Nekromanti GothCon-rapporten.

Tibbelin

Warrior
Min alldeles egna GothCon-rapport

Bättre sent än aldrig, men så var man ju på vift en vecka till efter GothCon.

Så hur upplevde då jag mitt första riktiga konvent? Överlag så hade jag hur kul som helst!! Med bara ett fåtal aktiviteter inbokade på förhand så lyckades jag spela i stort sett varje pass.

Deltog i två turneringar, Carcassonne och Senator. Gick inte så bra i Carcassonne (tydligen så är jag mycket bättre på nordligare breddgrader) men i Senator däremot så var jag överlägsen i kvalet och gick vidare till en ytterst jämn final som avgjordes först på slutet (tyvärr inte till min fördel dock).

Andra spel som hanns med: Trollbabe, InSpecter, We're so screwed (men jag blev ljugen för, alla sa att man gick dit för att bli totaldödad, jag krossade ju bara allt motstånd), Nyckeln, Drömmar i Silversken, Fluxx, Kablamo, Badaboom.

Mer plusfaktorer, solen sken!!! Jag trodde bara det regnade i Göteborg, det har det alltid gjort annars ju. Hur mysigt som helst att komma från snöiga norr och kunna sitta ute och sola när man lunchade.

Alla roliga personer jag träffade!! Både folk från #rpgonline och en massa andra (kan tyvärr inte namnge folk för jag kommer garanterat glömma bort hälften... det där med namn är inte min starkaste sida).

Mellan spelen så fann jag givetvis lite tid för att loota!! Förutom GothCon-tröja och mugg så blev det en hel massor av GothCon-tärningar som hittade sin väg till min väska. Från butikerna så hamnade Citadels, Senator (så kul hade jag faktiskt trots att jag inte vann..), The Haunting House, Witch Trial samt några böcker i min ägo.

För att inte falla för frestelsen och sabba mage och tänder med skräpmat så hade jag laddat ordenligt. Förutom att äta de förhandsbetalda middagarna så bestod min diet av torkad frukt, polarbröd, mjukost, renkött och färsk frukt. Det enda som tillkom från kiosken var youghurt. Alldeles perfekt!

Mitt största orosmoment var hur jag skulle ta mig ifrån GothCon, efter några om och men så blev det en sista-minuten-bokad tågresa vilket visade sig vara nästan exakt samma resväg som Fogge skulle ta så där fick jag trevligt sällskap!

Det enda lilla minuset var kanske att sova på fjärde våningen, var lite drygt att kånka upp väskan dit, tur att man styrketränar.

Summa sumarium!! Hur kul som helst ju!! Det vill jag göra om!! Började redan på plats skissa på lite roliga idéer till framtida konvent för självklart så ska ni få se mig igen!

Johan K

Gammal & dryg
Re: Min alldeles egna GothCon-rapport

Well, angående den där Carcassonne-turneringen så kan du ju alltid glädja dig överatt du smiskade skiten ur mig... :gremgrin:
Har aldrig i mittliv fått så lite poäng som när jag spelade då.. :gremsuck:
Fast iof, detta uppvägs flera gånger om att jag hade för jäkla skoj när jag lirade med dig & de andra som var vid vårt bord. :gremlaugh:

Tibbelin

Warrior
Re: Min alldeles egna GothCon-rapport

Det var ett roligt spel! Det är bara ytterligare lite roligare när man vinner...

Johan K

Gammal & dryg
Dåså..

Då har jag äntligen fått tummen ur & skrivit lite till bilderna åxå...
Ursäkta dröjesmålet, men bättre sent än aldrig. Eller hur. :gremtongue: