För att citera Birger Bargaren: "Vadå ljust eller mörkt, sitter du och tittar på det??"Instämmer med föregående talare, mörk öl till folket.
Fast kostym är också sunkigt, så jag tar nog på mig något annat.Kostymutmaningen innebär att vi inte klär oss i sunkiga konventströjor och slitna jeans, utan i stället i kostym. Har du möjlighet, gör som oss.
För att många drar på sig en kostym och tror sig kunna bära den på ett vettigt sätt. Inte alla passar i kostym, vilket gör att det inte (med 100 % säkerhet) blir snyggt och prydligt. Det är som att man skulle dra på sig en overall och en Odal-keps och sedan tycka att man klassas som bonde med allt som hör till. Rätt plagg till rätt person och är man någorlunda metrosexuell så har man det.Kostym är inte särskilt originellt eller unikt (i världen i allmänhet - på ett konvent är det fortfarande rätt udda), men hur kan det var sunkigt? Kostym är både bekvämt och snyggt!
Bekvämt ? Har du en hiphop kostym eller dyl ? För min Kostym är då inte särskilt bekväm. Det blir varmt utav helvete inomhus och byxorna sitter åt tajt så bollarna klämms ihop till ärtstorlek, det är inte vad jag kallar bekvämt.Kostym är både bekvämt och snyggt!