Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Herr Nils

Ur mitt perspektiv så vet jag ju dock att jag inte skulle ljuga om vad som stod, men det är ju inget argument för att du ska lita på det, men håll med om att det finns ganska många indicier på att man kan lita på mig.
Jadå, det säger jag inget om.

Låt oss bara säga att det är tillräckligt intressant för att meritera att man håller ett lite extra uppmärksamt öga på dig/er...

magoo

Hero
Re: Väktarfunderingar

Jag hoppas att jag vaktade dig " i nödan" men det var märkligt att du inget märkte. Varför märkte i så fall Herr Nils att jag vaktade honom? Ytterligare en specialförmåga?

krank

Ytterligare en specialförmåga?
Kan ju vara relaterat till just skuggarförmågan - att han märker om någon skuggar eller nör något annat mot honom? Isåfall har Herr Nils en helt sjukt bra kraft sammantaget...

Anders Åstrand

Swordsman

Herr Nils har bytt specialförmåga. Nu säger han att kan kan skugga folk (förrut sa han att han kunde skydda sig själv)

magoo

Hero
Re: Synd

Jag vill inte gå ut med vem jag skyddade drag 4 men det var inte Orfeus som du kan förstå. Jag kunde inte för mitt liv tro att han låg risigt till.

magoo

Hero
Re: Synd

men inser ju att det gör mig rätt misstänkt
Nä, du är tillfälligt borta från min hjältekrok, men jag är fortfarande inte övertygad om att du inte är Jokern.

Basenanji

Postd20modernist
Vill du verkligen...

...rösta bort väktaren?

Eru knäpp? Kan vi inte lika gärna lyncha tre-fyra skurkar på en gång så hjältarna/Jokern får lite riktig hjälp!

/Basenanji

Andersson

Hero
Lista (preliminär)

Har snabbfilat ihop en lista innan morgonfikat. Är dock itne helt hundra på att jag fått med allt relevant

Anders Åstrand The Riddler
Andersson Mad HatterJokersmittad
Basenanji Synaptic Kid Skurk (Paket via Herr Nils)
Björn den Gode Catwoman Skurk (Paket via Andersson)Skurk (paket via Herr Nils)
Flurtis Twoface
Herr NilsPingvinen Skurk (Paket via Björn den GodeSkurk (Anderssons sieri)
Johan KCalendar Man
KrankMr Polka-Dot
LindeniusHarley Quinn
Magoo Mr Freeze Skurk (Paket via hellzon)Hjälte (enligt Hellzons sieri)
NightowlClayface Skurk (enligt Anderssons sieri) Hjälte (enligt Hellzons sieri)
Thark Egghead

Arvidos Black Mask Hjälteknockad timme 1
Coffe_KanonHumpty Dumpty Lynchad timme 1 HellzonScarecrowHjälte (Paket via Magoo) Hjälte (enligt Anderssons sieri) Lynchad timme 3
JohoohnoKiller Croc Lynchad timme 4
Marco BehrmannPoison Ivy Hjälteknockad timme
OrfeusVentriloquistHjälteknockad timme 4 (H)
VicotnikRobin (Amygdala) Specialförmåga timme 3

Andersson

Hero
Lista redigerad

Slant med sändknappen så att en del redigeringar inte kom med i föregående inlägg.

Anders Åstrand The Riddler
AnderssonMad HatterJokersmittad
Basenanji Synaptic Kid Skurk (Paket via Herr Nils)
Björn den Gode Catwoman Skurk (Paket via Andersson)Skurk (paket via Herr Nils)
Flurtis (Arvidos)Twoface
Herr NilsPingvinen Skurk (Paket via Björn den Gode)Skurk (Anderssons sieri)
Johan KCalendar Man
KrankMr Polka-Dot
LindeniusHarley Quinn
MagooMr Freeze Skurk (Paket via hellzon)Hjälte (Hellzons sieri)
NightowlClayface Skurk (enligt Anderssons sieri) Hjälte (Hellzons sieri)
Thark Egghead

ArvidosBlack Mask Hjälteknockad timme 1
Coffe_KanonHumpty Dumpty Lynchad timme 1
HellzonScarecrowHjälte (Paket via Magoo) Hjälte (Anderssons sieri) Lynchad timme 3
JohoohnoKiller Croc Lynchad timme 4
Marco BehrmannPoison Ivy Hjälteknockad timme
OrfeusVentriloquistHjälteknockad timme 4
VicotnikRobin (Amygdala) Specialförmåga timme 3

Lindenius

Swashbuckler
Re: Lista redigerad

Bra sammanfattning. Detta har jag väntat på.

Det här betyder ju att den nya Arvidos, Thark och Krank känns mest misstänksamma. De har inte producerat mycket. De har kunnat ligga lågt helt enkelt.

Jag föreslår att allt strålkastarljus riktas in på dem denna timme.

(Jag har å andra sidan inte heller åstadskommit något vettigt förutom att konfirmera kvinnogrejen. Men vi får vänta med att lyncha mig till jag står i konflikt med något annat fruntimmer.)

Basenanji

Postd20modernist
Jag har fått paket!

Äsch- jag har haft fullt upp samtidigt som datorn där hemma används av alla i familjen. Jag får smyga undan på jobbet och skriva.

Jag har fått paket från Anders Å som säger att Herr Nils är skurk.

Men detta förutsätter att Anders Å är att lita på. Själv är jag fortfarande skeptisk mot alla som "ska vara pålitliga".

Arvidos har jag misstänkt, men värre ändå vore om någon ur trojkan skulle vara Joker/Batman.

Min väktarförmåga utgår jag ifrån är använd, men huruvida den gav effekter på spelet kan jag inte uttala mig om. Eller så har jag använt skrattgasen utan att ha förstått det själv.

Haha. NEJ! Missförstå mig rätt- jag är varken Batman eller Jokern!
Jag ville bara peka på att förmågorna vi har är minst sagt krävande att förstå sig på.

---

Just nu misstänker jag:

*Lindenius har varit hyggligt tyst. Han är bra på spelet och skulle definitivt kunna få vara Joker/Batamn om man utgår från hur jag tror att Rising delar ut rollerna.
*Björn den Gode- du var dominant förut men har blivit tystare och tystare.
Du om någon borde ha fått en juste roll. Om jag vore Jokerlaget skulle jag snabbt försöka smitta dig!
*Arvidos- dvs Flurtis. Men Arvid har iofs varit bortrest.

...plus några till. Hinner inte skriva mer just nu.

/Basse

Andersson

Hero

Det här betyder ju att den nya Arvidos, Thark och Krank känns mest misstänksamma. De har inte producerat mycket. De har kunnat ligga lågt helt enkelt.
Jag håller med. För att hitta hjältarna bör man rikta in sig på de som i min mening legat mest lågt (Arvidos II, krank och thark). Sedan hjälper det ju inte oss vad gäller Jokern, men det kanske kan bli en senare fråga när vi väl rensat ut hjältarna.

Att jag sedan bidragit med skit och ingenting till skurksidans seger är jag den förste att erkänna.

Andersson

Hero
Re: Var kan Jokern vara?

Jag tror att Jokern gömmer sig bland de som inte redovisat någon förmåga.

Av dessa har gått ut med att de absolut inte har några förmågor.
Krank
Lindenius, jag har skuggat honom och han gjorde inget under det draget, så han är nog inte Jokern

Följande har inte uttalat sagt att de har några förmågor.
Basenanji

Arvidos, är inte Jokern för han är en hjälte.

Thark, jag har skuggat honom och han gjorde inget under det draget, så han är nog inte Jokern
Det här är en rimlig analys - under förutsättning att det inte är DU som är Jokern, dock.

I vilket fall som helst stärker det argumentet (som jag gjort nedan) att man borde rikta in sig på Arvidos, krank och thark (samt möjligen Lindenius) i jakten på hjältarna. På så sätt kan man möjligen även fånga Jokern i leken av bara farten.

krank

Re: Snabbinlagg fran Amsterdam!

Och om det är fel vad vill du ha för titel då?
Jag vet inte, Årets Mest Parnoida Varulvsspelsspelare?

krank

Tja, vad skulle jag kunna producera? Jag har ingen cool kraft att strutta runt med, och jag har liksom många andra varit bortkollrad av vändor med siare, paranoida siare, och så vidare. Jag har försökt bidra så gott jag kunnat med lite statistik om röstningar och roller, men den har det ju funnits ganska begränsat med nytta av (intressant nog slutade i princip alla att slänga en massa röster omkring sig så snart de fick veta att någon höll koll på hur många gånger de bytt sina röster... Jag vet inte om det betyder något, dock.)

Andersson

Hero

Ställ dig i kö, du har plats rätt långt bak.
Vem vet, jag kanske har möjlighet att självincijera lustgas som specialförmåga?

Ironi varken klär dig eller tar dig av listan på potentiella Jokrar dock.

Andersson

Hero

My bad - jag trodde att du menade att jag inte är så trolig att vara Jokern, därav tron att du använde ironi.

Min poäng var följande - vi kan inte veta om du är Jokern eller inte - men det är inte det viktiga det här draget. Det är att plocka en hjälte och det är knappast du.