Nekromanti [GothCon] Löpande rapporter

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag hoppas att fler vill ge löpande rapporter från GothCon. Tex:
Vad är kul?
Hittat något ballt i butikerna?
Behöver ni fylla ut ett lag?
Skall vi spela Super & Sushi?
Hur var arret du just spelade.? (Utan spoilers.)

Själv gick jag upp vid 4 i morse och skall nu tupplura hastigt så jag inte somnar på pubben. Vi ses!

Ezping Orm

Hero
Själv gick jag upp vid 4 i morse och skall nu tupplura hastigt så jag inte somnar på pubben.
Påtal om att somna... För många år sedan när vi städade upp efter puben hittade vi faktiskt en välkänd forumit sovandes på toaletten.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Själv sitter jag på vagnen på väg upp till polaren, sen ner till puben. Två Rom och Cola innanför västen.

Jag blir glad om man tjinxar på mig. Jag har jeans och jeansskjorta och platemail samt ett arbalest 3t6+3 i skada.

Bolongo

Herr Doktor
Räknar med att vara på puben om en timme kanske. Har en av mina orientexpress-tshirts och trasiga svarta jeans på mig. ;)

wilper

Jag, kannesten, Genesis och en massa randoms kom just till puben.

wilper

Nu har jag hälsat på Dante, gizmo, Krille och en massa annat folk. Fullt ös. ????

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag kommenterar löpande, med bilder. Men bara på Facebook, som jag tycker är mycket lättare att skriva sånt på. Kanske gör en sammanfattning här senare...

Sapient

Swashbuckler
Puben var kul. det swischade förbi ansikten på trevliga människor, vars namn (utöver forumsnick) jag näppeligen kommer att komma ihåg i morgon. Men några nick har iaf fått ansikten - och i många fall trevliga personligheter kopplat till sig.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag har hälsat på Chrull, Stövelkatten, Kloptok, Ezping orm, Avatarex, Krille, Gurgeh, Sapient, Gizmo, Cissi, Gnomvid, Korpa, Björn Wärmedal, Vildkatt, Svarte faraonen, Marco, Petter Nallo, Lukas, Vicotnic, Zorbeltuss, Kosta, Nissekarlen, Tomas Härenstam, Ape of wrath, Pappa, Dimfrost, Hunk, Bolongo, Lord Tengil, Christian och säkert ett helt gäng jag glömt och några jag inte vet om de faktiskt är forumiter. (Med reservation för att jag inte minns allas forumnick )

Hade bingon varit giltig idag hade jag vunnit.

wilper

Observation: Jag vill ha te för att spelleda.

Första passet börjar kl10.

Man kan inte köpa temugg före kl10.

A-ha.

Så jag sitter och tar det lugnt bland butikerna där det råder febril aktivitet att ställa allt tillrätta. De är några trappor upp i norra byggnaden (den med aulan där auktionen brukar vara.)

Hälsat på IcarusDream (sp?), Vildkatt och Fogge.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Har nu ställt iordning det mesta i indierummet, har tydligen en intressant granne utan för som står och slipar fasaden och för oväsen... på en (valfri svordom) långfredag.

Khan

Kondottiär
Första spelet avklarat. Årets scenario till western. Recension: Ruskigt kul!

Snart dags för första arrangerandet i Eon IV - Vrakplundrarna.

luddwig

Lawful evil
Första spelet avklarat för mig också. Coriolis. Bra äventyr, bra spelledare och trevliga medspelare (varav tre nya bekantskaper). Nu: pizza!

wilper

Spelade TDoV med tre forumiter och två inhoppare som gillade Stefan & Krister. Det blev en spännande omgång som jag sent skall glömma.

olofglans

Veteran
Det var första gången som jag besökt Gothcon. Mitt första intryck är vad många människor det var.
Jag blev inbjuden att spela D&D brädspel och fick delta i en grupp som spelade Vrakplundrarna.