Nekromanti Haunted House, runda två

Konrad Konvalj

Myrmidon
Outningslista

Alla skall omedelbart fram med sin kartinfo.

Tyr skall utifrån det rita en karta som vi kan kika lite på.

Förutom outning av kartbit så vill jag ha en motiverad outning från protokollet. Vi snackar inte massoutning här utifall Basse byggt in någon nackdel. Vi snackar en outning som vi tror kan hjälpa oss bybor att sätta press på ulvarna.

Är du online och ser att det är långt tills det är din tur får du gärna smita före. Lu-kaazh kommer inte vara online på ett bra tag enligt information därav stoppar jag honom sist i turordningen.

Här har vi en turordningslista:

1. Kopra
2. xyas
3. Arvidos
4. Tripp_trap
5. Tyr
6. Lu-kaazh

Vimes säger sig inte vara säker på en outning. Min nuffra på Vimes är någonstans där mellan Korpa och Arvidos, men jag kan hållas där.

Brynolf har en hel del outningar bakom bältet så jag känner mig rätt där.

Cassius är intresserad av mitt protokoll, men jag skulle villa se hans protokoll för mitt eget. Dock inte nu utan i ett senare skede utifall det kan hjälpa oss att fälla någon ulv på vägen.

Jag själv kan gå ut sist i ledet. Har inga problem att gå ut först heller, men nu gör vi så här eftersom ingen annan tar tag i problemet.

Tjopp, tjopp. Arbeta!

Cassius

Hero
Re: Outningslista

Konrad Konvalj said:
Alla skall omedelbart fram med sin kartinfo.

Tyr skall utifrån det rita en karta som vi kan kika lite på.

Förutom outning av kartbit så vill jag ha en motiverad outning från protokollet. Vi snackar inte massoutning här utifall Basse byggt in någon nackdel. Vi snackar en outning som vi tror kan hjälpa oss bybor att sätta press på ulvarna.

Är du online och ser att det är långt tills det är din tur får du gärna smita före. Lu-kaazh kommer inte vara online på ett bra tag enligt information därav stoppar jag honom sist i turordningen.

Här har vi en turordningslista:

1. Kopra
2. xyas
3. Arvidos
4. Tripp_trap
5. Tyr
6. Lu-kaazh

Vimes säger sig inte vara säker på en outning. Min nuffra på Vimes är någonstans där mellan Korpa och Arvidos, men jag kan hållas där.

Brynolf har en hel del outningar bakom bältet så jag känner mig rätt där.

Cassius är intresserad av mitt protokoll, men jag skulle villa se hans protokoll för mitt eget. Dock inte nu utan i ett senare skede utifall det kan hjälpa oss att fälla någon ulv på vägen.

Jag själv kan gå ut sist i ledet. Har inga problem att gå ut först heller, men nu gör vi så här eftersom ingen annan tar tag i problemet.

Tjopp, tjopp. Arbeta!
Fine by me, men vi gör så här. Du outar ditt protokoll så outar jag min förmåga. Än så länge har den varit verkningslös eftersom att Recca varit ärlig.

Cassius

Hero

Eller vi kan till och med göra så här. Jag har en kategori som Recca menar att hon inte har.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Eller vi kan till och med göra så här. Jag har en kategori som Recca menar att hon inte har.
Jag har en kategori som jag misstänker att Brynolf och du har men inte Recca.

Såpp.

Men vi kan släppa det för nu. Jag tycker det finns en massa goda bybor som inte gör någon nytta just nu så det vore bra om alla visade sin bästa sida och jobbade för en lösning på ett eller annat sätt.

Cassius

Hero

Jag tycker att du spelar konstigt just nu. Varför?

1. Du hänger upp dig på att jag formulerade mig värdelöst(med all rätt), jag har varit de första att outa information.

2. Du släpper nästan helt Recca som saknar kategorier och lyser med sin frånvaro jämfört med andra lir(ja, hon har ont i armarna men hon skriver i de andra forumspelen).

3. Svarar kryptiskt på frågan om kategorierna och vill att vi ska fokusera på annat när de kommer upp på tal. Ifall du, jag och brynolf(eventuellt) har ytterligare en kategori så brunar detta dig ordentligt.

Är du föresten off-line när du läser här inne? Varför i så fall?

