Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Flurtis

Hero
HAHA

Jaha så nu hittade oss till slut :gremlaugh:

Synd att jobbet kom emellan, jag ville verkligen fortsätta spelet men tiden fanns helt enkelt inte. Den lilla tiden som jag var med uppskatade jag temat mycket.

//Flurtis som tackar för sig!

Lindenius

Swashbuckler
Re: hjälp, STOPP.

Efter Heroes kommer en recap.
Heroes är långt så här års antar jag. Skönt då att vintertiden kommer på söndag och kortar ned tiden med en timme.

Rising

Vila i frid
Gotham City: Drag 7 - tar slut Fredag, 21:00

(På grund av den alltför höga kvoten av usla Risingvitsar i de senaste meddelandena, så är nattens dragsammanfattning istället nedtecknad av några som verkligen kan skämta: Lolcats!)

---

Eh, lite spelinformation oxå, om ni inte pratar kattalanska (hö hö):

krank lynchades - och visades vara Jokern - medlem ur Jokerns lag.
Nightowl smockades - och visade sig vara Clayface - brottslingen.

Anders Åstrand börjar fnittra - tillsammans med Herr Nils och Andersson.

Andersson

Hero
Sieri

Jag undersökte JohanK och han är enligt mina sierier en skurk.

Det förstärker misstankarna mot Basenanji som i min mening är den huvudmisstänkte att vara Fläderlappen. .

Lindenius

Swashbuckler
Farväl och förlåt…

Farväl Nightowl! *sniff*

Röst: Basenanji

Och innan Johan K anklagar mig för att vara hjälte så tänkte jag outa min ENDA hemlighet.

Jag är Harley Quinn. Jag är skurk. Det är precis som jag sagt. Men jag har haft det outsägligt tråkiga nöjet att veta att så fort jag blir siad på så kommer jag ge utslag som hjälte. (Blä för Rising :gremmad:)

Nu kanske ni undrar varför jag inte talat om detta tidigare? Jo, jag har noga avvägt om jag ska gå ut med denna oerhörda nackdel (Blä för Rising igen :gremmad:), men har beslutat att låta bli för att inte vi skurkar ska förlora ytterligare en runda på att misstänka mig i onödan. Nu när Johan K fått ett paket om mig torde han således fått information om att jag är hjälte, vilket jag alltså inte är (han är för övrigt skurk också).

Saker som bevisar mitt påstående är:

1. Att Marco och Björn den gode tillsammans med mig annars skulle ha ljugit om att 3 av 4 kvinnor är skurkar. Och de två var skurkar. Och batgirl är boppad.

2. Jag skulle inte outat mig såhär, utan beskyllt Johan K för att vara skurk också.

3. Jag har inte gjort något fuffens någon natt eftersom jag inte kan göra fuffens grejer. Detta kan som sagt Herr Nils intyga. Så tillvida han inte är i maskopi med mig.

Min vädjan till er är således att åtminstone överväga att låta mig vara denna runda och se vad Basenanji har för sig. För skulle det vara så att han INTE är Batman, så har Herr Nils ljugit om sin skuggarförmåga och då är han lika, om inte än mer, misstänkt som jag.

Förlåt. Och med hopp om förståelse för att jag försök agera för skurkarnas bästa.

#ms Quinn

Basenanji

Postd20modernist
Ursäkta?

Vaddå gjorde i närheten av detta drag?

Blott intet, min gode vän!

Jag hjälpte till vid lynchningen, som du såg.

:gremconfused:

/Basenanji

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Gotham City: Drag 7 - tar slut Fredag, 21:00

Bah!

Hade det inte varit för den där Herr Nils och hans usla skuggarförmåga hade jag kommit undan med det också...

Eller om "Batmans" hade slagit ihjäl någon annan än just mitt offer, då hade jag kunnat bluffa bättre om min förmåga, eller i vart fall inte blivit skitmisstänkt.

Nåja, ha det skoj, folk - och tro inte att folk slutar skratta bara för att jag försvinner.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Farväl och förlåt…

Som förövrigt är din enda livlina. Men mer om det efter att Basenanji har talat ut om vad han gjorde mot Nightowl.
Nja, den och förhoppningen att folk kommer ihåg att det var Björn den gode som initierade att tre av fyra kvinnor var skurkar.

Men visst. Utsagor från siare och profeter är kluriga, vilket också Hellzon fick känna av.

Nåja, det viktigaste är att vi plockar en hjälte idag. Om det skulle visa sig vara två kvar, så hoppas jag att ni inte offrar mig utan rejäl eftertanke. Jag vill inte dö i onödan. Klart torde då vara att om basse är Batman, så är Johan K och Herr Nils helt fria från misstankar. Sedan föreslår jag att vi resterande skurkar arbetar efter det.

Basenanji

Postd20modernist
Så dramatisk du är...

...då går jag fri, med andra ord.

I så fall borde vi koncentrera krafterna kring någon annan.

Förresten, nu slog det mig- du borde väl numera föreslå en agenda som passar team Jokern?

Tycker ni andra skurkar att Herr Nils fortfarande är trovärdig?

/Basse

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Så dramatisk du är...

Vadå passar team Jokern... team Jokern kan inte vinna om inte Jokern him self är vid livet. Så vad team Jokern pysslar med är helt egalt.

Sen tycker jag det är synd att krank väljer att inte bara posta ett helt generiskt "bah"-meddelande, utan är tvungen att mata in ett "och tro inte att folk slutar skratta för att...", vilket känns som ett försök att antingen hinta om att skrattandet har annan signifikans än bara ett "märke" för att Jokern skulle vinna, eller i alla fall vill han att vi ska tro det. Fyy på dig krank.

