Nekromanti Gotham City, Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Sodivra

Champion
PS:

Jag har lovat mig själv att plugga idag, men jag ska försöka hålla mig online så mycket jag kan.

Björn den gode

Swashbuckler
jaha, så du har också en specialroll alltså

Är det vad du försöker säga? Som dessutom inte funkade förra gången du var på väg att bli lynchad. Jag begär inte att du ska säga mer för det kan säkert vara dåligt att avslöja men ber dig överväga för din egen skull om det kanske inte är bättre att säga mer ändå (lär väl förstås bero på hur röstningen går).

Själv tycker jag att det har kommit väl många röster på hellzon nu för att han ska vara hjälte, det brukar inte gå så "lätt" då, fast jag är tyvärr inte tillräckligt övertygad för att börja jobba för att rädda honom. Skulle jag välja en annan person som jag tror är hjälte så är det JohanK för att han svarar så fruktansvärt undvikande hela tiden, alternativet är ju andersson för hela hans spel känns som en hjältes även om han nu hävdar att han är siare, men här är det ju mer fara värt om det är fel.

Men där är min lista just nu på folk jag vill se döda:
JohanK, Nightowl, Andersson, Hellzon i approximativt den rangordningen också.

och om det går skulle jag gärna be om ännu en rösträkning nu när det drar ihop sig. krank eller någon annan får gärna fixa en lista med när dagens röster kommit in också tror det kan vara värdefull information men har inte tid själv tyvärr.

Nightowl

Champion
Re: jaha, så du har också en specialroll alltså

Som dessutom inte funkade förra gången du var på väg att bli lynchad.
Som bara funkar den tredje dagen och som jag inte fick veta hur den fungerade förrän efter min räddning-i-sista-minuten... :gremsuck:

Jo.

Men tack.

Erik

Hellzon

Långsamma Vargen
Megainlägg

Herr Nils said:
Så detta blir mitt sista försök till att tala varför jag inte tror att det är Hellzon, han har, särskilt under andra timmen fört en diskution som, även om den inte varit utan hål, varit öppen. Han har inte trixat och värjt sig med orden, utan ger ett ärligt och korrekt intryck. Visst kaln är inte född i farstun, han har många rävar bakom örat (Har för mig att han vunnit mot mig i Junta, så dum är han inte) Men han är lite för vilsekommen och saknar den sociala träningen som skulle behövas för att hålla den mängden lögner i luften under flera dagar i så många inlägg.
Fniss. Jag inbillar mig själv att jag är hyggligt analytisk, men för jävla usel socialt. Hade jag varit hjälte så hade jag hängt runda ett eller två. :gremwink:

Lindenius said:
Antingen så ljuger Andersson och Magoo – och Hellzon är därmed oskyldig. Då förlorar vi en skurk men kan hänga två hjältar glada i hågen nästa timme.
Jag vet ju att jag är skurk, men jag har teorier om att Herr Nils har belägg för att ha magoo i sin förtroendesfär. Dessutom fick jag ju ett paket där hon framställs som vanlig skurk. Så snälla, lyncha inte magoo reflexmässigt när ni ser att jag är skurk (vilket det verkar luta åt att ni får se inatt). Vill få ut den uppmaningen innan jag dör. Andersson får ni däremot gärna ta. :gremelak:

Nightowl said:
Vilken skulle ni rösta på om ni *inte* röstade på hellzon eller mej, alltså vilka tror ni i övrigt är antingen hjältar eller farliga för den allmänna säkerheten?
Andersson och Johan K är högeligen misstänkta. Baseanji, Vicotnik, thark, flurtis och krank kliar mig i tarmen.

Arvidos said:
Nightowl:
Utpekad av Hellzon. Möjligheter:
1) Nightowl är hjälte
2) Hellzon är galen (Är detta bekräftat, eller vadå?)
Jag är bekräftad som galen alternativt paranoid.

Arvidos said:
Andersson:
Utpekad av Hellzon. (Väl?)
Nej. Det är faktiskt ingen förmåga som pekat ut honom, så vitt jag vet. Han bara beter sig hjältemässigt.

