Hagalenskap består för min del av två delar... de som är möjligt att genomdriva och det som står utanför min makt. Sedan finns det iofs en del till... saker jag önskar för min omvärld
Nåbara önskemål:
Tandinspektion och restaration
Munhålekoll av eventuell cysta
Resa till Medeltidsveckan i Visby
Jobb (illustrationsjobb, skrivjobb och fast tjänst)
Bilkontroll och dito reparation (bak stötdämpare)
Uppsättning av böcker (valfria skönlitterärara)
Påfyllning av akrylfärg (kadmiumrött, bränd sienna) och pannåer
Översyn av dator och förklaring varför den låser sig vid mer eller mindre olämpliga tillfällen.
Sortering och nedbränning av allt material för närvarande förvarat på datorn... innan eländet låser sig för gott.
Färdigt vikingatält
En "datapenna" (typ en sådan där som proffsen har... som man direkt för in en bild i datorn utan att använda mus eller scanner... ni förstår vad jag menar????)
Omöjliga önskemål (i nuläget)
Nytt hus
Ny symaskin modell datastyrd broderi
Snygga nya kläder som passar min svulstiga kropp
Makeupkurs (använder inte makeup normalt sett men måste ju komma på något sätt att sälja mig själv till anställande företag)
Ny tv, större skärm typ plasma eller liknande
Dito vägg att hänga sagda tv på (se ovan nytt hem)
En trädgårdshjälpande hand, när jag inte hinner med ogräs/gräsklippning/trädtrimning/trädfällning/poolskötsel osv.
Växthus modell stort och med uppvärmning, det är knökfullt med unga plantor i mina fönster nu.
En damm, för karp och näckrosor.
En skog med växter av olika former....
Ett bibliotek, med snygga bokskåp som skyddar mina juveler.
Ny häftig datautrustning
Värdsliga och personliga önskemål
Fred i världen, en varaktig fred där människor kan respektera varandra, lämna utrymme för varandra... något som är en utopi - då alla människor strävar åt sitt håll, prova bara att hålla en grupp (fler än fyra) helsams och kompromissa under en längre tid (mer än ett år).. det är svårt till och med i rollspelskretsar.
"Bröllopskistor" till mina sex syskonbarna, försedda med allt det där första man behöver i köket, textilier till säng och badrum...
Det var vad jag kom på just nu... sedan är listan långt längre om vi kikar ordentligt.