Nekromanti Guilty pleasure

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har sett, och gillat, hela Dawsons Creek.
Jag gillar Twilightböckerna (mest för sista boken, förvisso).
Jag tycker att Armageddon är en av världshistoriens bästa actionrullar.
Jag har spenderat hela dagar med att lyssna på Pluton Svea och Prussian Blue.

[EDIT: Helt riktigt hade jag missat vilket forum tråden låg i, och har härmed plockat bort icke-kulturrelaterade grejer.

Cybot

Mest spelbar
Jag gillar gothig rock/metal med manliga sångare, djupa röster och löjliga låttexter som göttar sig i deras tomma fabricerade depression.

Landrim

Warrior
Laga en god bolognese och sedan "förstöra" den med ketchup (extra no no då jag är kock till yrket)

CapnZapp

Myrmidon
Mundo;n153810 said:
Jag lyssnar gärna på låtar av detta band trots att låtarna har en så usel, genom-propaganda text så den kunde varit producerad av Nordkoreas kulturdepartement. MEN HELVETE vad jag gillar soundet, melodin kan jag bannemig gå och gnola på i en vecka efter jag hört låten.
Nu får du välja Mundo - vill du ha en "guilty pleasure" tråd eller vill du ha en "basha sjuttiotalsproggare" tråd.

Du kan inte få både ock.

Och det hjälper inte att hylla dem med armbågen.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Mundo;n153916 said:
Fast det är inget guilty pleasure att gilla brittish poesi, det är något man skryter om när man minglar med drinkar på något pampigt möte.
Musikaler är bättre. Gillar du Moulin Rogue?
Jag är uppvuxen i en liten by utanför Gävle där engelska ses som ett språk man inte behöver lära sig läsa för man använder det ändå bara på charterresor (taget från ett föräldrarmöte jag var på som 13 åring). Brittisk poesi är inget man skryter med i de sammanhangen ;)

Moulin Rouge är en bra film :)
Men ska man se musikaler så är det irl och förslagsvis London som gäller :)

Följande är mina favoriter:
Charlie and the chocolate factory
Wicked
Phantom of the opera (körs i dagarna på Her Majesty’s Theatre vilket är riktigt bra)
Les Misérables
Miss Saigon
Cats
Chicago

Radioaktiv

Hero
90-tals tonårsfilmer som She's all that, power metal och gitarronani, eurodisco och hur mycket jag spelat medieval total war II. Det är inte ens riktigt så bra, men jag har spelat det i tio år nu. Flera gånger i veckan. Skämmigt.

Mundo

Myrmidon
krank;n153938 said:
Jag har sett, och gillat, hela Dawsons Creek.
Jag gillar Twilightböckerna (mest för sista boken, förvisso).
Jag tycker att Armageddon är en av världshistoriens bästa actionrullar.
Jag har spenderat hela dagar med att lyssna på Pluton Svea och Prussian Blue.
Fy fan! Twilight! Det var det värsta jag hört sen jag fick höra min mormors syn på att jag skippade att konfirmera mig! Krank! Min världsbild raseras!

krank;n153938 said:
Som sagt till Rasmus, finns många andra trådar att Soap-boxa i! Read thread description before posting pls!

Mundo

Myrmidon
Radioaktiv;n153962 said:
90-tals tonårsfilmer som She's all that, power metal och gitarronani, eurodisco och hur mycket jag spelat medieval total war II. Det är inte ens riktigt så bra, men jag har spelat det i tio år nu. Flera gånger i veckan. Skämmigt.
Vad snackar du om? Medieval total war 2 är ju det bästa i hela serien av alla Total war spelen!

Fucking Åmål much?

IcarusDream

Anti-populist
När jag inte är superseriös och monterar CNAMEs, MX-pekare eller felsöker domänhantering på jobbet, eller läser på om olika filosofier för rollspelsutveckling privat så älskar jag filmer som är "så dåliga att de är bra", såsom mycket av The asylum.

Jag älskar även att spela Civ 5 med mina vänner, även om jag förlorar oftare än jag vinner. Jag älskar känslan att sitta vid datorn med en flaska vin och prata med en polare på Skype samtidigt som jag bygger ett kulturellt imperium.

