Man Mountainman
Storsvagåret
Jag har åtagit mig att spelleda två pass Troubleshooters. Annars lär jag väl mest loda runt.
Aha, cool. Nej, jag vet faktiskt väldigt lite om vad det var, har bara hört nåt vagt.Jag vet att det brukar vara Witchtrials och det är ju impro på det. Eller du tänker på spexet?
Är det inte den där grejen när folk "slåss" verbalt på scen, man måste börja med att säga att man gör en hoppspark och publiken skriker bloood hela tiden då? Minns inte riktigt vad den hette men det är ju nån slags impro-tävling som brukar vara på GothCon iaf.Aha, cool. Nej, jag vet faktiskt väldigt lite om vad det var, har bara hört nåt vagt.
Verbal Kombat ?Är det inte den där grejen när folk "slåss" verbalt på scen, man måste börja med att säga att man gör en hoppspark och publiken skriker bloood hela tiden då? Minns inte riktigt vad den hette men det är ju nån slags impro-tävling som brukar vara på GothCon iaf.
Vi får se om jag vågar mig på det igen. Har nog nästan återhämtat mig sedan förra gången, hösten 2014.Jag kommer att hänga kring Indierummet där jag tänkte spelleda bl.a. Den yttersta domen ...
Vill såklart gärna visa dig Anatman. I övrigt är det Midnatt, för alltid som är grejen jag är riktigt pepp på att visa upp. Har demat det en gång på LinCon och det var succé. Hoppas få köra det minst en gång på GothCon också.Jag kommer att hänga kring Indierummet där jag tänkte spelleda bl.a. Den yttersta domen och därutöver ser fram emot att få spela något nytt och spännande (som det färdiga Anatman, @Genesis ). Ronja och jag tar med lite DYD-merch också: Söndrade vi falla- och Mellan Skylla och Charybdis-böcker, samt ev. t-tröjor och tygkassar. Ja, och så blir det såklart pub!
Midnatt är också mycket spännande! Kul! Årets DYD-äventyr, s.a.s. är den nya versionen av Skylla och Charybdis men jag tar även med Söndrade!Vill såklart gärna visa dig Anatman. I övrigt är det Midnatt, för alltid som är grejen jag är riktigt pepp på att visa upp. Har demat det en gång på LinCon och det var succé. Hoppas få köra det minst en gång på GothCon också.
När du säger ”spelleda DYD”, är det S&C som är så att säga årets äventyr? Eller preppar du något annat/flera? Jag har ju ännu inte spelat den nya versionen av äventyret, så det vore såklart kul att testa.
Det är precis såhär jag tänker med min Ipad och Onedrive. PDF äger!Spelledarskärm och rollspelsbibliotek i ett testat inför Gothcon
Numera behöver man inte ha en större släpvagn med sig till konvent för at ha tillgång till det mesta man har i rollspelsbiblioteket och kan trolla fram vad man nu får för infall på konventet.... Även om jag föredrar att läsa fysiska böcker, så blir konvent ett tillfälle där PDF:er regerar
Chromebooken som pdf:läsare lär utan problem klara heldagar på batteriet
View attachment 8550
Jag åker inte förens 13:24. Direkt incheckning och sen till GothCon-pubben!Är det ngn här som åker ner från Stockholm mot Gothcon på torsdagsmorgonen? Mitt tåg går 08:33...