Brynolf

Dum fan

Recca har vi ju fått tillräckligt ur för stunden, skulle jag säga. Hon är den som sticker ut mest och därför den vi ska lita minst på (xenofob javisst). Onödigt att spela fler kort på henne, som vi istället kan använda på andra bubblare, såsom du, Cassi.

För vad det är värt så litar jag mest på Konrad för tillfället.

Cassius

Hero

Spelare som än så länge har skrivit något överhuvudtaget av vad jag kan se(med reservationer för fel, sitter på jobbdatorn utan mus):

1. Tyr
2. Recca
3. Konkel maister
4. Arvidos
5. Trippe
6. Cassius
7. Vimes
8. Brynolf

Det innebär att det är tre som överhuvutaget inte dryftat något.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Jag tycker att du spelar konstigt just nu. Varför?

1. Du hänger upp dig på att jag formulerade mig värdelöst(med all rätt), jag har varit de första att outa information.

2. Du släpper nästan helt Recca som saknar kategorier och lyser med sin frånvaro jämfört med andra lir(ja, hon har ont i armarna men hon skriver i de andra forumspelen).

3. Svarar kryptiskt på frågan om kategorierna och vill att vi ska fokusera på annat när de kommer upp på tal. Ifall du, jag och brynolf(eventuellt) har ytterligare en kategori så brunar detta dig ordentligt.

Är du föresten off-line när du läser här inne? Varför i så fall?
1. Med all rätt. Du luktar fisk för dina formuleringar och det går att klossa ihop dig med Recca.

2. Nej, Spök-Recca är med på min topp 3 lista. Däremot så anser jag att det inte är av vikt att följa upp det spåret just nu. Vi behöver mer kött på benen och att säga för mycket i den här frågan hjälper ulvarna (så länge Recca är ulv). Att Recca är en konstig bybo som dessutom är ett spöke är det ju inte värt att chansa på just nu i mina ögon.

3. Jag har minst en kategori till svar ja.

Off-line? Öh.. Nej, det går inte att skriva när man är off. Däremot är jag en av de (just nu) 3 osynliga gästerna, och det har jag varit det senaste året eller så.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Spelare som än så länge har skrivit något överhuvudtaget av vad jag kan se(med reservationer för fel, sitter på jobbdatorn utan mus):

1. Tyr
2. Recca
3. Konkel maister
4. Arvidos
5. Trippe
6. Cassius
7. Vimes
8. Brynolf

Fråga:

Vad vinner vi på det här?

Cassius

Hero

Konrad Konvalj said:
Cassius said:

1. Tyr
2. Recca
3. Konkel maister
4. Arvidos
5. Trippe
6. Cassius
7. Vimes
8. Brynolf

Fråga:

1. Skapar överblick över spelet, vem som är aktiva och vem som inte är det.

2. Det kan vara relevant i ett senare skede.

3. Noterar att Xyas har extremt låg aktivitet. I R1 skrev han två inlägg, det ena helt meningslöst. I R2 har han skrivit ett inlägg som kommenterar att vi skriver mycket. Det kan komma att vara relevant.

Anledningen till att jag gjorde listan är att jag försöker gå igenom allas inlägg någorlunda.

Cassius

Hero

Konrad Konvalj said:
Off-line? Öh.. Nej, det går inte att skriva när man är off. Däremot är jag en av de (just nu) 3 osynliga gästerna, och det har jag varit det senaste året eller så.
Som i inte inloggad. Jag frågade för att jag så klart inte visste att du är en osynlig gäst.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:

1. Tyr
2. Recca
3. Konkel maister
4. Arvidos
5. Trippe
6. Cassius
7. Vimes
8. Brynolf

Fråga:

2. Det kan vara relevant i ett senare skede.

3. Noterar att Xyas har extremt låg aktivitet. I R1 skrev han två inlägg, det ena helt meningslöst. I R2 har han skrivit ett inlägg som kommenterar att vi skriver mycket. Det kan komma att vara relevant.

Anledningen till att jag gjorde listan är att jag försöker gå igenom allas inlägg någorlunda.
Det må ju vara värt att se vad exempelvis xyas skriver när han väl skriver något.

xyas said:
Jag tror att jag kanske har identifierat en kandidat till ulv, men jag måste läsa igenom runda ett mer noggrant först. Jag återkommer imorgon.
Mig intresserar det vad han möjligen har identifierat. Inte hur många inlägg han postat. Jag är beredd att invänta xyas. Det hör lixom till att xyas har lägre aktivitet än andra och mig gör det inget.

