Nekromanti Guilty pleasure

Bunny

Crazy like a fool
Jag är i regel tolerant mot mig själv. Men vissa saker...

Att jag blir djupt berörd av Så som i himmelen, den mest ocreddiga svenska filmen någonsin, och tårögd under Gabriellas sång.

Att jag samlat mina favoritlåtar med Helen Sjöholm i en separat spellista.

Att jag ibland surfar mig till Nicklas Strömstedts gamla favoritsånger på Spotify och gärna sjunger
med till Om. "Om du var en våg vore jag ett hav, om du var vidderna skulle jag vara vinden..."

Nej, inte mina stoltaste ögonblick.

kloptok

Pensionerad astrolog
Bunny;n154270 said:
Jag är i regel tolerant mot mig själv. Men vissa saker...

Att jag blir djupt berörd av Så som i himmelen, den mest ocreddiga svenska filmen någonsin, och tårögd under Gabriellas sång.

Att jag samlat mina favoritlåtar med Helen Sjöholm i en separat spellista.

Att jag ibland surfar mig till Nicklas Strömstedts gamla favoritsånger på Spotify och gärna sjunger
med till Om. "Om du var en våg vore jag ett hav, om du var vidderna skulle jag vara vinden..."

Nej, inte mina stoltaste ögonblick.
Alltså, Pet Shop Boys, Björk, Gilmore Girls, Phil Collins och brittisk poesi är inget att skämmas för. Helen Sjöholm och Niklas Strömstedt är potenta grejer, och detta gör Bunnys inlägg till ett av de starkare bidragen i denna tråd hittills.

anth

Vetefan
Jag har jättesvårt att komma på något, mest för att jag blivit för gammal för att orka bry mig om min image längre. På sin höjd kan folk i min omgivning se förvånade ut när de upptäcker något som jag gillar som de inte kunde gissa. Men det betyder inte att jag skäms för det - det betyder bara att de inte känner mig så väl som de trodde.

Det enda som jag kommer på är nog viss, men definitivt inte all, romantisk anime.
Jag är inte riktigt den romantiska typen, men jag tyckte ändå att jag skulle plåga mig igenom lite romantisk anime - mest eftersom jag ville kunna säga att jag iallafall sett, men inte tyckte om det.
Så även om jag sällan ger romantisk anime höga betyg, så är jag oftast gladare över att jag faktiskt orkade se igenom de serier som jag hittills sett än vad de faktiska betygen säger.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag brukade säga att jag tyckte det var skämmigt att jag gillar Troll.

Men nu har jag varit öppen med det i så många år att jag inte skäms ett dugg.

Tror jag.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ibland tittar jag på videoklipp med folk som får massage till smetig musik. Avslappningsmotsvarigheten till passiv rökning, typ.

Jag läser webbserien Ménage à 3.

PS. Troll är creddigare än Phil Collins som soloartist.

1) Lilla huset på prärien
2) Genusdiskussioner som går överstyr i det här forumet. Jag kan inte låta bli att läsa skiten. Men jag skulle bli bannad om jag skrev något själv.
3) Flashbacks relationstrådar.
4) hissmusik

Cybot

Mest spelbar
DeBracy;n154478 said:
Ibland tittar jag på videoklipp med folk som får massage till smetig musik. Avslappningsmotsvarigheten till passiv rökning, typ.
Jen Hilman och Christen Renee är mina favoriter.

Bunny

Crazy like a fool
kloptok;n154293 said:
Alltså, Pet Shop Boys, Björk, Gilmore Girls, Phil Collins och brittisk poesi är inget att skämmas för. Helen Sjöholm och Niklas Strömstedt är potenta grejer, och detta gör Bunnys inlägg till ett av de starkare bidragen i denna tråd hittills.
Ja, fan ta den här tråden för att ha lockat fram mina mörkaste hemligheter.

Samtidigt är titeln ocreddigast på forumet inte kattskit det heller, så det är lite dubbelt.

kloptok

Pensionerad astrolog
Bunny;n154566 said:
Ja, fan ta den här tråden för att ha lockat fram mina mörkaste hemligheter.

