San Andreas förtjänade titeln bästa scenario helt klart. Det tillsammans med Dogs in the Vineyard var de roligaste planerade scenarierna på konventet för min del.
Vi spelade San Andreas på första passet på fredagen och trots att vår spelledare aldrig hade spellett på konvent förut och var märkbart nervös innan vi drog igång gjorde han ett toppenjobb. Jag gillade upplägget (som jag och min grupp förvisso är ganska bekanta med, med många olika karaktärer och så alltså) och vi hade roligt passet igenom, till skillnad från mycket friform som har en tendens att bli sämre mot slutet så blev det här bara bättre och bättre. När det till slut blev kaos och karaktärerna från de olika scenerna blandades med varandra var det som bäst. Jag föll helt klart mest för det cyniska tv-teamet som gjorde scoop av praon Mikes (?
) död och sedan sprang in i hotellet och gjorde nyheter av människornas lidande där inne, och patriotismen flödade när de följde brandmannen steve när han heroiskt räddade senatorns dotter och sedan dog för sitt land.
Så tack för ett riktigt toppenscenario!
/Jonas