För mig började GothCon i princip vid lunch på torsdagen, spelledde San Andreas för några av de som skulle spelleda det på lördagen och några vänner som skulle jobba alt. göra annat hela konventet. Ska fortsätta försöka satsa på att alla sl ska få spela scenariona, om inte annat för att jag skriver saker som jag älskar att spelleda. Möter sedan rollspelsbarenfolk och lite andra Linköpingsbor och käkar middag på Mi. Avslutar med GothCon-pub, tänkte att man skulle prata med folk, men blir indragen i att spela ett parti Modern Art (kul spel!).
Fredagen inleds med San Andreas, strålande pass och kul att få spelleda andra forumiter. Plus att mina vänner i lagen Kurragömmaklubben Kamoflage och Ond, elak och vacker (dock inga signlar
) verkar uppskattad dealen med arrangörer som spelledarutbyten. Musiksalen vi hade var perfekt för mig och måste skaffa ett notställ hem att ha anteckningar på.
Pass 2 har jag precis kommit tillbaka till baren när några dyker upp och frågar hur det funkar. I handen har de ett ex av Casus Belli och jag frågar vad de tyckte. Det visade sig att de var ända laget som inte fått spel och jag (som läst och testspelat scenariot) frågar om vi ska fixa det istället. Så maten som jag tänkt mig får dröja, men har jättekul med scenariot. Också en bra kontrast till San Andreas som är rätt tomt på slps, här får jag ett fullt register av miljökaraktärer och massa tramstysk brytning!
Pass 3 blir mat pga blodsockerfall, följt av en tagteam med Jens i rollspelsbaren, Eviga kontorslandskap, Ånga och Tor - åskan och discons gud. Lite Brazil möter Kafka, kryddat med Mad Max. Nån gång efter midnatt är vi klara och åker hem och däckar några timmar.
Lördag morgon pass 4 kör vi San Andreas igen. Lite stolt över att alla lag får spela och att vi även kan lösa laget som inte fanns på papper. Har trång lokal och rörligt lag. Har fikahämtningsbreak efter två och en halv timme och folk blir förvånade över att mer en en timme gått. Har även ett riktigt bra lag, inser det först efteråt när vi sitter och utbyter anekdoter och märker vad jag har att återberätta från dem.
Pass 5 har jag riktigt ledig, hinner gå i butiker, se något av sambon och följa med och äta stor och god middag på Silvis.
Pass 6 sitter jag åter i baren och serverar charlstone, under bordet och 3m för kort rep. Begreppen får mig att genast ha en klar idé, men under tiden innan gruppen är tillbaka har vi spånat fram ett scenario till ett annat gäng också och jag går till spelandet med en bild av cirkusfolk i huvudet. Då vår sal fyllts med andra (igen) blir det i korridor, men har jättekul med cirkusfolk som vill slå sig in i varitén.
Sedan håller vi i det största Verbal Kombat någonsin, trots att vi försöker minska på PR växer det så det knakar och nästa gång måste vi hitta större lokal. Kommer i säng vid tvåtiden och har ändock svårt att sova.
Söndagen har ett pass som jag hänger i baren, tagteamar med Joanna en historia om apelsinkraft (redan omnämd ovan). Får också komplimang då en spelare berättar att han följer min Thug-R-Us tråd här med uppskattning. Noterar det som bästa komplimang som jag tror mig få konventet (okej jag fått beröm som sl också i helgen, men det värmde väldigt gott). Tackar ledningen för ett kul konvent och pratar lite om tankar för nästa år. Gör meny för baren till LinCon och delar ut pris på prisutdelningen.
Och så det coolaste, vi får priset för bästa scenario (delat med Casus Belli), en sån sak man inte tror man bryr sig om, men det kändes som en jättekomplimang! Speciellt som det baseras på vad lagen tyckt om arrangmanget och deltagarna bedömingar är enda underlaget.
Som efterspel på konventet så droppar Arvidos och Dnalor förbi igår (måndag) just som vi skulle testa nyinköpta spel och spelade Torres med oss.
Väldigt kul att få ansikten på massa forumiter, men synd att jag knappt hann prata med någon av dem... får fixa det på LinCon! Inser att jag är igenkännlig från bilderna då folk kommer fram och säger hej och presenterar sig. Men sedan har man folk som jag också kunde känna igen som Han, w176 och Johan K.
Får prata mer med er alla nästa gång!
Och så blev det en lite ny spelhög med San Juan, Torres och Farie Tale. Någon dags vila och imorgon kör vi Kalle Kula