Nekromanti Gothconpubens anmälan öppnad!

MrG

Swashbuckler
Re: Namnskyltar ??

Kanonidé

Och jag skulle föreslå upplägget med nicket mellan namnen, såhär:
Gunnar "MrG" Söderberg

-Gunnar (som kanske kommer ha förhinder för puben och komma sent)

VildKatt

Warrior
Re: Namnskyltar ??

Faktum är, att jag för de senaste två åren, haft VildKatt tryckt på två av mina t-shirts. Har inte varit helt fel. Men jag är rätt mycket för att prata också så jag vet inte om de direkt gjorde nytta. :gremgrin:

VildKatt

Warrior
Re: Dryckesönskemål

Hey, jag är inte kräsen. Mina önskemål är snarare sådana som jag föredrar över mycket annat. Som sagt, kommer jag förbi öl och whiskey så är jag i mål. :gremlaugh:

Och dricka mycket? Jag? Tssk, jag är ju praktiskt taget nykterist...

Fludd

Veteran
Bajs! Det funkar ju fortfarande inte för mig. Mycket skumt. Provat olika webläsare men utan resultat.

Det måste röra sig om nån form av komplott...

Vicotnik

Den onde
Staff member

Instämmer med föregående talare, mörk öl till folket.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Kostymutmaningen

Kostymutmaningen?
Är det något jag har missat eller? (Tydligen)
Skulle vara tacksam för en förklaring.

Svarte Faraonen

ром и смерть

Kostymutmaningen innebär att vi inte klär oss i sunkiga konventströjor och slitna jeans, utan i stället i kostym. Har du möjlighet, gör som oss.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jaha... i mitt fall innebär det vardags klädsel. Så ja jag kommer komma i kostym. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon

Jag kommer bära svart skjorta, hatt och guldväst.

Det mer finklädda alternativet är m/87-uniformen som maskeraduniform men det är lite opassande och mycket skit att släpa på i onödan.

Johan K

Gammal & dryg

Well, vår gode Burger har en poäng där..
Dock så är jag lite mer funkännslig än Birger i valet att dricka öl.. :gremtongue:

Rickard

Urverk speldesign

Kostymutmaningen innebär att vi inte klär oss i sunkiga konventströjor och slitna jeans, utan i stället i kostym. Har du möjlighet, gör som oss.
Fast kostym är också sunkigt, så jag tar nog på mig något annat.

/Han som undrar om någon hänger på och drar ett badrocksmode

ripperdoc

Myrmidon

Kostym är inte särskilt originellt eller unikt (i världen i allmänhet - på ett konvent är det fortfarande rätt udda), men hur kan det var sunkigt? Kostym är både bekvämt och snyggt!

Rickard

Urverk speldesign

Kostym är inte särskilt originellt eller unikt (i världen i allmänhet - på ett konvent är det fortfarande rätt udda), men hur kan det var sunkigt? Kostym är både bekvämt och snyggt!
För att många drar på sig en kostym och tror sig kunna bära den på ett vettigt sätt. Inte alla passar i kostym, vilket gör att det inte (med 100 % säkerhet) blir snyggt och prydligt. Det är som att man skulle dra på sig en overall och en Odal-keps och sedan tycka att man klassas som bonde med allt som hör till. Rätt plagg till rätt person och är man någorlunda metrosexuell så har man det.

/Han som kan ge alla dräggiga studenter som förslag

Eksem

Champion

Alla passar i kostym, så länge kostymen är skräddad för den aktuella kroppen i fråga.

Dimfrost

Special Circumstances

Precis, och det är en stor del av anledningen till att jag skippar kostymutmaningen: jag äger ingen kostym som både sitter bra och som jag vill sunka ner genom tre dagars konventande. Dessutom är jag mer bekväm i slappare kläder när det gäller längre tidsperioder, men en enstaka kväll kan det vara trevligt med kostym.

/Dimfrost

Arfert

Facit

Helt korrekt, alla passar inte i kostym, och det är dessutom stor skillnad på kostym och kostym, både i skärning, sömnad och framför allt i tygernas kvalitet... en sunkig HM eller Dressmankostym är nästan aldrig snygg på nån. Tyvärr måste man lägga minst tre tusen spänn (i Sverige) för att få en OK kostym, och det har ju inte alla lust att betala...

Arfert

Facit

Det är ju det som är kruxet.. att hitta en kostym som passar ens kroppsform...

Eksem

Champion

Jag har en fantastiskt läcker HM-kavaj, faktiskt. Den kostade typ 200 spänn eller nåt.

Annars gör Bläck väldigt prisvärda kostymer, man får en alldeles utmärkt anglofil kostym för knappt 2000. De har även prisvärda skjortor, för runt 600. Det är typ MQs egna märke.

Kostym är både bekvämt och snyggt!
Bekvämt ? Har du en hiphop kostym eller dyl ? För min Kostym är då inte särskilt bekväm. Det blir varmt utav helvete inomhus och byxorna sitter åt tajt så bollarna klämms ihop till ärtstorlek, det är inte vad jag kallar bekvämt.

Draugen som nöjer sig med skjorta och jeans vilket är att vara finklädd i hans ögon.