Krille
Super Moderator
Blå Himmel är det modernaste rollspelet.
Det kommer att bli föråldrat i samma ögonblick som det trycks.
Det kommer att bli föråldrat i samma ögonblick som det trycks.
Eksem har ju redan siat att HBO-drama blir det nya svarta.slanf*n said:Det här får gärna andra spelskapare också svara på.
Ja, och att handlingar ger konsekvenser, ofta oåterkalleliga.Eksem said:Person- och relationsfokus framförallt. Sopranos handlar ju väldigt lite om våld och död jämfört med hotet om våld och död i relationerna mellan personerna, och hur det påverkar dem och var det tar dem.
(Det här är inget ifrågasättande eller ogiltigförklarande av din åsikt, utan en seiös fråga )Arfert said:I så fall är nog Smallville det modernaste rollspelet.
Det är en bra idé. Det får bli när del 4 är klar.Eksem said:Låt MIG ställa en följdfråga: Vilka är Drama-spelen? Och vad gör de? (svar lämnas lämpligen i Drama-teoritråden )
Ja, det här med "höga produktionsvärden" dras ju ner rätt ordentligt av att de använder screencaps som illustrationer =)Måns said:Ja, jag har hört mycket gott om Smallville (men framsidan var ju sjukt ful!
Det är det första rollspelet som primärt är gjort för flygstrid!slanf*n said:Har väntat på att någon skulle nämna sitt eget spel. Suveränt! Krille, vilken del i blå himmel skulle du påstå är modernast i sitt tänk, vilken del är omodernast? Det här får gärna andra spelskapare också svara på.
Ibland kan jag skita i "fult" och leta upp värdet under det. I Smallvilles fall är inte problemet att det använder screencaps, utan att det inte räckte så att de fick fylla ut med teckningar som skär sig.krank said:Ja, det här med "höga produktionsvärden" dras ju ner rätt ordentligt av att de använder screencaps som illustrationer =)Måns said:Ja, jag har hört mycket gott om Smallville (men framsidan var ju sjukt ful!
Jag har också varit lite nyfiken på spelet, även om det inte alls verkar vara "min sorts spel". Men det är helt enkelt för fult för att jag ska kunna lägga pengar på det.
Du har tydligen missat www.fantasyflightgames.com.Möller said:Kanske att göra supplement häftigt igen. Indiespelen har ju knappt sådana alls, på sin höjd något play set/book/shit. Och även på tradsidan känns det inte lika givet att kränga ur sig supplement längre. Undantaget är väl Pazio, men Pathfinder är väl så jobbigt att göra äventyr till att folk köper färdiggjorda bara därför ...slanf*n said:Ja, vad skulle krävas av nästa spel?