Nekromanti Gotham City, Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Lindenius

Swashbuckler
Örrh?

Av dessa så är Orfeus godkänd av Nils och resten jävligt misstänkta. Jag tycker vi nitar en av Andersson, Vicotnik och Basenanji. Då finns två kvar som Lindenius och Björn kan kolla en var av.
Alltså, jag har ingen sådan skurkförmåga alls :gremfrown:. Har alla andra kvinnor det? Kan någon väktare please please skydda Björn den Gode i natt i sådana fall?

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Örrh?

Lindenius said:
Alltså, jag har ingen sådan skurkförmåga alls . Har alla andra kvinnor det? Kan någon väktare please please skydda Björn den Gode i natt i sådana fall?
Förutsatt existensen av en väktare så funkar det är med. Nita Andersson, undersök en av de andra två. Överlever Björn så vet vi ändå vem som är hjältinnan. Förhoppningsvis finns hon inte bland de som Lindenius inte undersökte senaste natten.

Gällande de två som kallar mig hjälte så... öh? Jag är ingen hjälte. Ord står ju mot ord nu, men antingen är magoo och Andersson ännu mer suspekta än förut, eller så är det något fel på Åstrands siarförmåga. Ur min skurkaktiga synvinkel då.

Men först Andersson, sen hjältinnan, sen kan vi börja älta huruvida jag har läderkläder. Då är det dessutom helg igen = långt pass.

Andersson

Hero
Re: Hellzon och röstning

Mitt sieri på Hellzon säger att han är en hjälte. Det verkar också rimligt med hur han agerade förra rundan också.

Visserligen kan jag (vilket givet Mad Hatters karaktär inte vore så underligt vara en paranoid siare - men det vore då väldigt underligt med TVÅ paranoida siare på skurksidan.

Hellzon

Långsamma Vargen

Det här öppnar för övrigt möjligheten att jag är normal siare. Uääh, krångligt! *slita hår*

Andersson

Hero

Jag har en enklare lösning som ger mer svar snabbare. Vi nitar Hellzon på onsdag - det ger i ett slag (pun intended) svaret på både min och Anders Å:s siarförmåga samt magoos trovärdighet som skurk.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Hellzon och röstning

Andersson said:
Visserligen kan jag (vilket givet Mad Hatters karaktär inte vore så underligt) vara en paranoid siare - men det vore då väldigt underligt med TVÅ paranoida siare på skurksidan.
Det kan ju vara en galen och en paranoid. Tänk på att den galne siaren (ser alla tvärtemot det de är) kan göra nytta när den väl inser vilken roll den egentligen har. Återstår att se vem av oss det är. :gremtongue:

Andersson

Hero
Re: Siarförmåga

Förklar varför du valde att undersöka Hellzon, han skulle ju ändå ha avslöjats när Nightowl hängdes, varför kollade du inte Björn eller mig, som du varit så kritisk till. Nej jag kan tala om varför du vill lägga mer skuld på Hellzon så att vågen tippar över, det talar inte till din fördel.
Iofs hade jag dig som nr 2. Men Hellzon utger sig för att vara siare. Mer blir vunnet på att påvisa att en hjälte utger sig för att vara en siare, än att få veta var du står. Dig kan jag argumentera mot - en påstådd specialförmåga har mer auktoritet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Övrigt flum, mest könsanalysen

Är det bara jag som inte fattar vad dem som är skurkbrudar ska göra med namnen? Kan någon förklara?
Har säkert missat det någonstans men kan inte hittta det.

Hellzon

Långsamma Vargen

Vicotnik said:
Är det bara jag som inte fattar vad dem som är skurkbrudar ska göra med namnen?
Skurkbrudarna (tydligen skurkbruden nurå) kan tydligen analysera tre pers per runda och få reda på hur många kvinnor som finns i varje grupp. Med hjälp av det kan vi sila fram den fjärde kvinnan som då är en hjälte.