Att kika hur många inlägg varje spelare har skrivit är föga intressant. Det är därmot mer intressant att se vad som skrivs.

Jag har (kanske?) flest inlägg, men det säger ju inte så värst mycket. Det vi kan utläsa av mitt spelande är att jag har varit relativt aktiv. Jag har jagat ulvar då jag fått upp näsan för någon som jag tycker luktar lite fisk. Jag har försökt drivit på spelet, men inte fått så värst mycket gehör. Det kan vi utläsa av mitt spel.

Kikar jag på dig Cassie så ser jag med detta inlägg ytterligare en slarvighet. Lixom, du skall göra en lista för framtiden:

När du tar dig tid att göra det så missar du två spelare. Det är ju sloppy. Lägg där till att i mina ögon så vet man redan vilka som är aktiva om man är någorlunda observant. Det behövs ingen lista.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Som i inte inloggad. Jag frågade för att jag så klart inte visste att du är en osynlig gäst.
Alltså, jag är inloggad.

wurrnu said:
Välkommen, Konrad Konvalj. [Logga ut]
Jag kan klicka på logga ut om jag vill men då kan jag inte posta några inlägg och det vill jag ju göra. Nu är det här ett rätt onödigt inlägg men det kan jag leva med.

Cassius

Hero

Jag var inte färdig, det var ju de jag skrev?

Aktivitet kan visst vara relevant även om det så klart är mer intressant att se vad varje användare har skrivit. Men jag ska sluta göra detta nu eftersom det inte verkar vara någon poäng och jag behöver jobba. Jag skriver inte ett inlägg till fråns det finns en plan.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Jag var inte färdig, det var ju de jag skrev?

Aktivitet kan visst vara relevant även om det så klart är mer intressant att se vad varje användare har skrivit. Men jag ska sluta göra detta nu eftersom det inte verkar vara någon poäng och jag behöver jobba. Jag skriver inte ett inlägg till fråns det finns en plan.
Skapa en plan då.

Brynolf

Dum fan

En plan har lagts fram. Vi vill ha fram alla kartbitar snarast. Konrad har även föreslagit en outning av valfri roll-grej med motivering. Jag kan ställa mig bakom det, men avråder bybor från att ta upp de roll-kategorier som inte nämnts än i samband med Recca-spökerierna. Det kortet kan vi lira när vi hittat fler misstänkta.

Men framför allt ska kartan fram!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
En plan har lagts fram. Vi vill ha fram alla kartbitar snarast. Konrad har även föreslagit en outning av valfri roll-grej med motivering. Jag kan ställa mig bakom det, men avråder bybor från att ta upp de roll-kategorier som inte nämnts än i samband med Recca-spökerierna. Det kortet kan vi lira när vi hittat fler misstänkta.

Men framför allt ska kartan fram!
Härligt Brynolf! Du har fattat poängen.

Cassius

Hero

Jag är med på den planen och jag har delat den infon jag har:

Balsalen ligger på vägen ut.

Tripptrapp menar att hens info är samma som min vilket är en smula märkligt. Tror vi verkligen att det finns dubbel info?

Jag kan verifiera att balsalen ligger på vägen ut. Men varför har vi samma info? Man kan tänka sig att balsalen angränsar många rum, och att den därför delades ut på fler spelare för att sprida risken för att rummets viktighet aldrig lyftes fram, men jag vet inte…

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Tre personer har en till kategori, minst. Dags att outa. Antingen får ni reda på att jag är den enda som saknar en till kategori vilket brunar mig. Eller så får ni reda på att det finns fler med liga många kategorier som mig. Jag har sex kategorier.

Till Cassius vill jag bara säga att jag tycker det är feltänk att mena att jag borde vara mer aktiv här för att jag även är aktiv i rollspelsforumet. Om du tittar noga märker du nog att min totala aktivitet på forumet är mycket lägre än vad den var i mitt senaste varulvspel och lägre ändå än det dessförinnan. Jag är aktiv på forumet en total summa tid och spenderar den mesta av den totala summan av tid här i varulvstråden. Om du tittar noga kan du nog också se att min totala tid har gått ner väldigt mycket i rollspelstrådarna jämfört med för ett par veckor sedan.

Och jag blir ledsen att du inte litar på mig när jag säger att jag har ont i armarna. Du vet att jag har det för det har jag sagt till dig på skype långt innan varulvspelet. :gremfrown: