Gotham City Gangsters (Rutland)

Tant Ragnar

Gamle usling
”Professorn! Professorn! Hur mår professorn? Här, ta en kopp te så går jag och matar hundarna…”

Bästa fall: gubbtjyven trillar av pinn, och vi kan loota.
Värsta fall: jag har en bra sjukförsäkring.

Jag fortsätter jobba för professor radium.

Leon

Leo carcion
Med barnhemmets nymålade fasad i ordning går.jag tillbaka Professor Radium. Han behöver lojala hantlangare som vet att uppskatta hans strålande geni!

Arrikir

Venator
Jag jobbar också för Professor Radium, hoppas att kakorna jag gav till hundarna innan senaste jobbet inte var det som gjorde dem sjuka, det hade ju varit tråkigt. Alla gillar väl kakor? Eller?
Nynnar på något glatt medan jag noggrant smörjer in mig med solkräm med maximal skyddsfaktor, innan jag går till jobbet.

Hoppas på en "strålande" dag

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag fortsätter jobba för The Cat, brukar inte vara allt för krävande och betalar helt okej.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag kastar syra i ansiktet på harvey dent. Vad är det värsta som kan hända? 6

Det är ändå ingen som kommer känna igen mig eftersom mitt eget ansikte är så svullet efter att Batman hoppade på det.

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster - Skicklig - 9 pengaenheter

Leon - Lismare - 4 pengaenheter

RasmusL - Maffiakontakter & Tunnlarna - 3 pengaenheter

Victonik - Parasit - 6 pengaenheter

Mogger - Sjukförsäkring - 11 pengaenheter

Arrikir - Lismare - 11 pengaenheter

Tant Ragnar - Sjukförsäkring - 11 pengaenheter

Hägerstrand - Skicklig - 8 pengaenheter

Det går verkligen inget bra för Tant Ragnar, Leon och Arrikir. Radiums krafter är tillbaka, starkare än någonsin! Det bränner i ögonen och ni känner kopparsmak i munnen bara av att vara nära honom. Ni störtar in på Gothams travbana, släpper ut hundarna för att hindra folk från att fly, Professor Radium stiger fram… Och hickar? Sedan exploderar han i ett klot av radioaktiva flammor. Ni kastas bort och bränns av explosionen. Polisen griper er men det går inte att bevisa skit med så många av vittnen blinda eller döda så med lite mutor, och saftiga räkningar från vården, är ni snart ute på gatan igen.

RasmusL upptäcker: Under Gotham ligger ett nätverk av tunnlar och katakomber, långt äldre än staden själv. Dessa tunnlar sägs vara rester av ockulta ritualer som utfördes av forntida bosättare, inklusive hemliga offer för att hålla staden "levande". Många som vågar sig för djupt in återvänder aldrig, och det viskas om en mystisk kult känd som De Glömda som fortfarande använder labyrinten för sina riter. Tunnlarnas öppningar är alla märkta med samma symbol, en flygande uggla, i graffitin eller karvade i uråldriga stenar. Med hjälp av tunnlarna har RasmusL större möjlighet att fly konsekvenser på ytan.

Så, stöten är över och den gick lika bra som vanligt, men när ni är i lagerlokalen i hamnen som The Cat hyr och ska dela upp bytet kommer Batman och Robin. The Cat flyr upp på taket med Batman tätt i hälarna så ni behöver bara hantera Robin! Och sedan får ni spö av en 13 åring i gröna shorts. Det är överlag en dålig dag för Vicotnik och Rymdhamster.

Harvey Dent ser det inte ens komma. Hägerstrand bara kommer fram när han kommer ut från domstolen och kastar syra på honom. Bränner sönder halva ansiktet! Så, det är nog det sista någon kommer höra från honom! Lätta pengar!

Vecka 1: Det är Golden Age
Handlingar att välja mellan dag 4:

1: Jobba för en superskurk (välj en superskurk från listan nedan). -Du får betalt oavsett vad som händer men riskerar att få stryk av Batman, stryk av din chef och att bli gripen av polisen.

2: Gatubrott - Du väljer om du vill försöka tjäna mellan 1 och 3 pengaenheter. Men du riskerar att få styrk av Batman och då tjänar du inga pengar alls. Desto mer pengar du försöker tjäna desto större risk.

3: Egenvård - Du spenderar 1 pengaenhet för att ta hand om dig själv. Detta kan vara allt från att spendera en dag med familjen till att knarka. - Du får ett omslag under resten av veckan (Nollställs på söndagar) för att undvika negativa konsekvenser.

4: Investera i staden - Du spenderar 1 pengaenhet och av din tid för att göra Gotham drägligare att bo i.

5: Gothams hemligheter - Staden är en gotisk mardröm där det förflutna alltid hotar att sluka nuet. Spendera 1 pengaenhet och gräv djupt i stadens hemligheter.

6: De här nya superskurkarna går hårt åt maffian! Om man kunde sno åt sig lite av verksamheten nu, lite beskyddarverksamhet eller halicking, då kan man få en passiv inkomst typ för alltid… Men då riskera man både maffians och superskurkarnas vrede.