Basenanji

Postd20modernist
Ny lista!

Anders Åstrand The Riddler

Andersson Mad Hatter Skurk (Paket via Nightowl) Jokersmittad

Herr Nils Pingvinen Skurk (Paket via Björn den Gode) Skurk (Anderssons sieri) Skurk (Paket via Basenanji) Jokersmittad

Basenanji Synaptic Kid Skurk (Paket via Herr Nils)

Johan K Calendar Man

Lindenius Harley Quinn Jokersmittad?

Magoo Mr Freeze Skurk (Paket via hellzon) Hjälte (Hellzons sieri)

Thark Egghead Skurk (Anderssons sieri)

---

Tack till Andersson som har gjort originalet!

Sedan tycker jag att det är konstigt att Herr Nils driver värsta hatkampanjen mot mig, när det är han själv som har gått ut och sagt att jag är skurk!

Det är faktiskt riktigt, riktigt konstigt. Nu är ju lag Joker besegrat, i och med Jokerns död. Men varför vill han åt mig?

Sedan finns det flera frågetecken kring våra förmågor och våra paket. Se följande briljanta inlägg av Herr Nils!

/Basenanji, på jakt efter Batman...

Johan K

Gammal & dryg
Så det kan bli...

Och innan Johan K anklagar mig för att vara hjälte så tänkte jag outa min ENDA hemlighet.
Då skulle jag vilja at du förkalrade att jag fick en present nerstoppad i min ficka, där så står det att du är en hjäte..
Hade inte tänkt att anklaga dig Lindenius, men det här fick mig att ändra mig.
Vad har du at säga om detta ???

Lindenius

Swashbuckler
Re: Så det kan bli...

Eh… har du LÄST mitt inlägg överhuvud taget?

Jag visste att du fått ett paket där det stått att jag är hjälte eftersom jag fått ett paket där det står att du är skurk (d v s om Anders Åstrands paket fungerar som vanligt) och jag VET att så foirt någon siar på mig så .

Jag ville helt enkelt föregå ditt outande av mig i förhoppning om att få en så lite förvirrad debatt som möjligt (förvirring tjänar som bekant bara hjältarna på). Det vore till exempel dumt om någon fick för sig att du skulle skylla på mig för att du var Batman (vilket du alltså INTE är om man får tro Anders Å's paket till mig).

Det sagt skulle jag ocksa vilja peka på att jag ibland försökt hinta om att det kan finnas folk som har den typen av åkomma som jag har (hinner inte leta fram mina sådana inlägg nu, men jag kan göra det senare) i vetskap om att jag förr eller senare skulle behöva förklara mig rätt rejält.

Lindenius

Swashbuckler

Vänta, ändrar du dig nu helt plötsligt?

Antingen så ljuger ju du eller så ljuger Basenanji. Är inte han hjälte, så är du det. Enkel matematik.

Basenanji

Postd20modernist
Mitt paket sa att du var skurk men...

...nu blir jag mycket osäker.

Finns det någon annan som ifrågasätter de här paketen? Beror det på vem som skickar dem, eller på paketen i sig- att de levererar olika information?

/Basenanji

Lindenius

Swashbuckler

Förklara den matematiken lite närmare, min kära Harle Quinn. Jag har aldrig sagt att jag skuggade Basenanji, jag har antytt det, för att se om jag kunde få honom att knäckas av pressen. Men i själva verket skuggade jag en annan person...
Ah. Jag uppfattade det som att du hade gjort det.

Känns det inte lite fånigt av dig, som bara hävdar att du är utsatt av en förmåge koplott, att hytta med fingret mot mig, som har pekat ut Vicotnik, Arvidos och Krank.
Inte om man var övertygad om att du HADE skuggat Basenanji och sedan ändrade dina anklagelser. Dessutom är det ingen komplott, bara en fånig nackdel, som tyvärr kan få dåliga konsekvenser för oss skurkar (d v s en runda i onödan går åt till att sträka mig).

Sett med facit i hand så borde jag kanske outat den så snart Flurtis/Arvidos/Batgirl fått knäcken. :gremblush:

Anders Åstrand

Swordsman

Om inte Lindenius är hjälte så måste kvarvarande hjälte alltså ge utslag som skurk på sierier.

Något som faktiskt pekar på Lindenius som hjälte är att han inte, som de andra kvinnorna, kunde kolla kön på folk. Rising kan mycket väl ha gett kvinnorna (Björn och Marco) den där 3+1-infon både som hjälp till skurkarna och hjältarna (skurkarna för att kunna hitta en hjälte, hjältarna för att den andra kvinnliga hjälte kan gömma sig i 3-gruppen)

Å andra sidan borde ju i sådant fall Lindenius försökt få in flurtis i den grupp han själv skulle kolla, för nu var det ju delvis för att flurtis fanns i gruppen marco skulle kolla som vi lyckades plocka honom.

thark

Hero

Jag är i nuläget komplett velotveksam och vet fanken inte vem jag ska misstänka; alla de uppenbara kandidaterna tycks borta redan.

Siandet: Det verkar ju overkill att ha både naiv och paranoid siare i samma parti men vem vet med den där Rising, trots allt känns det dock rimligt att lita på att med hellzon som paranoid borde kvarvarande vara "äkta".

I brist på bättre riktar jag för stunden mina misstänkar mot den som inte bidragit så signifikant, omprövar det om jag orkar:

Röst: Johan K