FRÅNVARO
Jag är kvar hemma någon timme till, sen ska jag spela rollspel. Kommer att missa den räfflade upplösningen.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Megainlägg

Mig said:
Andersson och Johan K är högeligen misstänkta. Baseanji, Vicotnik, thark, flurtis och krank kliar mig i tarmen.
Nej förresten, inte thark. Han är i Herr Nils förtroendesfär och därmed i min av samma anledning som magoo.
Och flurtis är förstås Arvidos nu. Det tar mig ett par dar att ställa om i såna här situationer.

magoo

Hero
Re: Tjoho, guys!

2) Magoo och Basenanji är upptagna föräldrar som inte hinner läsa allt som skrivs.
Där har du nog den troliga förklaringen, samt i mitt fall även att jag är total nybörjare på detta spel.

Så dra inte några alltför djupa analyser av mitt röstande i korrelation till när, hur, hur ofta eller samtidigt som nån annan, jag följer hjärtat och stundtals även hjärnan.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: jaha, så du har också en specialroll alltså

krank eller någon annan får gärna fixa en lista med när dagens röster kommit in också tror det kan vara värdefull information men har inte tid själv tyvärr.
*när* har jag tyvärr inte koll på, men såhär ser min statistik ut i skrivande stund:

Anders Åstrand har röstat på Andersson, sedan Hellzon.
Andersson har bara röstat på Hellzon.
Björn den Gode har röstat på hellzon, sedan Nightowl.
hellzon har röstat på Andersson, sedan Nightowl.
Herr Nils har bara röstat på Nightowl.
Krank har bara röstat på Nightowl.
Lindenius har bara röstat på hellzon.
Magoo har bara röstat på hellzon.
Thark har röstat på Nightowl, sedan hellzon, sedan nightowl igen.
Vicotnik har bara röstat på hellzon.

Mina anteckningar menar därmed att Hellzon och Nightowl just nu har 5 röster var.
Jag har inte sett röster från Basenaji, Flurtis (vi vet varför), Johan K, Johoono, Nightowl eller Orfeus. Om någon sett röster från dessa, säg gärna till så jag kan rätta till min statistik.

Spontant: Dagens måltavlor verkar helt klart ha varit Nightowl och hellzon, med inslag av Andersson. Den här rundan har överhuvudtaget haft mer tunnsått på röster - förre rundan var smockfull av folk som slängde röster hit och dit, samma sak med runda 1. Vad har förändrats? Självklart, Nightowls uppskjutna avrättning och hellzons ibland en smula virriga tankegångar.

Min lista med mistänkta ser väl i princip likadan ut som alla andras - jag tror att Nightowl och hellzon båda är relativt starka misstänkta, i övrigt är listan ganska suddig. Herr Nils har trappat ner, vad jag kan se, sedan jag uttryckte mina misstankar. Kan betyda något, men kan likväl bara vara ren och skär slump. Några mer gissningar vette håken om jag vågar mig på.

Rising

Vila i frid
Rösträkning:

krank har redan presenterat mycket bättre statistik än den ni får av lekledaren, men om ni även vill höra det från slaktaren, så:

hellzon (5) Anders Åstrand, magoo, Andersson, Vicotnik, Lindenius
Nightowl (5) krank, Björn den gode, hellzon, Herr Nils, thark

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Rösträkning:

Tja, för mig känns det ju bra att få bekräftelse på att den statistik jag samlar på mig faktiskt stämmer.

Nå - Basenaji, Flurtis/Arvidos, Johan K, Johoono, Nightowl och Orfeus. Ingen av dem har lagt ens en ynka liten inledande röst. På två dagar. Och snart är tiden ute. Säger det någonting? Är de bara försiktiga, eller försöker en eller flera av dem smita undan och göra sig osynliga? En ypperst kass strategi isåfall, så jag vet inte vad man ska lägga in i det egentligen.

Johan K

Gammal & dryg
Ta det lungt, min gode herre..

Well, atjag inte svarat elelr sådant beror på att jag har varit supertrött & inte dirket orkat engagre mig så mycket..
Hursomhaver, svar ska du få.. Om det är så viktigt att få ett svar igfrån mig, så visst jag räddade NightOwl.. Någon specifik anledning kan jag inte ge dig. Kan dock kalla det magkänsla.. På nått sätt så känns NightOwl gansak harmlös, trotts allt.

