En Demagogs Upplevelser
Detta var mitt första GothCon på tre år, så jag var full av förväntan, och spelhunger.
Vi i föreningen bokade raskt ihop nio pass rollspel och hoppades på det bästa.
På fredagen vaknade jag lite sent. Jag hade stängt av min klocka innan jag gått och lagt mig, men det gick bra. Vi skulle ju äta frukost på Donken i Falkenberg.
Vi kom iväg lite sent från Halmstad med våra två bilar och insåg att vi hade ungefär 10 minuter på oss att ta oss från Halmstad till Falkenberg där vi skulle möta upp vår tredje bil. Vi kom dit i tid och jag vet numera hur fort min bil går (195 km/h)...
Till konventet anlände vi lite senare och hittade parkering och checkade in.
Pass 1:
Prinsessa försvunnen.
Jag har aldrig spelat DoD så detta var en ny upplevelse för mig, som inte var helt oangenäm. Spelet var roligt och SL duktig.
Den bästa upplevelsen var när vi blev jagade av en Chimera i ravinen och prästyen i gänget frammanade 50l färskvatten ovanför chimerans huvud och slog denne till marken med vattenfallet som bildades, och när den stackars katten gled på marken med alla tassar utåt sidorna använde min karaktär sig av Stone Shape och frammanade två kors och naglade fast besten.
Pass 2:
Casus Belli
Helt ok faktiskt. Det enda jag kanske kunde klaga på var att det var lite lite steam i steampunken nu, men vi räddade i alla fall världen genom att spränga generatorn.
Pass 3:
Honungssommar
Min första upplevelse av Götterdämmerung var rolig. Vi hade konstruktören som SL och han var duktig. Spelat var bra mörkt och våra kataktärer var roliga, speciellt relationen mellan min karaktär Maurice och en kompis som spelade Sébastien. Vi hade roligt.
Möjligen kunde man kanske ha stoppat efter att man kommit på personen i badhuset som hade masken för ansiktet och tyckte om barn...Då hade man fått en lite mer X-Files känsla att äventyret får en logisk förklaring, men att det finns mer i bakgrunden.
Pass 4:
Hämndens kalla rätt
Jag hade jättehöga förvöntningar på EON, då jag och Aegis Prime har spelat ganska mycket EON innan, men så besviken blev jag då.
Jag saknar en del info om karaktörerna, som våra relationer till andra, vad vi tycker om varandra, var vi spelar, i vilket land, vilken ras av människor vi var etc.
Inget roligt alls!
Pass 5:
Nyckeln
Vad kan jag säga? WOW!!!!!!!! Vilket scenario! Visst var det väldigt rälsat, men med den SL vi hade (kudos till dig!) försvann detta i den makabra historia vi berättade. Jag var helt tagen efteråt.
Pass 6:
Bakom Hans Ögon
Första gången för Noctum och lysande. Tack till Anders Emgard för underbara SL insatser som verkligen gjorde att vi spelare blev motiverade att försöka spela bra. Vi hade en extra spelare, Joel, som var mycket trevlig och bra, tack!
Jag köpte Noctum efteråt...(tack till konstruktörerna för att ni ville signera det)
Pass 7:
Dude Where´s My Booze
The Gorger: Du måste skriva Gondicascenarios nästa GothCon med! Jag hade i alla fall roligt att spela en frisörfaun som var fullblodsfjolla
På det hela taget, ett bra GothCon, tårtan var bäst
och jag ser verkligen fram emot XXXI