Nekromanti GothCon-rapporten.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Johan K´s GothCon-bilder uppe.

Finns väl inte så mycket att tillägga, annat än den här till synes övergivna figuren är jag, om någon nu undrade vem som är vem. Spelet framför mig är Artesia. Personen i bakgrunden är okänd.

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Johan K´s GothCon-bilder uppe.

Samma på mig... Och jag tittade ändå inte rakt in i kameran...

/Ulfgeir

quisling

Warrior
Hämndens Kalla Rätt hade bra karaktärer, men storyn var allt för tunn och bitvis krystad. Det saknades viktiga bitar, men samtidigt var det inte problem för ngn att fylla ut det så vitt jag vet, så konceptet var bra, det är vi överens om.

Axelsson

Warrior
Det blev ett betydligt kortare Gothcon än jag hade tänkt mig, men familjeliv och heltidsstudier sliter hårt på en.

Fick i alla fall spelat "We´re so screwed", med Yassilus tror jag. Killen jag hade med mig hade aldrig spelat rollspel förr, men tyckte det var helt underbart skoj trots att han blev nedskjuten efter två minuter. Han var smått salig, ännu en förtappad rollspelssjäl. :gremsmirk:

/Mattias

Johan K

Gammal & dryg
Re: LOVEBOMBING

GAH! Varför har jag inte farit på stora konvent förut? Jag har missat 20 års konventande!
ungefär den känslan fick jag när jag var på GothCon... Jag undrar fortfarande varför i h-vete jag inte åkt dit tidigare. Tror bestämmt att jag ska åka dit nästa år åxå, för om det bara blir hälften så skoj så är det klart värt det. Alla gånger !!!

MrG

Swashbuckler

ungefär den känslan fick jag när jag var på GothCon... Jag undrar fortfarande varför i h-vete jag inte åkt dit tidigare. Tror bestämmt att jag ska åka dit nästa år åxå, för om det bara blir hälften så skoj så är det klart värt det. Alla gånger !!!
Och då hann du knapt spela rollspel om jag uppfattat allt rätt, tänk på hur det varit med några bra scenarion också? :gremwink:

Blasphemy

Swashbuckler
858 Kronor

Tjänade Neogames oavkortat in till återuppbyggandet av Barad-Dûr. Tack alla ni som stödde det onda syftet. Det känns skönt att veta att det finns så många som vill sänka världen i mörker.

Hoppas ni blev nöjda med era runor och onda taggar.

All hail Sauron!

Foggmock

Myrmidon
Re: Awww!

lysande slumpmekanism endast med hjälp av en håltång och ett pappersfat.

Do elaborate!

Balderk

Swashbuckler
Re: Rollspel för nästan hela slanten

Personalrum? Vilket personalrum? :gremsmile:

Förövrigt var det jag som spelade gam-kärringen och Bastion som spelade den yngre kvinnan. Kommer inte ihåg vad de hette.

/Jonas

Balderk

Swashbuckler

Vi spelade där på lördagsnatten.

Nej, vårt lag heter, och kommer alltid att heta Norrländskt Vemod.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Re: GothCon? Indierummet!

Det bitterljuvt oavslutade Mountain Witch-pass jag ledde på fredagen med Andreas, Johan, Jonas, Karl, Lukas och Per Olof. Bland många speltimmar kommer jag kanske att minnas dessa bäst.
Ja, det var riktigt, riktigt roligt. Synd att det inte fanns tid att spela klart det, men de timmar vi spelade räkte väldigt, väldigt långt.

Tack för ett riktigt schysst Dogs in the Vineyard pass också! Jag har varit sugen på att testa det länge, men det har inte blivit av. Nu ska vi nog försöka dra igång, och skita i planeringssessionen utan dra igång spelet så snart allt är klart.

/Jonas, hälsar från Johan, Karl och Peter (som bara var med på Dogs) också.

Balderk

Swashbuckler
San Andreas förtjänade titeln bästa scenario helt klart. Det tillsammans med Dogs in the Vineyard var de roligaste planerade scenarierna på konventet för min del.

Vi spelade San Andreas på första passet på fredagen och trots att vår spelledare aldrig hade spellett på konvent förut och var märkbart nervös innan vi drog igång gjorde han ett toppenjobb. Jag gillade upplägget (som jag och min grupp förvisso är ganska bekanta med, med många olika karaktärer och så alltså) och vi hade roligt passet igenom, till skillnad från mycket friform som har en tendens att bli sämre mot slutet så blev det här bara bättre och bättre. När det till slut blev kaos och karaktärerna från de olika scenerna blandades med varandra var det som bäst. Jag föll helt klart mest för det cyniska tv-teamet som gjorde scoop av praon Mikes (? :gremsmile: ) död och sedan sprang in i hotellet och gjorde nyheter av människornas lidande där inne, och patriotismen flödade när de följde brandmannen steve när han heroiskt räddade senatorns dotter och sedan dog för sitt land.

Så tack för ett riktigt toppenscenario!

/Jonas

The_Gorger

Hero

Kärringen - Kunlega
Unga kvinnan - Sarlina
de övriga var:
Brudgummen: Hari
Best man/fjollan/jätte: Bamdur
Barden/klasskämpen: Andus

Även om jag förstår att du glömt namnen nu, så tyckte jag att de var ganska lätta att lära sig och uttala. Håller du med?
Vi försökte undvika de värsta namnen, såsom: Më'orááþ eller Ašu¢íþ.

Johan K

Gammal & dryg

Och då hann du knapt spela rollspel om jag uppfattat allt rätt, tänk på hur det varit med några bra scenarion också?
Haha !
Sant, får ta & spåna på det tills nästa gång... :gremgrin: Har ju lite tid på mig, så att säga,,, :gremlaugh:

Balderk

Swashbuckler

Okej. Lätt att blanda ihop dagarna. :gremsmile:

/Jonas