Gotham City Gangsters (Rutland)

Arrikir

Venator
6. Egenvård. Efter att ha jobbat för att göra Gotham trevligare, tar jag söndagen ledigt och bara tar det lungt. Köper hämtmat, ser på TV och har det gött

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Bäst att spara undan de pengar man kan nu när tiderna är goda. In med alla pengar som är över efter veckans utgifter på pensionskontot!

1.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag går och biktar mig, och berättar för padre att det egentligen inte var mitt fel.
6.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
”Krona så skjuter jag dig i hjärtat och klave så skjuter jag dig i huvudet.” som tur är svingade Batman in och distraherade Two-Face just då så Hägerstrand blev bara skjuten i armen.
Din binära världsbild tog inte höjd för att myntet skulle hamna på högkant, motherfucker! Tänker aldrig mer jobba för dig om det här är tacket!

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster - Skicklig - 0 pengaenheter - Pensionskonto 7 pengaenheter

Leon - Lismare och raketskor - 6 pengaenheter

RasmusL - Maffiakontakter, Tunnlarna & Passiv inkomst 3 - 4 pengaenheter

Victonik - Parasit - 6 pengaenheter

Mogger - Sjukförsäkring - 11 pengaenheter

Arrikir - Lismare, Omslag - 8 pengaenheter

Tant Ragnar - Sjukförsäkring - 9 pengaenheter

Hägerstrand - Skicklig och Omslag - 6 pengaenheter

Mogger - Lyckas genom att följa ylandet från de allra sjukaste och våldsammaste av stadens uteliggare hitta till fragment av en text skriven på mänskligt skinn. Det är en del av en text ur den mytomspunna brottsbibeln! Det står:

From the words of Lilith, 6:6–13.
These are the words of Lilith, who divined that which was, that which would be, who made seen all things hidden and who did counsel the First, all bow before him, and was equal in all things to him, and who laid waste the lands of the righteous.

Behold, the vile person will speak villainy, and His heart will work iniquity, to practise the four, to make empty the soul of the hungry, and cause the drink of the thirsty to fail, and for this shall he be most praised.

Tant Ragnar - En religiös kult känd som The Order of St. Dumas håller på att rekrytera farliga personer i staden, ex-militärer, lönnmördare och liknande för… något.

Victonik - En europeisk man vid namn Vandal Savage har anlänt i Gotham pch erbjuder stora summor pengar för något kallat ”brottsbibeln”. När någon försökte sälja en del av den till honom mördare han dem med sina bara händer.

Arrikir gör precis vad han planerat. Köper hämtmat, ser på TV och har det gött.

Rymdhamster ordnar med sitt pensionssparande genom investeringar i LexCorp och WayneTech aktier.

RasmusL spenderar pengar genom ugglekulten för att spendera olaglig forskning med Ace Chamicals som front. Både gifter och droger spiller ut på olika sätt vilket gör staden värre.

Hägerstrand biktar sig. Fader Blackfire är väldigt förstående och lyckas genuint få Hägerstrand att känna att det var Harvey Dents eget fel. Hägerstrand lämnar bikten stärkt i tron på sin kriminella livsstil.

Leon köper raketskor! Nu kan Batman aldrig ta honom! Inte så länge bränslet räcker i alla fall!

Vecka 2: Det är Silver Age
Den nya tidsåldern är färggladare och fylld med under som tidigare var otänkbara. Hela grupper av superhjältar hanterar allt från tidsresande apor till radioaktiva robotar. Gothams arkitektur har blivit mer fantastisk och byggnader i stilen av statyer börjar dyka upp överallt i staden.

Handlingar att välja mellan dag 1:
1: Jobba för en superskurk (välj en superskurk från listan nedan). -Du får betalt oavsett vad som händer men riskerar att få stryk av Batman, stryk av din chef och att bli gripen av polisen.

2: Gatubrott - Du väljer om du vill försöka tjäna mellan 1 och 3 pengaenheter. Men du riskerar att få styrk av Batman och då tjänar du inga pengar alls. Desto mer pengar du försöker tjäna desto större risk.

3: Egenvård - Du spenderar 1 pengaenhet för att ta hand om dig själv. Detta kan vara allt från att spendera en dag med familjen till att knarka. - Du får ett omslag under resten av veckan (Nollställs på söndagar) för att undvika negativa konsekvenser.

4: Investera i staden - Du spenderar 1 pengaenhet och av din tid för att göra Gotham drägligare att bo i.

5: Gothams hemligheter - Staden är en gotisk mardröm där det förflutna alltid hotar att sluka nuet. Spendera 1 pengaenhet och gräv djupt i stadens hemligheter.

6: Undersök brottsbibeln.

7: Undersök The Order of St. Dumas.

8: Investera 1 pengaenhet hos den mystiska ugglekulten för att göra staden till en värre plats att bo på för alla.

Superskurkar som erbjuder jobb just nu:
1: Poison Ivy - En botaniker som jobbade på Ace Chemicals har förvandlats till en mordisk dryad av sina experiment. Hon har börjat utföra anti-djur terrordåd för att främja sin version av ekofascism. Betalar 5 pengaenheter.

2: The Riddler - En mästertjuv som vill bevisa att han är smartare än Batman. Erbjuder 10 (!) pengaenheter men vill bara jobba med de som kan lösa hans gåta (svara på gåtan via PM):. Gåtan är: ”Vad betyder 4649 nära solen?”

3: Kite-Man - Brott med hjälp av glidflygare? Hell Yeah! Erbjuder 3 pengaenheter.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag står utanför adressen jag fick från riddler. Men har jag lyckats lista ut RÄTT adress, eller är jag på vippen att knacka på hos Victor Zsasz safe house?

Bara ett sätt att få reda på det! Jag knackar på, redo att jobba för the Riddler!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Min mamma sa att jag både var snygg, stark och smart. Tydligen ljuger hon väldigt bra för det är uppenbart att jag bara är en av dem. Så jag beger mig mot den address jag fått från the Riddler för att utföra det jobb han behöver mig till.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag är för dum för att lösa riddlers gåta. Men är jag för dum för att undersöka the order of st. dumas? Antagligen. Men också för dum för att låta det stoppa mig.

7

Mogger

Hipsteranka
Hmmm... Orden i Brottsbibeln låter vettiga och sanna. Det enda rätta måste vara att Investera 1 pengaenhet hos den mystiska ugglekulten för att göra staden till en värre plats att bo på för alla. 8.

RasmusL

Champion
Jag behöver mer pengar att ösa in i kungens aktiviteter och då jag ju redan har ett kemikalie-tema i mitt liv just nu låter Poison Ivy som en lysande arbetsgivare!

1:1

Arrikir

Venator
1: jobbar för The Riddler.

På vägen till jobbet går jag förbi Gothams kommunala bibliotek och lånar en bok med gåtor och dåliga vitsar. Behöver hålla chefen och kollegorna på gott humör, och kanske kan smöra lite extra genom att läsa på lite gåtor.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag vill understryka att jag försöker att inte låtsas om Arrikirs gåtor och roliga historier. Och jag ser även till att hålla mig ur skottlinjen. Jag tänker att det är chefen som vill stå för alla gåtor.

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster - Skicklig - 8 pengaenheter - Pensionskonto 7 pengaenheter

Leon - Lismare och raketskor - 6 pengaenheter

RasmusL - Maffiakontakter, Tunnlarna & Passiv inkomst 3 - 9 pengaenheter

Victonik - Parasit - 13 pengaenheter

Mogger - Sjukförsäkring - 11 pengaenheter

Arrikir - Lismare, Omslag - 14 pengaenheter

Tant Ragnar - Sjukförsäkring och Farlig - 9 pengaenheter

Hägerstrand - Skicklig, Omslag och Farlig - 6 pengaenheter

Mogger jobbar med ugglekulten, och hotar till och med lite politiker personligen, för att förstöra Gothams sociala skyddsnät. De fattiga och utsatta kommer ha det lite sämre, fler barn kommer bli slagna utan att få hjälp och fler psykiskt sjuka kommer bli hemlösa. Batman har orelaterat gått tillbaks till att bära svart och har skaffat sig en mer brutal Robin. Liksom, det är uppenbart en annan unge.

Victonik, Arrikir och Rymdhamstern har lyckats lista ut svaret på gåtan, därmed bedömer the Riddler att de är smart nog att vara hans hantlangare i hans briljanta plan. Och det ÄR en briljant plan. Han verkar färdig men sedan drar Arrikir en riktig tafflig gåta och the Riddler liksom fryser. ”Vi kan inte sluta på den gåtan. Jag måste ge Batman en till gåta.” Den gåtan berättar var ni är för den nu mer brutal Batman och ni får era ben pulveriserade. Bra betalt i alla fall.

Tant Ragnar och Hägerstrand blir båda kidnappade av the Order of St. Dumas när de försöker undersöka dem. De blir drogade, hypnotiserade och tränade till att vara två till av orderns livsfarliga lönnmördare! De lyckas båda fly när Batman besegrar orderns förkämpe och bryter tankekontrollen.

RasmusL jobbar för Poison Ivy och hjälper till när hon smälter styrelsen för ett oljebolag med syra. Lätta pengar!

Vecka 2: Det är Silver Age
Handlingar att välja mellan dag 2:

1: Jobba för en superskurk (välj en superskurk från listan nedan). -Du får betalt oavsett vad som händer men riskerar att få stryk av Batman, stryk av din chef och att bli gripen av polisen.

2: Gatubrott - Du väljer om du vill försöka tjäna mellan 1 och 3 pengaenheter. Men du riskerar att få styrk av Batman och då tjänar du inga pengar alls. Desto mer pengar du försöker tjäna desto större risk.

3: Egenvård - Du spenderar 1 pengaenhet för att ta hand om dig själv. Detta kan vara allt från att spendera en dag med familjen till att knarka. - Du får ett omslag under resten av veckan (Nollställs på söndagar) för att undvika negativa konsekvenser.

4: Investera i staden - Du spenderar 1 pengaenhet och av din tid för att göra Gotham drägligare att bo i.

5: Gothams hemligheter - Staden är en gotisk mardröm där det förflutna alltid hotar att sluka nuet. Spendera 1 pengaenhet och gräv djupt i stadens hemligheter.

6: Undersök brottsbibeln.

7: Investera 1 pengaenhet hos den mystiska ugglekulten för att göra staden till en värre plats att bo på för alla.

Superskurkar som erbjuder jobb just nu:
1: Poison Ivy - En botaniker som jobbade på Ace Chemicals har förvandlats till en mordisk dryad av sina experiment. Hon har börjat utföra anti-djur terrordåd för att främja sin version av ekofascism. Betalar 5 pengaenheter.

2: Kite-Man - Brott med hjälp av glidflygare? Hell Yeah! Erbjuder 3 pengaenheter.

3: Cluemaster - Är som Riddler… Fast… Liksom… Inte lika smart… Erbjuder 4 pengaenheter.