Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Thark? Johan K?

Förlåt, jag glömde bort att hjätarna är för naiva för att förstå sarkasm.

Jo, det var från basenanji jag fick idén, jag har aldrig tänkt tanken eller ens röstat efter den tidigare under omgången.
Betyder, för oss som var unga på 90-talet (ironiska generationen du vet):

Jag fick verkligen inte idén från basenanji, jag har både funderat på det, uttryckt det och RÖSTAT efter det tidigare under omgången.
Tack för att du påpekade att det behövde förtydligas.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Bevis!!!

Du har helt rätt i att det inte finns några bevis mot dig, för du har spelat på skurkarnas sida.

(det närmsta vi kan komma är the freudian slip ova där du kallar dig själv för Batman när du menar att kalla basenanji för det)

Lindenius

Swashbuckler
Logik?

Hade egentligen inte tänkt skriva något mer inlägg innan upplösningen klockan 21. Jag låter dagens inlägg tala för sig själv. Let the galge fall where it may.

Jag skulle försöka förtydliga lite av problematiken med en saga i två versioner, så får ni avgöra vad som är rimligast.

Det var en gång en grupp skurkar som skulle slå ihjäl ett gäng hjältar. En av skurkar hade hög röst och blev en form av förgrundsfigur och han såg till att många av de slemma hjältarna fick bita i gräset. Detta gjorde SKURKARNA rädda (eftersom han troligen var HJÄLTE själv), så de hängde honom, helt utan bevis.

eller

Det var en gång en grupp skurkar som skulle slå ihjäl ett gäng hjältar. En av skurkar hade hög röst och blev en form av förgrundsfigur och han såg till att många av de slemma hjältarna fick bita i gräset. Detta gjorde HJÄLTARNA rädda (eftersom han troligen var också dem på spåren), så de försökte misstänkliggöra honom

Basenanji

Postd20modernist
Solitt och solitt...

Minns du en skurk som hette Hellzon?
Hade han något speciellt solitt att komma med?

Minns du en siare som nånsin (as in ever ever ever) hade något solitt att komma med?

Minns du en skuggare som...ja just det, det var din förmåga ja...

Å, vad jag kan höra hur du går hemma hos dig själv och vrålgarvar åt oss andra... "Jag har hittat på att jag kan skugga folk! Hahahahahahaha...och puckona tror på mig...hahahaha!"

Förresten, varför skulle Pingvinen kunna skugga folk?
Hur i helvete hänger det ihop? Vad gör pingvinen som...är det minsta likt att skugga någon?

Nån av er är skumma, så är det bara. Nån av er...

/Basse, tänker vinna spelet!

Basenanji

Postd20modernist
Sagan om Batman och de dumma skurkarna

Det var en gång en skitsmart Batman och sju dumma skurkar.
Batman hade gett sig själv en asjuste roll och en förmåga som gjorde att alla de dumma skurkarna trodde att han var en skurk.

Sedan slog han ut alla skurkarna en efter en eftersom de andra aldrig vågade ifrågasätta honom.

SLUT

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Bevis!!!

En till indicie som folk borde fundera över är varför du lever om du är skurk, du borde vara ett av de första målen för hjältarna.

Johan K

Gammal & dryg

Thark? Johan K? You better step up here och lägga era röster snart. Det måste finnas någon fler som ser nyktert på det här.
Well, hade gjärna laggt en röst.. Men jag vet i ärligehtens namn inte på vem.. Att se nyktert på detta har jag gett upp för länge sedan.. =/
Så ge mig en anledning att rösta på något, så gör jag det. För jag har tappat greppet helt här.. :gremblush:

/ Johan K, som gjärna ahde hängt med mer än vad man gjort.. Dock är det svårt att hitat till en dator när man jobbar..

Basenanji

Postd20modernist
Rösta på...

...mig om du tror på Herr Nils, Thark, Andersson och Lindenius.

...Herr Nils om du tror på mig, Magoo och Anders Åstrand.

Eller, rösta på Herr Nils, då får slumpen avgöra.

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Herr Nils är rädd...

Herr Nils said:
Det är just därför som du och Basenaji sparat mig, så att ni skall ha den ursäkten.
Han menar att han har "blivit sparad" så att jag skulle kunna skylla på honom. Jojo.

Grabben är desperat. Let's get him. Hard.

/Basse, sista inlägget för ikväll! Vi ses i morrn!

Johan K

Gammal & dryg

Du måste själv avgöra vilken gruppering som har de starkaste bevisen.
Det låter logiskt !
Kan det vara som så att någon av er sitter på nån form av återkoppling på disskutionerna ?
är lite seg is skallen & det är MÅNGA inlägg att plöja igenom..

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Herr Nils är rädd...

Han vill att ni misstänker mig. Han påstår att hjältarna hade en smittbärare, och att jag är hjälte nu trots att jag var skurk i början.

Huruvida hjältarna hade en smittbärare eller inte har jag ingen aning om, men om de hade det är det i alla fall inte mig de smittat, snarare har Herr Nils och company i så fall smittat Lindenius, vilket vore ett ägbra drag eftersom han har alibi via kvinno-grejen.

Bra att du hintade om det Herr Nils, detta stärker mina misstankar emot dig och Lindenius.

Anders Åstrand

Swordsman
Hahaha

Jag gör mig inga illusioner om att ha skuggan av en chans att kunna påverka folk att inte följa efter dig. Du styr det här spelet precis som du vill helt oavsett vad jag säger. Så att komma med sådana här utspel om jag vore hjälte vore ju bara urbota genomkorkat, då skulle jag istället ha bonkat ner dig för länge sen för att bli av med dig.

Om vi ponerar att du är skurk så är du alldels för farlig att ha i livet så här långt in i spelet, det skulle hjältarna inse. Ditt argument att hjältarna gör så för att kunna använda det som argument för att få dig lynchad håller inte, för hjältarna hade kunnat bonka ihjäl dig precis när de ville, så det vore ett oerhörn onödigt farligt spel att låta dig leva för att sen få skurkarna att lyncha dig.

Du är Batman.

Andersson

Hero
Jo, men inte de två hjältar som du menar

Den paintbilden går ju att vända så att det visar att det är Basse och Anders Å som delar hjältetrikå. Räknar man med att magoo lagt en passiv röst i morse, innan dagens diskussioner, blir en sådan tolkning än mer trolig.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Hjältarna suger

Krank hjälpte du till med för att du vill att hjältarna ska vinna, inte Jokern.

De andra två för att bygga förtroende, du vet att du kan dra igenom det här utan dem och sen kan ni fira som vinnarlag.