Johan K

Gammal & dryg

Klart man är försiktig, skulle inte du vara det ?
jag menar, dels så har vi ett gäng brottslingar här.. Sedan så har vi eett antal hjältar åxå, vilket jag oom något ännu mindre liter på än vad jag gör på mina kära kolegor brottslingar...

Björn den gode

Swashbuckler
Se där, det var väl inte så svårt.

Så du visste inte att Nightowl var en skurk? Var din specialförmåga att du en gång kunde stoppa en lynching eller kan du göra det varje gång eller att du en gång kunde stoppa Nightowl från att lynchas?

johoohno

Warrior

Jorå, ja ska apsolut lägga en röst, för vi kann inte låta slumpen avgöra vem re blir. Förra gången i varulvsbyn sabbade ren för åss rejält.

Va såm e viktigt nu e å klubba en person vars död ger åss lite fakta oavsett om den vi dödar e skurk eller hjälte - för va vi gnagstrar saknar nu e just lite infårmation.

Så min tanke nu e vem ja ska lägga min röst på.

hellzon?
E han skurk så kan vi sluta åss till att Andersson e misstänkt hjälte
E han hjälte har vi Nightowl i vårt stall.

Nightowl?
E han skurk så vet vi att hellzons siande e felaktigt å måste därefter ta ställning till åm han e hjälte eller paranoid/galen.
E han hjälte ställer det hellzons siande i ett annat ljus.

Har ja missat nåra parametrar? Ja inväntar klok skurkrespons en stund innan ja dumpar in min röst.

johoohno

Warrior
Re: LALALALALALA (röst)

föklara för mej, vafför röstar ru på Vicotnik? Du brukar inte va den såm skickar iväg menlösa röster på fålk såm inte står i närheten av å åka på däng.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Troligtvis för att jag har röstat på Nightowl 2 gånger i rad är min gissning.

johoohno

Warrior

Ja är me!

Röst: Vicotnik

Han e högre upp på min hjältelista än både hellzon å Nightowl. De enda såm e synd åm han dör e att vi inte får så mycket fakta i kåppling till andra, eftersåm hans profil varit så låg (fast e han, såm ja oxå misstänker, hjälte så e re ju värt det).

Tell

Hero
Denna dator är usel, och jag får därför (RÖST)

gå på sammanställningen (kommer inte att kunna läsa alla inlägg).

Således: Röst Nightowl

Jag är ledsen att jag inte bidragit under de senaste dagarna, men i morgon är jag hemma i uppsala igen!

thark

Hero

"Magkänsla"? Utan närmare förklaring eller eftertanke?

Det där tolkar jag som antligen dåligt skurkspel som är aktivt skadande för den egna sidan (att agera på ren gissning är dåligt oavsett om det sen i efterhand visar sig att gissningen stämmer), eller en hjältes försök att skydda sina handlingar.

Nu byter jag inte röst eftersom det nog är försent för dramatiska svängningar i det här läget, annars hade jag tveklöst lagt min mot Johan_K, och kommer förmodligen att göra så nästa omgång om ingen mer dramatiskt konkret avslöjande information framkommer.

Rising

Vila i frid
Rösträkning igen:

hellzon (5) Anders Åstrand, magoo, Andersson, Vicotnik, Lindenius
Nightowl (5) krank, Björn den gode, hellzon, thark, Orfeus
Vicotnik (2) Herr Nils, Johoohno

Basenanji

Postd20modernist
Så här är det:

Jag har mycket jobb och en stor härlig familj! På mitt jobb försöker jag upprätthålla bilden av mig som kulturelitist, inte som rollspelsnörd. Av den enkla anledningen vill jag helst inte logga in på wrnu dagtid. Plus att jag förväntas jobba då...

Sedan är jag grymt förvirrad just nu.

Något har gått galet- jag tror inte att Nightowl är hjälte, inte heller att Hellzon är hjälte. Andersson trodde jag var en skummis, men han är grym. Thark, Orfeus och Lindenius är också skurkar.

Däremot misstänker jag Johan K.

Jag röstar på honom.

Röst: Johan K

Varför? Därför att alla våra ursprungliga beräkningar inte stämmer längre. Se nästa inlägg signerat forumets ende jazzsaxofonist (och dra era egna slutsatser av det...)

/Basenanji