Gotham City Gangsters (Rutland)

Arrikir

Venator
Ajaj, det gick visst inge vidare med vitsarna och Batman tål visst inte skämt han heller. Nåväl vi får stötta på lagade ben och prova lyckan hos Poison Ivy istället.
Hon kanske uppskattar lite botaniska vitsar? Det moss-te hon väl göra? Jobba hos botanikern, I lav it.

Någon hantlangare kanske skrattar iallfall...

Vicotnik

Den onde
Staff member
6. Eftersom jag bevisligen är smart så tar jag och undersöker brottsbiblen.

Mogger

Hipsteranka
Stärkt av mina framgångar passar jag på att dra nytta av stadens förfall och gör lite lukrativa småjobb vid sidan av. Jag kränger ffa riktigt usla sjukförsäkringar till de som inte har råd.

Doktor Mogger äntrar scenen!

3 pengar ska in!

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster - Skicklig - 13 pengaenheter - Pensionskonto 7 pengaenheter

Leon - Lismare och raketskor - 6 pengaenheter

RasmusL - Maffiakontakter, Tunnlarna & Passiv inkomst 3 - 8 pengaenheter

Victonik - Parasit - 13 pengaenheter

Mogger - Sjukförsäkring - 14 pengaenheter

Arrikir - Lismare, Omslag - 19 pengaenheter

Tant Ragnar - Sjukförsäkring och Farlig - 9 pengaenheter

Hägerstrand - Skicklig, Omslag och Farlig - 6 pengaenheter

Hägerstrand, Victonik och Tant Ragnar undersöker den mystiska brottsbibeln. De upptäcker att det finns tre olika versioner av den ökända boken. En version innehas av Vandal Savage, en version av den mystiska personen känd som Black Fire och den sista av Jokern. Ingen version är komplett. Om någon skulle lyckas jobba för alla tre av de skurkarna skulle de kunna låsa upp brottsbibelns sanna hemligheter.

Rymdhamster och Arrikir jobbar för Poison Ivy. Ni planterar bomberna som jämnar Sionis Industries järnbruk som spilt olagliga gifter i hamnen med marken. Lätta pengar!

RasmusL investerar i kulten som sprider förgiftade droger i staden. Dödstalen bara stiger. Orelaterat har Batman bytt ut sin bil mot EN STRIDSVAGN.

Mogger säljer dåliga försäkringar och tjänar 3 pengaenheter! Lätta pengar!

Vecka 2: Det är Silver Age
Handlingar att välja mellan dag 3:

Åh nej! Stålmannen är på besök och jobbar med Batman!

1: Jobba för en superskurk (välj en superskurk från listan nedan). -Du får betalt oavsett vad som händer men riskerar att få stryk av Batman, stryk av Stålmannen, stryk av din chef och att bli gripen av polisen.

2: Ligg lågt så att inte en gud slår dig i ansiktet!

Superskurkar som erbjuder jobb just nu:

1: Lex Luthor, miljardär, briljant vetenskapsman och Stålmannens ärkefiende. Erbjuder 5 pengaenheter.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag chansar på att vi inte är i Injustice-verse, utan att Superman börjar gräla med Batman om användandet av våld så vi kan flyga under radarn.

Jag jobbar för Lex Luthor!

Vicotnik

Den onde
Staff member
2. Helt orelaterat till att Stålmannen är i stan så har jag tagit ledigt för dagen för att kolla ifatt på min favorit tv serie.

Arrikir

Venator
2. Jag tänker stänga alla persienner, låsa dörren med extra lås, och släcka alla lampor. Sitter i soffan och hoppas att blyfärgen i huset kommer hålla Stålmannens blickar borta. Dessutom har Batman en PANSARVAGN. Den vill jag inte behöva träffa på i nattens mörker

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Rymdhamster - Skicklig - 13 pengaenheter - Pensionskonto 7 pengaenheter
Om jag hade 8, och Ivy normalt betalar 5, borde väl skicklig ge mig 14 pengaenheter sammlagt?

Eller försökte Riddler också underbetala mig så jag borde ha 15?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
(Jag skulle väl egentligen jobbat, men det behöver inte retconnas)

Jag vill jobba för Lex Luthor! Stålmannen schmålmannen - jag är både listig och stark farlig och omslag!

1.1