Onsdagen så slår mig tanken att om jag inte hade ställt upp och kört husbilen så hade jag inte åkt ner, på grund av att jag hade fått en muskelinflammation som värkte mellan höger skulderblad och ryggraden, vilket i sin tur ledde till att jag hade ont i höger överarm och domningar i underarmen.
Torsdagen. Jag vaknar 11.00 - vi ska åka runt 15.00. Jag tar det lugnt. Klockan är 12.00. Jag tar det lugnt... lugnt... panik, för klockan är 14.00... och jag har inte gjort något! Fast jag räknade med att få panik på grund av att jag är slö, så jag tog det med ro. En
Yassilus dyker upp och en orolig Alva ringer och frågar när vi kommer till en Snigel. "Det är lugnt, vi kommer om 45 minuter".
En timme senare hämtar vi upp en Gurgeh, sedan en Snigel och slutligen en walium och åker ner till Göteborg, lyssnades på Johnny Cash. Jag har ryggont, linserna skaver....
Vi anländer till Göteborg. Jag och Gurgeh är ett bra radarpar när det gäller att åka fel. Folk där bak frågar varför vi åker förbi Skandinavium två gånger. Folk går på pubben. Jag tar en rundtur, träffar Zaphod med bror. Glömmer säga mitt namn när jag hälsar. Inkasserar 1 poäng i dåligt uppförande. Tar flykten till husbilen och spenderar kvällen/natten med att läsa DoD Trudvang.
Folk anländer. Jag borstar tänderna och tar ut skavande linser. Kommer tillbaka där det står tre filurer. Identifierar Bearnies röst. Identifierar även en person som misslyckas säga "perfekt" två gånger i rad som Seinet. Zorbeltuss får presentera sig. Honom såg jag inte ansiktet på, så han får nog presentera sig på nästa konvent också. En kisse dök upp och jag hälsade på henne också. Sedan träder jag in i husbilen och flitens lampa lyser hela natten... men inte gaslågan så vi frös arslet av oss hela bunten. 5 grader kallt.
En morgon. Vi vaknar. Satte bara in en lins, för högerlinsen skavde. Det skönaste på hela konventet (förutom Zaphods kommentar om att
Arvidos i sin utstyrsel såg ut som Pettson på crack) var att duscha. Gud, vad sköööönt. Värme! Folk droppar in på drop-in-scenariot och folk hälsar. Tydligen inte alla, nu när jag läser tråden. Nästa gång ni ser någon med www.rollspel.nu-tröja så gå för sjutton fram och hälsa! Annars är det ingen mening att jag har den på. En spark på smalbenet ska ni ha! Kudos till Mörker som vågade hälsa!
Jag känner att jag inte hör hemma. Först så har jag inget att göra, men sedan så... när Star Wars-musiken drar igång i We so screwed-rummet. För nördigt. Fick och lyssnade på genomgången av DoD: Trudvang. Skrattade lite åt konstiga saker. Gick en runda i affärerna. Snackade med folk och träffade forumiter. Köpte inget. walium kommer efter ett spelpass och vill gå en runda i affärerna. Jag fick väl följa med. Snackade med folk, träffade forumiter. Köpte Army of Darkness-kortspelet av Hunk och Kill Dr Lucky av någon annan.
Sitter och skriver ett nytt regelsystem till Army of Darkness-kortspelet. Spelet sög gammal get. Mitt system testades och det sög ung killing. Jag fick väl åtminstone vara nöjd över bilderna. Var dock missnöjd över att jag kunde köpt tärningsset för 130 kronor istället för kortspelet på 165 kronor.
Snuvade Älvekatt på en demonstrering av Feng Shui. Istället var jag hos mamma och fick allergichock av hennes katter. Sov, åt, åkte tillbaka till konventet. Testade Yassilus och Snigels samberättarspel. Spelledde Trygg-Torkel för 3 individer som väntade på We so Screwed-spelledare. Deras första reaktion var "Wtf!" och sedan tyckte de det var skitkul! Älskar den reaktionen.
Kollar på Verbal Combat. Någon gång ska jag orka ställa upp. Får bli på LinCon, fast där är det mer folk (och mindre opersonligt - det var ett skönt röj i GothConpubliken).
Sista dagen. Vill hem. Såg några normala tjejer bland Piassava. Kände en avsaknad av normalt folk. Punkarna är ok, men snubben med svart rock och gasmask är för mycket. Dessutom så känner jag mig inte så nördig längre. Och Piassavatjejerna är 10 år yngre än mig. Jag undrar om jag verkligen befinner mig på konvent om 5 år och fortfarande gubbsjukt spanar in Piassavatjejer. Äh. Crap.
Ingen forumitsamling i år på GothCon. Lite trist. Kul att träffa lite nytt folk. Kul att träffa lite gammalt folk. Konvent är för mig numera till för att träffa folk. På LinCon ska jag förhoppningsvis mest festa... och spela (och testa nya) brädspel.
På vägen hem åkte vi också vilse.
Antal gånger vi åkte över Tingstatunneln under älven på vägen till GothCon: 3
Antal gånger vi åkte på bron över älven på vägen till GothCon: 1
Antal gånger jag missade auktionen: 1
Antal timmar jag låg ner under dagen per dag: 2
Antal kramar jag utdelade: 3
Antal poäng i dåligt uppförande jag inkasserade: 4
Antal gånger jag grämde mig över att förlora 3d-fyra-i-rad två gånger i rad: 4-5
Antal gånger jag vaknade av att jag frös / svettades i husbilen: 7
Antal gånger jag klagade över min rygg: 12?
Nya forumiter/rpgonlinare träffade: 6-9?
Antal saker som blev kvarlämnade i husbilen
Honungsburk, chiliburk, 1 par kängor, 2 par strumpor, 1 påskägg, 2 halvfulla läskflaskor, eventuellt en svart väska
/
Han som kände sig oinspirerad när han skrev