Superskurkar som erbjuder jobb just nu:

1: Pingvinen - En "gentlemannatjuv" med specialvapen gömda i sina paraplyer. Han är känd för sina briljanta planer och för att förråda nästan alla han jobbar med. Verkar också vara i konflikt med maffian som han är för WASP:ig för att vara med i. Betalar 4 pengaenheter.

2: Åh nej! Harvey Dent har blivit galen! Han kallar sig själv för Two-Face och använder sin kunskap om den undre världen för att göra stötar som också är masskjutningar. Han singlar en slant för att se vem som får leva! Och han går efter maffian med helvetets egen vrede! Betalar 4 pengaenheter.

3: The Penny Plunderer. Är en man som blivit vansinnig för att han bara får betalt i pennies! Han tänker hämnas på samhället genom att krossa Batman med en enorm penny! Betalar 4 pengaenheter (varning: Han betalar i skottkärror med pennies. Det har ingen mekanisk effekt men det är sjukt pinsamt).

Arrikir

Venator
Ojoj, det var inte en bra dag på travet igår, jag får ta en mellandag istället, väljer 4: tar och investerar i staden för att göra den drägligare

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag passar på att sätta upp en liten bookie-verksamhet som primärt fokuserar på vadslagning om vem som kommer på stryk av batman (men också den vanliga sportvadslagningen)

6!

Last edited:

RasmusL

Champion
Med hjälp av mitt underjordiska transportnätverk blir det såklart att rekrytera wannabe-kids för mina två nya leveransfirmor. Uber Guns och Uber Drugs.

6!

Vicotnik

Den onde
Staff member
6. Passiv inkomst är nog det bästa jag hört talas om sen jag insåg att jag leva på andras bekostnad.

God45

#PrayersForBahakan
Arrikir gör frivilligarbete för att hjälpa stadens utsatta och hemlösa. Det är kallt och ett varmt mål mat eller en ordentlig jacka kan vara skillnaden mellan liv och död för de som blir hjälpta. Orelaterat har Batman blivit mindre brutal och börjat ha på sig en blå dräkt, nu till och med griper han ibland folk istället för att bara skicka dem till sjukhuset.

Pingvinen musklar ut Falcone familjens järngrepp på stadens beskyddarverksamhet över stadens klubbar. Leon känner att något är fel och lyckas hålla sig på Pingvinens goda sida länge nog för att sticka innan skit händer, men Mogger har inte samma fingertoppskänsla och blir, istället för betald, skjuten genom mjälten med en paraplylaser. Ren tur att han överlever.

Tant Ragnar gräver och gnuggar axlar med rätt personer… Det är något med de där ugglesymbolerna… Och plötsligt är en inbjuden till en fest hos Tom Kane, miljardären från en av Gothams äldsta familjer, inskjuten under Tant Ragnars dörr. När Tant Ragnar anländer till festen är det en full satanisk orgie. Där är mystiska män i svarta kåpor, nakna kvinnor i ugglemasker och de inbjudna gästerna är en blandning av societeten samt farliga typer från militären, den undre världen och extrema politiska grupper. Vad är det som pågår? Tant Ragnar bjuds på droger och efter att ha tagit dem blir saker suddiga. Vad det verkligen så att vissa av de där kvinnorna inte egentligen hade masker utan… Såg ut så där?

Rymdhamster blir nerjagad av Batman för sina försök att tjäna lite pengar. Men Batman spöar inte upp honom utan… Har en föreläsning om hur brott är fel och griper honom?! Har… Har han ögonbryn på masken?

RasmusL lyckas undkomma Batman och maffian genom tunnlarna under staden. Den här investeringen betalar av varje vecka med en början direkt då det är söndag.

Victonik blir upptäckt av den redan pressade Maroni familjen varpå två affärsmän spöar upp honom med järnrör.

”Krona så skjuter jag dig i hjärtat och klave så skjuter jag dig i huvudet.” som tur är svingade Batman in och distraherade Two-Face just då så Hägerstrand blev bara skjuten i armen.

Vecka 1: Det är Golden Age
Handlingar att välja mellan dag 5:

Det är söndag! Alla som inte är en parasit förlorar 2 pengaenheter. Ingen behöver jobba för Jokern den här veckan.

1: Lägg pengar på pensionskontot.

2: Investera 1 pengaenhet hos den mystiska ugglekulten för att göra staden till en värre plats att bo på för alla.

3: Köp något från Paul Gambi, The Crime Tailor - Du köper en slumpad ostabil superpryl (de försvinner på söndagar) för 2 pengaenheter.

4: Investera i staden - Du spenderar 1 pengaenhet och av din tid för att göra Gotham drägligare att bo i.

5: Gothams hemligheter - Staden är en gotisk mardröm där det förflutna alltid hotar att sluka nuet. Spendera 1 pengaenhet och gräv djupt i stadens hemligheter.

6: Egenvård - Du spenderar 1 pengaenhet för att ta hand om dig själv. Detta kan vara allt från att spendera en dag med familjen till att knarka. - Du får ett omslag under resten av veckan (Nollställs på söndagar) för att undvika negativa konsekvenser.