Namnen har inte med töserna att göra, det handlade bara om att sätta press på hjältarna och förhoppningsvis få någon av dem att ange ett falskt namn som redan finns i spel på någon skurk.

thark

Hero
Re: Jasså du Hellzon!!!!

Fascinerande!

Om de ömsesidigt anklagade varandra för att vara hjältar skulle det vara rätt givet att en var det och den andra ljuger för att förvirra var skulden ligger—men om hellzon är hjälte, varför går han ut med att magoo är skurk?

Jag ser därmed inget skäl till varför magoo skulle ljuga; om hellzon är skurk och magoo hjälte, har han ju absolut inget skäl att säga tvärtom.

Följaktligen:

Röst: hellzon

Hellzon

Långsamma Vargen
En sak till

Det kan ju finnas en switcher* i spel som har valt mig denna runda. Antingen en hjälte, eller en skurk som gjorde ett missriktat försök att skydda mig. magoos "spådom" på mig skulle i så fall omdirigerats till någon annan, förmodligen en hjälte.

Det är min teori, för det blir så konstigt om magoo är hjälte. Både hon och jag ligger ju i Herr Nils förtroendesfär, och jag har en teori om varför vi bör lita på de han har där.

*) Någon som byter plats på två spelare, vad förmågor anbelangar.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ok, Tack då är jag med på noterna igen.

Björn den gode

Swashbuckler
Hellzon är hjälte!

Alltså hell du har spelat ruskigt bra, jag var länge övertygad om att du var siare och inte andersson, men som jag nämnde någon gång tidigare så hjälper det inte om man spelar "perfekt" som hjälte om perfektionen innebär att folk får lust att kolla dig.

Anta att ingen skurk ljuger, det överlämnar vi åt hjältarna.

Magoo hävdar att i hennes paket står det att hellzon är hjälte.
a) Magoo är skurk -> hellzon är hjälte
b) Magoo är hjälte, då vet vi inte om hon ljuger men hellzon säger att i hans paket står det att Magoo är skurk, så om hellzon är skurk så är Magoo skurk och då är hellzon hjälte. Självmotsägelse. ->Magoo är bara hjälte om hellzon är hjälte -> hellzon är hjälte i både a och b vilket är alla möjliga alternativ.

Det går att invända mot det här resonemanget, en sådan invändning vore: men tänk om paketen inte visar sant. Säg tillexempel att han är en naiv riddler, då visar han alltid att båda är skurkar (stämmer inte), han kanske är en paranoid riddler (stämmer inte) han kanske är en galen riddler (men då är jag, herr nils och magoo hjältar och att han skulle ha prickat in tre hjältar på fyra namn känns väldigt osannolikt), då återstår att han är en riddler som visar fel en gång på fyra och jag hoppas ni själva hör hur orimligt en sån roll låter. (Ytterligare en långsökt möjlighet finns men jag tror min poäng gått fram nu).

Jag tycker det här är extremt konstigt, för jag var nästan övertygad över hellzons argumentation tidigare att han var skurk och andersson var hjälte, men det här är så hårda fakta att det liksom inte går att argumentera bort.

Sen är jag också irriterad över att Nightowl inte är död, i mina ögon bevisar det hans skuld (det känns tematiskt väldigt rätt att hjälten har en möjlighet att slippa undan järnrören i sista sekunden, så är det väl i alla bondfilmer plus att om det är en skurk som gjort oss den här "tjänsten" så borde han verkligen gå ut nu och förklara sig).

Nu är det så att jag inte sovit på väldigt länge så det ämnar jag göra nu, återkommer i eftermiddag men
Röst: Hellzon

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Hellzon är hjälte!

Well, jag är ju inte hjälte. Men jag vet tusan inte hur jag ska bevisa det. :gremblush: Mitt hopp står till att Herr Nils förklarar varför jag är i hans sphere of trust. Jag har som sagt en teori, men jag blir hellre lynchad än outar den (och minst en skurkförmåga).