Samtidigt är titeln ocreddigast på forumet inte kattskit det heller, så det är lite dubbelt.
I min värld finns det få saker som är lika respektabla som att vara öppen med sina ocreddiga intressen. Så den titeln ska du bära med värdighet!

Übereil

Swashbuckler
Jag har inte mycket till Guilty Pleasures längre. Jag hade när jag var yngre rätt pretentiös musiksmak men den har jag succesivt jobbat bort till den nivå där jag mest bara bryr mig om om jag mår bra när jag lyssnar på det eller inte (och sen kan de få stå på led och headbanga eller vad de nu håller på med). Fram tills för något år sen så mådde jag också rätt dåligt över hur väldigt ytlig mycket av den kultur jag konsumerar är. För att jag ska orka titta på något så ska det vara typ superhjältefilmer. Läsning har jag i princip gett upp - istället ägnar jag timmar åt dumma strategispel där Football Manager ligger i främsta rummet. Väldigt mycket av det här är inte det minsta utvecklande. Sånt skämdes jag väldigt mycket över.

Men sen jag gick en vända hos psykolog så har typ all den där skammen försvunnit. Att spendera timmar med att spela Football Manager är bra för mig, har jag kommit fram till. Det är rekreation. Ibland behöver man slå av och göra något dumt i några timmar för att orka leva. Mitt liv blev plötsligt bekvämt skamfritt.

Det är bara den här låten. Varje gång jag hör den så får jag påminna mig själv om att jag är internationalist och att Karl XII var en av de sämsta kungar vi haft.

Übereil, jävla Sabaton

Luftslottet

Warrior
Utan rangordning..
-Landet runt. Skrattar gubbigt och gott åt insända skyltar
-Scary Movie 2. Ehhhhhhrm
-Hanson. Tanken på att vara oförstådd tonåring har aldrig varit mer tilltalande.

Radioaktiv

Hero
Mundo;n153975 said:
Vad snackar du om? Medieval total war 2 är ju det bästa i hela serien av alla Total war spelen!

Fucking Åmål much?

Men ja! Men ändå skämmigt... Det har gjort att jag inte spelar andra spel som säkert också skulle vara värda att spela för att jag bara defaultar på MtwII. Spelade just som Frankrike. Hade Lancelot, Arthur och en princessa som hette Amelot. Nu bysantinerna, med en general som heter Diabolos nånting... Erm ja. <3

Fucking Åmål, som jag har kul åt att se då så mycket av den är inspelad i min gamla hemstad Trollhättan. Weirdness.

Mundo

Myrmidon
Übereil;n154588 said:
istället ägnar jag timmar åt dumma strategispel där Football Manager ligger i främsta rummet. Väldigt mycket av det här är inte det minsta utvecklande.
Vad snackar du om?! Du utvecklar ju ungdomstalanger till höger och vänster!

Jaså, den här tråden lever fortfarande.
Here we go...
Grisodlar'n;n154522 said:
2) Genusdiskussioner som går överstyr i det här forumet. Jag kan inte låta bli att läsa skiten. Men jag skulle bli bannad om jag skrev något själv.
Min guilty pleasure är att kolla inläggshistoriken på bannade personer, och se vad de åkte ut för. Genusdiskussionerna är bra fiskevatten för sådant, men för det mesta skummar jag själva diskussionen.

Puh, då var det sagt :-/

Minimoni

Homelander
Radioaktiv: har du spelat "fall of the samurai" i tw serien? Där har du min favorit tillsammams medieval2. OT jag vet, men i medieval vurmar jag för osmanerna! Jag ska bli sultan i Rum :)

Hans E Magnusson

CAPS LOCK

För att vara en OSR-kille så har jag på tok för många Dragonlance böcker och rpg grejer.

Kan ju trösta mig med att jag faktiskt inte packat upp något av de efter flytten förutom krönikan trilogin.