Nära skjuter ingen hare!
Å vad spännande det var på slutet!
Jag insåg när Arvidos gick åt att spelet nog var över. Jokerns inträde gjorde det lite mer komplicerat, jag fattade alltför sent tex att ingen automatiskt gick över till Jokerns lag.
Jag har haft jättekul och -faktiskt- lärt mig en hel massa om varulvsspel. Förut tyckte jag att "det är ju skitsvårt att vara bybo"- nu täkte jag ofta "fan vad lätt byborna har det...!"
Den största taktiska äran ska dock tillskrivas mina medkumpaner: flurtis, Vicotnik och Arvidos! En applåd för dessa skarpa snillen!
Vi hade en del diskussioner och jag hoppas att jag gjorde allt jag kunde för att de skulle bli bra. Någon gång emellanåt tyckte jag kanske att vi inte pratade med varandra så mycket som vi hade kunnat. Som Batman får jag ta på mig detta.
En hel del kloka idéer förverkligades aldrig (speciellt synd på några av Arvidos idéer som jag aldrig riktigt fick tillräckligt bra grepp om för att hinna förverkliga).
Ändå tycker jag att vi (och jag) kämpade rätt bra! Minns att det var några som faktiskt tvekade på Herr Nils roll... Jag slog volter av lycka när Anders Å gick igång på mitt Herr Nils-spår!
---
Sedan, hatten av för skurkarna! Ni var bra. Jävligt bra.
Jag bajsade fan på mig när det stod klart att jag var tvungen att avslöja både kön, roll och förmåga.
Vad ska man göra?
Redan då insåg jag, att det här spelet kan spelas med en del komiska poänger som blir lustiga först i efterhand.
mitt "Synaptic Kid"-spår är ju tex rena löjan.
Fy fan vad dåligt spelat av mig, eller kanske smart? För det tog trots allt ett rätt bra tag innan någon misstänkte min förmåga! Men ändå..."Synaptic Kid"...förihelvete...ni får inte gå på en sån lätt!
Alla ni har spelat bra och vunnit mer än rättvist! Jag sku´lle ändå vilja gratulera några skurkar till excellent spel!
Dessa är:
Johoohno
Specialpris för den lyriska begåvningen! skitskön känsla och smart spelat. Han spelade bättre än han fick cred för i spelet.
BDG
Varulvsspelens kung! Smart, kylig och beräknande. Jag ville egentligen ta honom på en gång men det kändes för taskigt.
Marco
Varulvsspelens självsäkra primadonna! Smart, påhittig och underfundig. Han var tvungen att gå åt tidigt.
Herr Nils
Oj. Bullrig, dramatisk och gå-på-ig med ett kärnkraftsverks energi. Varulvsspelens bulldozer
formidable! Han är dessutom obehagligt förtrodendeingivande och en sann ledare!
Lindenius
Sval, självsäker och analytisk. Grym motståndare. Hugger som en kobra när det är dags, men väntar tålmodigt tills dess. Underbart spelat!
Magoo
Jag och AÅ är skraja för Herr Nils. "Han skulle kunna leda oss rätt in i helvetet utan att vi förstod nånting...!"
Men då säger jag bara...: Ma-goo!
Snacka om krafter! Ibland var jag orolig att det var
hon som var Batman och inte jag...
---
Sedan har jag glömt många, krank, thark, orfeus, andersson, Anders Å mfl, men häng inte uppe er på det. ni vann- ni var grymma!
Slutligen så inser jag att min prestation (och mina kumpaners) paradoxalt nog också avgör hur kul ni hade det.
Så jag hoppas verkligen att ni, till slut, är lika nöjda med min insats, som jag är. Annars får jag beklaga och be om revansch, någon annan gång, i ett annat land, i en annan tid...
/Batman
PS. Vilken hjältematiné har inte en uppföljare? Ska precis gå och hälsa på en kompis på sjukhuset som har blivit spindelbiten...