra, jag var länge övertygad om att du var siare och inte andersson, men som jag nämnde någon gång tidigare så hjälper det inte om man spelar "perfekt" som hjälte om perfektionen innebär att folk får lust att kolla dig.
Anta att ingen skurk ljuger, det överlämnar vi åt hjältarna.
Magoo hävdar att i hennes paket står det att hellzon är hjälte.
a) Magoo är skurk -> hellzon är hjälte
b) Magoo är hjälte, då vet vi inte om hon ljuger men hellzon säger att i hans paket står det att Magoo är skurk, så om hellzon är skurk så är Magoo skurk och då är hellzon hjälte. Självmotsägelse. ->Magoo är bara hjälte om hellzon är hjälte -> hellzon är hjälte i både a och b vilket är alla möjliga alternativ.
Det går att invända mot det här resonemanget, en sådan invändning vore: men tänk om paketen inte visar sant. Säg tillexempel att han är en naiv riddler, då visar han alltid att båda är skurkar (stämmer inte), han kanske är en paranoid riddler (stämmer inte) han kanske är en galen riddler (men då är jag, herr nils och magoo hjältar och att han skulle ha prickat in tre hjältar på fyra namn känns väldigt osannolikt), då återstår att han är en riddler som visar fel en gång på fyra och jag hoppas ni själva hör hur orimligt en sån roll låter. (Ytterligare en långsökt möjlighet finns men jag tror min poäng gått fram nu).
Jag tycker det här är extremt konstigt, för jag var nästan övertygad över hellzons argumentation tidigare att han var skurk och andersson var hjälte, men det här är så hårda fakta att det liksom inte går att argumentera bort.
Sen är jag också irriterad över att Nightowl inte är död, i mina ögon bevisar det hans skuld (det känns tematiskt väldigt rätt att hjälten har en möjlighet att slippa undan järnrören i sista sekunden, så är det väl i alla bondfilmer plus att om det är en skurk som gjort oss den här "tjänsten" så borde han verkligen gå ut nu och förklara sig).
Nu är det så att jag inte sovit på väldigt länge så det ämnar jag göra nu, återkommer i eftermiddag men
Röst: Hellzon