Jag gissar att du redan har sett NANA och Kuragehime, men om inte så är de värda att kolla in.Robban said:Du, jag och resten av Japan och världen då. Den är superpopulär. Nåt annat? (Jag är mest nyfiken om du sett nåt som inte jag kollat på, faktiskt. Det kommer så mycket varje säsong att det är svårt att hänga med.)
Det kan jag relatera till. Ost och senap på en knäckemacka är fantastiskt!Recca said:Jag har dijonsenap på mackorna istället för margarin.Svarte faraonen said:Vem skäms väl för senap?
Nä du har rätt. Senapen var ingen bra guilty pleasure. Jag kämpade o kämpade för o komma på mitt guilty pleasure och försökte för mycket så det blev inge bra. Men nu har jag kommit på vad mitt riktiga Guilty pleasure är. Jag följer UFC. The ultimate fighter? Sett alla avsnitt sedan säsong 10 eller nåt. UFC-galor? Sett alla galor sedan kring UFC 90 tror jag.Arvidos MC said:Egentligen borde det ju heta shameful pleasures... skuld ≠ skamTroberg said:Ah, då förstår jag varför du skäms. Det ska ju vara Västerviks eller Gravelejs senap.Recca said:Jag har dijonsenap på mackorna istället för margarin.Svarte faraonen said:Vem skäms väl för senap?
Vad är det skamliga i att vara någon som tar senap på mackan istället för smör? Fettövermedvetenhet? Borgarfasoner? Kufiskhet?
Du kan trösta dig med en sak.Recca said:Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Leverpastej: OK.Organ said:Har du testat senap i kombo med andra pålägg? Senap med leverpastej? Senap på prickig korv? Senap med kaviar?
Jag gjorde det, men har av tidsbrist kommit från det.Cybot said:Du kan trösta dig med en sak.Recca said:Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Det är i alla fall inte Wrestling.
Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Vad är det för fel på det?Cassius said:Mer som i engångsligg och kks.
Kanske för att sexgrejer inte är (eller bör vara) guilty pleasures för andra än katoliker? Dessutom är det väl rent allmänt så att när folk snackar guilty pleasures så antas det vara icke-sexuella grejer?Recca said:Onani förstår jag. Jag är förvånad att inte fler skrivit det redan.Cassius said:Casual sex och/eller onani.
Jag lovar!Ape Of Wrath said:Jamen snälla ååååååh vad jag vill vara med i ditt korplag!
Om detta nånsin blir sanning vill jag att du här och nu lovar att kontakta mig. Jag är beredd att pendla.
Jag följer det inte, men jag tycker om att titta på det. Här i Malmö har vi ju då och då live-matcher, vilka är fantastiska tillfällen att släppa ut sin inre skrikande idiot.Cybot said:Du kan trösta dig med en sak.Recca said:Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Det är ju olika guilty pleasures. Att titta på UFC är ju ändå nånstans att se på när folk slåss på riktigt under halv-kontrollerade former. Jag säger halvkontrollerade eftersom en del grejer man får se är jättehemskt, en del knockouts eller bryt eller så som jag sett har fått mig att bli skrämd. Och jag vill ju nånstans av moraliska skäl bojkotta det. Nånstans är det ju samma typ av princip kring UFC som kring gladiatorspelen i Rom, bara lite mindre dödligt.Svarte faraonen said:Jag följer det inte, men jag tycker om att titta på det. Här i Malmö har vi ju då och då live-matcher, vilka är fantastiska tillfällen att släppa ut sin inre skrikande idiot.Cybot said:Du kan trösta dig med en sak.Recca said:Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Wrestling > UFC. Alla dagar.Cybot said:Du kan trösta dig med en sak.Recca said:Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Det säger något när Randy Savage är hög på kokain under intervjuer och FORTFARANDE blåser 99% av de övriga ur vattnet.Recca said:Men tänk om det inte var det. Om det hade gjorts bättre helt enkelt. Högre produktionsvärde och lite skådespelarinsatser. Då hade det kunnat vara bra.
Angående UFC så är det ju frivilligt, men en del presentationsvideos (Bellator är värst på detta) handlar bara om hur jävla fattig och desperat situation som många deltagare kommer från. Det kan ju kännas lite så där. Men de flesta är nog motiverade av kärleken till våld och jag tror de flesta (män åtminstone) skulle vilja uppleva en sån kamp om de hade förutsättningarna.Recca said:Det är ju olika guilty pleasures. Att titta på UFC är ju ändå nånstans att se på när folk slåss på riktigt under halv-kontrollerade former. Jag säger halvkontrollerade eftersom en del grejer man får se är jättehemskt, en del knockouts eller bryt eller så som jag sett har fått mig att bli skrämd. Och jag vill ju nånstans av moraliska skäl bojkotta det. Nånstans är det ju samma typ av princip kring UFC som kring gladiatorspelen i Rom, bara lite mindre dödligt.Svarte faraonen said:Jag följer det inte, men jag tycker om att titta på det. Här i Malmö har vi ju då och då live-matcher, vilka är fantastiska tillfällen att släppa ut sin inre skrikande idiot.Cybot said:Du kan trösta dig med en sak.Recca said:Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Att titta på wrestling skulle jag skämmas 10 gånger mer för, dock. Det är så jävla dåligt. Om det hade gjorts för vuxna istället för barn hade det varit bättre; typ om de intrigerade i lite andra miljöer, t.ex. får man aldrig se dem träna trots att träningen ju måste uppta 75% av deras vakna dygn. All intrig är jättebarnsligt skriven och allt de säger är jätte-dåligt. Men tänk om det inte var det. Om det hade gjorts bättre helt enkelt. Högre produktionsvärde och lite skådespelarinsatser. Då hade det kunnat vara bra.
När jag lyssnar på mina kollegors snack om UFC och bråket mellan matcherna så låter det extremt likt Wrestling-intriger. Fast mer 90. "Det är mörkt och det regnar".Ond bråd död said:Angående UFC så är det ju frivilligt, men en del presentationsvideos (Bellator är värst på detta) handlar bara om hur jävla fattig och desperat situation som många deltagare kommer från. Det kan ju kännas lite så där. Men de flesta är nog motiverade av kärleken till våld och jag tror de flesta (män åtminstone) skulle vilja uppleva en sån kamp om de hade förutsättningarna.