K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]
Lite Kånkel-noja.
Okay. Det har rykt en hel drös med spelare som vill till Hallen. Det är ju rimligt att tro att ulvarna vill minimiera antalet Hallen-anhängare för att kunna styra kosan åt annat håll. Dubbeltänker vi så är det ju så klart inte så. Ulvarna vill att vi skall gå till Hallen för att det försvårar det hela och troligen hinner vi då inte fram till Köket som är den rätta utgången.
En utgång är fejkis. Okay. Det är Hallen som är det, men ulvarna vill få oss att tro att det är köket som är det.
Skall vi hinna ta oss till Köket för att ta den vägen ut? Jag det är ju frågan det. Jag har obstinat jobbat med min grönings-mekanik via citat från rollen, men det har ju bekant gått åt pipan. Nu på slutet lossnade det lite och xyas som jag sett som den största motsträvaren har släppt något som kan komma från ett citat.
Nu är det ju så att xyas röstar på Matsalen. Det gillar jag. Han låter sig inte styras mot Hallen. xyas har även den där informationsbiten som är något stökig. Den handlar om att vi "måste" passera genom Matsalen för att ta oss till Köket.
Jag kan tänka mig att det är en liten nyckel i det hela. xyas sitter på info som tar bort en felaktig väg mot köket. Den som Brynolf satt på.
På det hela taget så ger det ju en rätt logiskt svar på varför Brynolf plockades bort tidigt i spel. Han avslöjade att det fanns en väg till Köket via Arbetsrummet och han dog, vilket lite vagt antyder att hans information är rätt i och med att han dräptes. Ulvarna ville alltså få oss att tro på att Brynolfs väg is the shit, men i själva verket är det en stängd dörr och en plats som fördröjer oss.
Att sen plocka bort förespråkare som snackar om att Hallen är en bra väg att vandra förstärker ju bybornas tro om att det är Hallen som gäller. Det hela får mig ju så klart att tro att Lu-kaazh som sitter på en smutsig förmåga är en av ulvarna. Det han uträttat så här långt med förmågan är ju sådant som är uppenbart. Att Recca är ett spöke har hon själv outat, men med tanke på att det inte är hennes Titel så är det lite märkligt att Lu-kaazh har kikat så att min Titel stämmer överens med vad jag har outat.
Varför K.K? Jo K.K är ju en given Hall-förespråkare och rätt insnöad och nojig på att ta sig dit. Det är ju perfekt att "gröna" honom genom att bekräfta statusen.
Sen att Lu-kaazh inte vill snacka om sin förmåga eller hur han går tillväga är ju sjukt ulvigt. Att välja Vico som måltavla är ju rätt lätt om man kan välja att fimpa honom.
Behöver vi fler ulvar? Jorså så klart. Arvidos är ulv. Hans information kan fortfarande stämma. Alltså, att det bara finns en utgång som funkar. Hans bytte precis röst från Matsalen till Hallen och det i någon form av "panik". Det är gott om tid kvar och varför vill Arvidos förstärka Hall-formationen nu och inte tidigare? Han vet ju att Lu-kaazh dyker upp i slutminuterna och fäller en Hallen-röst så det gör det hela mer säkert om även han flyttar över sin röst redan nu för att förhindra oss att gå mot Köksutgången.
Arvidos outning gällande att det finns en fejk utgång är inte en svår bluff att dra som ulv. Hans outning av sin roll tycker jag luktar lite illa.
Ulvidos said:
Jag har en kvast, jag kommer från en prästfamilj och mitt intresse är bibelstudier.
Jag vill bli präst och är Vaktmästarbiträde
Vid en tidpunkt av spelet så har ju även Lu-kaazh dillat samman Arvidos och Recca. Den kopplingen sitter fint i mitt logiska upplägg.
Recca kan fortfarande räknas till scum-gänget trots hennes outning gällande snällt-spöke. Att det finns kill-rooms bör hon ju således veta tack vare hennes ulv info.
Så.
Tre ulvar! Recca-Lu-kaazh-Arvidos