Justja, jag blajade om switchers. Tänkte att min undersökning av magoo skulle vara garant för att det var jag och inte hon som var switchad, men om jag är paranoid är det förstås fel. Har dragit för stora växlar på att jag skulle vara galen siare. Vem som helst av mig och magoo kan alltså ha blivit switchad.

Sen har jag fört klart mer väsen är magoo och borde vara en tydligare måltavla för desinformationskampanjer, men det är en annan femma.

Nåja, det står antagligen mellan mig och Andersson imorgon. Jag kommer att missa den rafflande <s>uppstötningen</s> upplösningen, ety jag är borta på rollspel i morgon kväll. FYI.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Hemm, där ser man ja.. Tänk så det kan gå ibland med vår gode Nattuggla.
Trist får jag säga att vår gode Marco har lämnat oss på ett inte så vackert sätt. Nu får vi se till at vi renas ut de goda härifrån, så vi slipper mer dödsfall mellan oss. Vi brottslingar får ju trotts allt hålal ihop juh !

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Hellzon är hjälte!

Björn said:
Säg tillexempel att han är en naiv riddler, då visar han alltid att båda är skurkar (stämmer inte)
Varför stämmer inte detta? Om Åstrand är naiv Riddler och magoo är hjälte funkar det utmärkt. Återigen Herr Nils förtroendesfär, dock.

Betänk att både vi och hjältarna börjar få ont om tid. Givet fem hjältar så kan vi lyncha ungefär fyra skurkar innan vi måste börja hitta hjältar för att inte hjältarna ska få majoritet och vinna. Givet fyra hjältar kan vi lyncha fem skurkar. Orkar inte räkna på hur räddningen av Nightowl påverkar detta. För hjältarnas del jobbar vissa av oss hårt och bra för att eliminera misstänkta.

Det här är ett hyggligt tillfälle för hjältarna att börja chansa och skicka Andersson och magoo på kamikazeattacker. Andersson var på kroken ändå, det bör han ha luktat sig till redan förra rundan. Att röja magoo framstår iofs som mindre taktiskt.

Nåväl, min död och bevisade oskuld bör ge er en hel del ledtrådar att dra i.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Jasså du Hellzon!!!!

I morse, ni vet under de där minutrarna när man är mitt emellan sovande och vaken, låg jag och funderade på vad som skulle hända om magoo gick ut och sa att hellzon var hjälte.

Jag kom fram till att hon nog skulle tala sanning, för magoo har väldigt lite att tjäna på att ljuga om det (gör hon det så ryker hon rundan efter hellzon), hon är knappt misstänkt, har inte utgett sig för att ha någon roll som gör att hon kan styra vem vi ska lyncha, eller något annat som gör att hon skulle tjäna på en lögn.

Så.
Röst: hellzon

Anders Åstrand

Swordsman
hmm..

Har läst lite mer i tråden nu, och Andersson beter sig onekligen som en väldigt desperat Hjälte.

Kan vi vara en konspiration på spåren? Kan hellzon ha sagt att nightowl (vald för att han redan hade misstankar mot sig) var hjälte för att rädda Andersson, och sen skyddade en hjälte nightowl för att köpa herrarna ännu en timme till.

Fast hellzon har väl inte dragit på sig tillräckligt med misstankar för att de skulle tjäna på att Andersson kommer och säger att hellzon är hjälte? (i den här hypotesen skulle han göra det för att bygga förtroende hos oss när det under lynchning visar sig att hellzon är hjälte)

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: hmm..

Åstrand said:
Kan hellzon ha sagt att nightowl (vald för att han redan hade misstankar mot sig) var hjälte för att rädda Andersson
Snarare för att rädda dig. Sen började Herr Nils prata om att de som röstat på Nightowl var misstänkta, och då outade jag mig för att stoppa de misstankarna. Sen var jag ju knäppsiare, menmen.

Sen ska jag väl erkänna att jag ville spara Andersson en runda. Jag trodde jag hade en given hjälte, och ville se mer resonemang från honom innan vi lynchade honom. Nu är han iofs galen, paranoid eller hjälte eftersom han påstår att jag är hjälte...