Mundo

Myrmidon
IcarusDream;n153988 said:
När jag inte är superseriös och monterar CNAMEs, MX-pekare eller felsöker domänhantering på jobbet, eller läser på om olika filosofier för rollspelsutveckling privat så älskar jag filmer som är "så dåliga att de är bra", såsom mycket av The asylum.

Jag älskar även att spela Civ 5 med mina vänner, även om jag förlorar oftare än jag vinner. Jag älskar känslan att sitta vid datorn med en flaska vin och prata med en polare på Skype samtidigt som jag bygger ett kulturellt imperium.
Jag skulle anse att din avatar på rollspel.nu visar din "Culture supremacy" redan här och nu.

Minimoni

Homelander
Jag gillar: Friendship is magic och equestria girls :-( upplever mig själv som väldigt guilty av att jag ser fram mot säsong 6 samt fjärde filmen i equestria girls serien.

Att tycka synd om mig själv är jag expert på och det lär jag nog aldrig upphöra med.

Jag är beroende av forumet... Försökt sluta då det ibland påverkar mig negativt men sugs alltid tillbaka.

Krille

Super Moderator
RasmusL;n153838 said:
Alla de här grejerna, varje sekund, samtidigt!
Moderering 1:

Jag gillar verkligen inte att du försöker starta ett gräl här också!

Ge fan i sånt! Jag är sur och förbannad på det senaste helvetet som ni skapat på forumet genom att gå helt bananas I VANLIG ORDNING!

Så ser jag överträdelser i den här stilen igen så åker folk fanimej ut!

Mundo;n153856 said:
Du har trettio trådar på det här ämnet redan. Måste du försöka kapa denna också?
Pls Rasmus.
Moderering 2:

Och det gäller även hobbymoderering!

Klicka på anmäl istället för att moderera!

krank

Mundo;n153973 said:
Som sagt till Rasmus, finns många andra trådar att Soap-boxa i! Read thread description before posting pls!
Helt riktigt, förlåt! Jag har redigerat inlägget.

Mundo

Myrmidon
krank;n154039 said:
Helt riktigt, förlåt! Jag har redigerat inlägget.
Nu får du till och med ett gilla av mig :3
Trots att det var Twilight...Brrr... Twilight som födde 50 Shades of Grey... BRRRR!

krank

Mundo;n154048 said:
Trots att det var Twilight...Brrr... Twilight som födde 50 Shades of Grey... BRRRR!
Jag har inte läst 50 shades så där kan jag inte uttala mig, men på riktigt: Sista boken av Twilight gör hela bokserien värd besväret. Den är väldigt simpelt skriven så det tog mig inte mer än sammanlagt kanske tre-fyra timmar att läsa dem under promenader till/från jobbet. Om jag minns rätt. Och slutet är delikat.

Alltså, hela grejen att det går från tre böcker om en velig dumbrud och hennes trista kärlekstriangel till att bli... superkrafter, strider med supervarelser, folk som knullar så hårt att hus faller samman, magiska bebisar som förlöses genom kejsarsnitt utfört av gnagande vampyrtänder... Och så vidare. Från mesigt tonårsdrama till något i stil med de mest mondo-crazy Vampirekampanjerna. I can not not like that.

Sen tycker jag såklart också att det är roligt att folk som verkligen gillat vampyrer innan hatar Twilight. Framför allt när folk som gillar Anne Rice vägrar se att Twilightvampyrerna är den naturliga utvecklingen av "den romantiska vampyren"-konceptet. Jag menar, jämför Anne Rices romantiska vampyrer med myterna om vrykolakas eller andra äldre myter. Hela "vampyrer ska inte glittra"-grejen är ju precis lika applicerbar på Anne Rices vampyrer. "Vampyrer ska inte kyssa eller förföra"...

krank

kloptok;n153998 said:
Primus sucks!
Jag gillar också Primus. Jag menar, han lyckades trots allt fjättra Unicron i en asteroid och skapa en ras av robotar som i slutänden lyckades förgöra världsslukaren. Åtminstone tillfälligt.

Ett guilty pleasure jag tror att alla här vet att jag har: Jag gillar Michael Bays Transformersfilmer. Och jag har förstått att det dessutom finns personer som inte tycker att Jupiter Ascending är bättre än åtminstone hälften av Star Warsfilmerna.