Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

thark

Hero
Re: Lista redigerad

(intressant nog slutade i princip alla att slänga en massa röster omkring sig så snart de fick veta att någon höll koll på hur många gånger de bytt sina röster... Jag vet inte om det betyder något, dock.)

Det tror jag är ett falskt samband och beror snarare på att åsikterna hårdnat upp allt mer eftersom spelet pågått, en ganska naturligt utveckling.

I övrigt, samma sak, jag har inte hasplat ur mig lika mycket svada som vissa men tycker att jag (och för all del också krank) kommit med en del ganska "straighta" påståenden och anklagelser utan att smiska runt busken.

Men, som jag sagt tidigare, jag har full förståelse för att det ser misstänksamt ut, det är trots allt de kraftlösa skurkarna det är säkrast för hjältarna att gömma sig bland.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Snabbinlagg fran Amsterdam!

Nej så lätt kommer du inte undan. Du får i så fall titeln. Vi förlorade Gotham City för att jag inte kan samarbeta.
Den är lite lång - men visst.

Jag är däremot inte en av de som i dagsläget funderar på att rösta på dig. Som jag skrev, så är misstankarna för vaga för att jag ska vilja slänga bort en röst på dig.

(Sedan tror jag inte att du är joker heller - jag tror att Jokern befinner sig någonstans i "mittskiktet" - att vara så synlig som du är gör att man exponerar sig för hjältarna, vilket jag inte tror att Jokern vill. Han vinner bara om han lyckas hålla sig levande.)

Rising

Vila i frid
Re: Rösträkning?

Uppz, är lite långsam idag, men här är röstsammanställningen:

Arvidos (3) Herr Nils, krank, Lindenius
Andersson (1) thark
magoo (1) Björn den gode

//jag är lite seg på att skicka "bekräftat"-PM också, men jag läser och sparar dem alla.

Björn den gode

Swashbuckler
Äh, min image är för dålig

Jag märker att jag jobbat alldeles för dåligt på min image i det här spelet, här går jag och gör en riktig idiotgrej som att rösta på hen som just gick ut som väktare, dessutom utan anledning, och ingen verkar bry sig. Antagligen för att alla tänker att "äh, han håller säkert bara på med någon konstig grej som han kommer förklara ändå innan draget är slut". Och det är ju visserligen sant, men jag vill ju inte att ni ska veta det för då blir det ju inga spontana reaktioner ändå, ja ja, jag ska vara mer subtil nästa drag.

Nä, jag vill förstås inte rösta ut väktaren, särskilt inte då personen i fråga verkar ha en stor del i faktumet att jag lever.
Röst: Arvidos

Vet inte om jag måste motivera den här rösten speciellt mycket heller, Herr Nils verkar fullkomligt övertygad och har erbjudit sig att hänga sig själv på onsdag om det skulle vara fel, och även om jag tror att han är jokern (precis som alla andra :gremsmile: så kan vi ju döda de slemmiga hjältarna först.

Basenanji

Postd20modernist
Kolla mer i gamla trådar...

...äsch- jag hade någon sorts väktarförmåga som jag trodde skulle resultera i att den baktände mot mig själv. Kolla wikipedialänken batman villains.

Det hände inte mycket. Jag tror iofs inte att någon attackerade mig (vare sig med skrattgas eller blyrör) förra timmen...

Björn den gode

Swashbuckler
Just ja, Johan K lever ju

Han har inte sagt mycket senaste dragen direkt, men vi låter väl honom flyta på hans hävdade räddning av nightowl ett tag till, men om du har tid så vore det väldigt trevligt med ett litet inlägg.

(Johan har alltså inte sagt något det här draget och allt han sa förra draget var:
Exakt !
Det har vi det.. Man kan icke lita på någon här.

Röst på: Hellzon

Änu en magkänsla här, Hellzon känns lite mer mysko än andra. inklusive mig..

Basenanji

Postd20modernist
Andersson är vår man (RÖST)

Nu är jag med.

Vi är tolv pers.

Förmodligen två hjältar- Batman kan nog inte smitta någon som BDG spekulerade i för då skulle han ha gjort det redan.

Återstår tio skurkar.

Av dessa finns det bara åtta som är skurkar, resten tillhör ju Jokergänget?

Om Batman och hans medhjälpare dödar en av oss skurkar kommer det bara finnas sju skurkar kvar, plus att vi ev lynchar en oskyldig.

PLUS ATT JOKERN KAN SMITTA EN TILL! Och då kommer det kommer det bli extremt svårt att vinna det här partiet.
Vi måste ta Andersson nu, innan det är fler som går åt till skrattgasen.
Magoo- skydda BDG/Herr Nils inatt!

Annars får någon förklara varför vi ska lyncha en person som visserligen är misstänkt, istället för att lyncha en som vi vet 100% är Jokerskurk.

Avslutar med Nattugglans fråga:

"OK - upprepa för en idiot - varför ska vi lyncha Arvidos? Och inte, säg, Andersson, som mest förvirrar situationen?

(Å andra sidan tror en liten del av mig att på nåt jävla sätt så är Herr Nils eller BdG eller bägge hjältar, och dom spelar oss som ett parti bordshockey allihop... men i sådana fall känns det kört i största allmänhet, tror jag. Och jag har inte tillstymmelse till bevis, bara paranoia in spades.)"

RÖST: Andersson

/Basse

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Andersson är vår man (RÖST)

Annars får någon förklara varför vi ska lyncha en person som visserligen är misstänkt, istället för att lyncha en som vi vet 100% är Jokerskurk.
Därför att vi måste döda alla hjältar för att vinna men vi behöver inte döda alla jokerskurkar, bara jokern (och eventuellt någon mer som började i hans lag). Så enkelt är det. Kom också ihåg att jokerns lag är ett ännu större problem för hjältarnas lag än för oss, så tills vidare tycker jag vi lämnar det problemet till dom.

Björn den gode

Swashbuckler

Magoo- skydda BDG/Herr Nils inatt!
Nej. Som jag redan har förklarat så är det bara hjältarna som tjänar på att ge så här specifika tips eftersom det är mycket bättre för oss att hjältarna lever i ovisshet om vem som är skyddad. Dessutom tycker jag det vore rätt dåligt att skydda herr nils, jag tex skulle inte sakna honom speciellt mycket om han dör, för då vet vi i alla fall vad han var för nåt. Men sen är det ju också som magoo själv påpekat att det finns en enda viktig specialroll som hon kan lita fullt ut på, verkar ju vara rimligt att skydda den då.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Av dessa finns det bara åtta som är skurkar, resten tillhör ju Jokergänget?
Eh, va? Är det bekräftat att Jokergänget är två? Exakt två? Vare sig mer eller mindre?

Jag tror, som flera andra, att Jokern och hans eventuella "gäng" kan vänta.

thark

Hero

Vi måste ta Andersson nu, innan det är fler som går åt till skrattgasen.

Det kommer ju att skrattgasas en person per omgång, undantaget om dessa hunnit dödas (via lynchning eller av hjältar eller specialförmågor); dessa tillhör ju dock inte själva jokerlaget. För att vinna partiet är det hjältarna och själva jokergänget—de som sprider gasen—som ska elimineras; hur många som sen hunnit bli gasade innan dess är rätt irrelevant, så länge det inte är alla.

Om vi plockar en hjälte och denne också är en av de gassmittade är det bonusvinst eftersom det innebär att vi då fått jokern att slösa ett drag, däremot så måste ju valet av mål fortfarande gå utefter vilka som misstänks; att plocka oskyldiga skurkar bara för att de skrattar hjälper oss inte alls (det är plusminus noll gentemot jokrarna), däremot hjälper det hjältarna.

(Jag har ju röstat på Andersson, men det är just för att jag misstänker honom för hjältighet. Inte för att jag haft speciellt många rätt hittills. Ser ockå Arvidos som ett mycket rimligt val men inte lika starkt i mina ögon.)

Nu skulle jag kunna börja ifrågasätta anledningen till att förespråkar en hjälte-fördelaktig taktik men nej, jag tror egentligen inte det behöver vara mer än ett snedtänk.

Andersson

Hero
Arvidos är vår man (RÖST)

Motiveringen är som följer.
1) Han det skikt av mellanaktiva spelare som jag misstänkte i tidgare inlägg idag
2) Björn den Godes metaargument om varför flurtis återuppstår
3) Även, faktiskt, att Herr Nils är så övertygad om saken (även om vi hittills inte lyckats lyncha en enda hjälte...)

thark

Hero
Re: Arvidos är vår man (RÖST)

vi kommer alltid att hänga fler skurkar än hjältar och då hänger jag hellre de som saboterar än de som hjälper till. Jag ser inte det som en svaghet.

Det enda problemet med det är väl att desto fler skurkar som hängs utan att det lyckas plockas hjältar, desto större inflytande får hjältarna över röstningens utgång. Allra värst är det om röstningen faktiskt är hyfsat jämn mellan två kandidater och hjältarna därmed kan "välja" att plocka den av dem som inte är en av dem.

Och med nu när du väl fått mig att tänka till inser jag att jag får revidera min egen röst för att inte bidra till ett nära rejs:

(Jokern/jokrarna har förstås samma roll relativt sina egna, däremot borde de som flera påpekat i nuläget fortfarnade vilja ta hjältar eftersom de vinner på att partiet förlängs så långt som möjligt.)

Basenanji

Postd20modernist
Jag sitter på en Mac kompis..

...och är kulturnisse. Såna vet inte hur man får fram en hakparentes på ett begränsat tangentbord.

Sorry.

/Basse

Anders Åstrand

Swordsman
Metargumentet mot arvidos är väldigt övertygande, men jag får lite för ont i magen av tanken på att vi ännu än gång följer Herr Nils till galjen för att hänga en skurk.

Jag tror snarare på att hänga Herr Nils idag, och Arvidos på onsdag om det visar sig att Herr Nils skulle vara skurk.

Jag har inte tillfört det här partiet så mycket. Jag måste erkänna att det är min begränsade förmåga att riktigt greppa alla turer som är anledningen till det. Jag blir helt yr i huvudet av förvirring helt enkelt.

Hur som helst.
Röst: Herr Nils

--
Basenanji, klicka här:

Andersson

Hero
men jag får lite för ont i magen av tanken på att vi ännu än gång följer Herr Nils till galjen för att hänga en skurk.
Det beror ju i och för sig på att det är Herr Nils som antingen börjar lynchningskampanjerna eller som driver dem ihärdigast. Han är skickligast på att "sätta dagordningen" på forumet. Men det beror ju på att ingen av oss andra riktigt tar tag i att tidigt i rundan börja diskutera fram nästa offer och motiven till det, vilket ger honom utrymmet.

Basenanji

Postd20modernist
Du är klok

...men lite för klok?

Så Jokern är nog lite irriterad för han har inte kvar så många skrattare som han velat.
Det där lät ju nästan personligt...
Ska jag ändra min röst kanske?

/Basse

magoo

Hero
Magoos röst

Må detta gå vägen!

Nån gång borde vi hitta av en hjälte, vi kanske måste återgå till Nightowls bokstavsordning, förslaget som nästan fick honom lynchad. :gremlaugh:

Om Arvidos är skurk lovar jag att läsa alla inlägg igen och vända upp och ner på min misstänkta-lista

Och till alla hjältar - hoppas ni har lika mycket myror i huvudet som jag. Hur tänker jag? Ska jag skydda Herr Nils, Björn den Gode eller personen jag skyddade i drag 4? Eller kanske någon helt ny? Det vore ju klokt att skydda mig själv också... Muhahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa (slår på frysaggregatet)